عمومیمطالب برتر

نکات مهم غرفه سازی برای نمایشگاه + راهنمای جامع

یکی از اصلی ترین بخش ها و قسمت های  نمایشگاه ساخت و برپایی غرفه است که غرفه سازی تا حد زیادی می تواند باعث موفقیت در کار یا شکست یک کسب و کار در نمایشگاه شود.

 این روزها بسیاری از غرفه داران به این مسئله واقف هستند که اگر می خواهند یک نمایش موفق و بازاریابی عالی  داشته باشند و بتوانند ماهیت و هویت محصول و کالای خود را به خوبی تبلیغ کنند و مشتری های زیادی را جذب و درگیر کنند و بازدیدکنندگان خود را از غرفه افزایش دهند باید به غرفه سازی اهمیت زیادی  بدهند که غرفه در نمایشگاه می توان گفت هویت و کارت شناسایی یک شرکت و یا غرفه دار است.

غرفه سازی در نمایشگاه عمل و هنری است که در نهایت به ساخت یک غرفه و مجموعه پسندیده، مدرن و جذاب منجر می‌شود، که این سازه می‌ تواند در نمایشگاه و در دوره هایی که بازدیدکنندگان زیادی به نمایشگاه مراجعه می کنند به افزایش فروش و جذب مشتری بیشتر کمک کند.

غرفه سازی باعث افزایش جذب مشتری می شود و اصولاً باید در ساخت و طراحی داخلی یک غرفه به موارد زیادی دقت کرد که باید متناسب با فضای محیط و نمایشگاه باشد و همچنین نوع کسب و کار نیز باید در نظر گرفته شود که در غیر این صورت غرفه سازی نتیجه معکوس می دهد.

از جمله نکات مهم در طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی موارد زیر هستند

  • انتخاب مکان مناسب برای غرفه سازی
  • غرفه طراحی شده باید تناسبی عالی با نوع کسب و کار داشته باشد.
  • در طراحی و ساخت غرفه از رنگ های جالب و جذب کننده استفاده شود و هارمونی رنگ ها با هم متناسب باشند.
  • به کار بندی نورپردازی و استفاده از نور های خیره کننده
  • طراحی و دکوراسیون جالب و مدرن غرفه برای جذب مشتری باید تاثیر گذار باشد
  • استفاده از تجهیزات مناسب برای طراحی دکوراسیون غرفه

همانطور که در موارد بالا به پیش فاکتورها و موارد مهم غرفه سازی اشاره کردیم باید به این نکته نیز دقت کنیم که مهم ترین فاکتور در غرفه سازی نمایشگاهی دقت و توجه زیاد به طراحی و نوع دکوراسیون محیط است.

در طراحی غرفه باید هم به رنگ و هم به نوع رنگ بندی و هارمونی رنگ ها دقت زیادی داشت، همچنین غرفه هایی که برای نمایشگاه ساخته می شود باید متناسب و هماهنگ با فعالیتی باشد که قرار است در داخل غرفه انجام شود و ماهیت غرفه و کالا با هم  سنخیت داشته باشد، که این فاکتورها تماما می‌ توانند به افزایش مشتری و جذب بازدیدکننده کمک کنند.

همچنین ظاهر زیبا و جذاب در وهله اول می تواند مشتری را در یک نگاه جذب غرفه مورد نظر کند که جذاب بودن یک غرفه به رنگ آن نیز بستگی دارد.

ویژگی های غرفه های  نمایشگاهی

یک غرفه نمایشگاهی جدا از متریال ها و قواعد و ساختار جذابی که باید داشته باشد باید ویژگی های متناسب با نمایشگاه و نوع کالا نیز داشته باشد که باعث می شود مشتری بیشتری جذب شود از جمله ویژگی های یک غرفه نمایشگاهی:

  • جذابیت و گیرایی زیاد داشته باشد
  • غرفه با نوع کالا و خدماتی که در آن انجام می ‌شود هماهنگی و سنخیت داشته باشد.
  • مکان مورد نظر باید مناسب باشد.
  • پیامی که یک طراح و شرکت در قالب طراحی غرفه پیاده کرده برای بازدیدکنندگان قابل درک و فهم باشد.

اهمیت غرفه سازی نمایشگاهی

وقتی از غرفه سازی نمایشگاهی صحبت می‌ کنیم منظورمان چیزی بیشتر از یک سازه و ساخت فیزیکی می باشد، چون غرفه سازی امروزه برای بازاریابی و افزایش مشتری و همچنین برقراری یک فرصت عالی در خرید و فروش و کارآفرینی و اشتغالزایی یک ابزار مهم تلقی می شود، که باید برای ساخت و طراحی اصولی غرفه سازی نمایشگاهی از طراحان به نام و زبده و خلاق استفاده کرد.

