علمی و پزشکی

گامی مهم در جهت درمان اوتیسم/ شناسایی 70 ژن مرتبط با بیماری

اختلال طیف اوتیسم (ASD) یک اختلال عصبی و رشدی است که بر نحوه تعامل، برقراری ارتباط، یادگیری و رفتار فرد با دیگران تأثیر می گذارد. اگرچه اوتیسم در هر سنی قابل تشخیص است، اما به عنوان یک “اختلال رشدی” توصیف می شود زیرا علائم معمولاً در دو سال اول زندگی ظاهر می شوند.

محققان آمریکایی DNA 150000 نفر را مطالعه کردند و دریافتند که 20000 نفر از آنها مبتلا به اوتیسم هستند. آنها تغییرات بیولوژیکی در مغز را شناسایی کردند که منجر به اوتیسم می شود. آنها 70 ژن مرتبط با این اختلال را کشف کردند که منجر به آزمایش ها و درمان های جدید شد.

اوتیسم و ​​شرایط مربوط به آن بیش از یک کودک از هر 100 کودک بریتانیایی و یک نفر از هر 44 جوان آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد که نسبت به 30 سال قبل ده برابر افزایش یافته است.

گام بزرگ به سوی درمان اوتیسم/شناسایی 70 ژن مرتبط با بیماری

این مطالعه که در Nature Genetics منتشر شده است، امیدوار است به تیم های تحقیقاتی آینده کمک کند. جوزف باکسبام، یکی از نویسندگان این مطالعه و مدیر مرکز تحقیقات و درمان اوتیسم، می گوید: «ما می دانیم که بسیاری از ژن ها در صورت جهش به اوتیسم کمک می کنند. در این مطالعه بی‌سابقه، ما توانستیم طیف گسترده‌ای از جهش‌ها را در طیف وسیعی از نمونه‌ها گرد هم بیاوریم تا حس بسیار غنی‌تری از ژن‌ها و معماری ژنتیکی دخیل در اوتیسم به دست آوریم.

46

دکمه بازگشت به بالا