 چون غرفه سازی نمایشگاهی باعث می شود که غرفه داران و صاحبان کسب و کار به هدف خود نزدیکتر شوند، غرفه سازی  این امکان را به غرفه دار می ‌دهد تا محصولات خود را بهتر و به شکل مرغوبتری عرضه کنند و باعث می شود که حرفه ای که در آن نمایشگاه ایجاد می‌شود به نوعی معرفی و پیش‌زمینه‌های از کسب و کار آنها یا شرکت متعلق به آن غرفه باشد، که می‌ تواند خدمات و همچنین مزایا و هدفهای شرکت را در غرفه به نمایش بگذارد و مشتری ها و بازدید کنندگان با بازدید از غرفه از محصولات و کیفیت کلی شرکت و کسب و کار آنها آگاهی پیدا کنند.

انواع غرفه سازی نمایشگاهی

مطابق با تمام کسب و کارها غرفه سازی نمایشگاهی نیز از نظر طراحی و سازه به انواع، اقسام مختلفی تقسیم بندی می شود که از جمله: غرفه های مدولار و غرفه های اسپیس فریم و غرفه های ساختنی سه نوع از غرفه هایی هستند که مورد طراحی قرار می گیرند.

برای طراحی و ساخت غرفه های ساختنی از متریال های مختلفی مانند: آهن و چوب و شیشه یا ورق نئوپان استفاده می شود در این روش برای پوشش کف غرفه از سرامیک و پارکت  بهره می برند و برای طراحی و ساخت غرفه های موجود همچنین می‌توان از فلاورباکس و گریل بار نیز در ساخت آن استفاده کرد.

 نکته بعدی در مورد غرفه سازی مدولار است که با قطعات پیش ساخته طراحی و ساخته می شود، که این غرفه ‌ها مقاومت و تحمل زیادی دارند و با متریال های مانند: پروفیل های آلومینیومی تولید و طراحی می‌ شوند که این پروفیل ها مقاومت سازه را بالا می برد و برای زیبا سازی آن از چاپ و لایت باکس نیز استفاده می کنند.

امروزه شرکت های مختلفی در زمینه طراحی غرفه سازی نمایشگاهی فعالیت می ‌کنند و افراد زیادی برای بازاریابی و افزایش مشتری و جذب سرمایه به این شرکت ها رو می آورند که تمامی این شرکت ها قیمت و لیست قیمت متناسب با خدمات خود را دارند که باعث می شود افراد به آنها اطمینان کرده و طراحی دکوراسیون غرفه سازی خود را به آنها محول کنند.

شرکت غرفه سازی نمایشگاهی

شرکت در نمایشگاه ها که به صورت دوره‌ ای در داخل و یا خارج از کشور برپا می ‌شود این امکان را به کارآفرینان و صاحبان کسب و کار و شرکت ها می دهد که بتوانند یک معرفی و تبلیغ از کالاهای خود داشته باشند و بازاریابی و افزایش مشتری را به ارمغان بیاورند.

  در وهله اول انتخاب طراح دکوراسیون غرفه سازی می تواند مهم ترین قدم باشد طراحی که بتواند ماهیت و نوع طراحی خود را به گونه ای ترسیم کند که تمامی هدف های شما از غرفه سازی و شرکت در نمایشگاه تامین شود.

شرکت  غرفه سازی آفنداک در زمینه ساخت و طراحی دکوراسیون ها و غرفه سازی های نمایشگاهی بسیار فعال و پیشرو است و پروژه های زیادی را در این حوزه و بخش به سرانجام رسانده است.

 این شرکت دارای پرسنل بسیار متخصص با توان هنری و علمی بسیار بالا است که تمامی کارگروه آن پروژه های مهم و طراحی های زیادی را انجام داده اند.

 شرکت غرفه سازی نمایشگاهی آفنداک همچنین پروژه‌های زیادی را در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و معماری انجام داده و این تماما نشأت گرفته از توان هنری و تخصصی کارگروه و پرسنل این شرکت دارد، که توانسته اند در حوزه های مختلف صنعتی، مسکونی، تجاری، اداری بسیار موفق عمل کنند.

 همچنین این شرکت می ‌تواند به عزیزانی که برای غرفه سازی نیاز به کمک و یاری دارند مشاوره های تخصصی بسیار عالی ارائه دهد و برای غرفه هایی که نیاز به بازسازی یا طراحی دارند یا در نمایشگاه به غرفه آرایی نیاز دارند می توانند با پرسنل و پشتیبانی شرکت غرفه سازی نمایشگاهی آفنداک تماس حاصل کنند یا از وبسایت این شرکت به آدرس afandak.net دیدن کرده و برای کسب راهنمایی و مشاوره با شماره ی 09126052412 تماس بگیرند.

دکمه بازگشت به بالا