استان ها

افتتاح ۴ پروژه عمرانی و اقتصادی به مناسبت هفته دولت در بجنورد

مخبران/خراسان شمالی ۴ پروژه عمرانی و اقتصادی به مناسبت هفته دولت در بجنورد افتتاح شد.

به گزارش مخبران، این پروژه‌ها امروز ۵ شهریور ماه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی، ۲ نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار مرکز استان و تعداد دیگر از مسئولان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

افتتاح کانال هدایت آب کشاورزی در روستای بند یغمور بجنورد، نخستین پروژه‌ای بود که افتتاح شد.

این پروژه از حیث مدیریت منابع آبی، جلوگیری از هدر رفت و تمرکز در انتقال و پوشش زمین‌های کشاورزی اهمیت دارد که مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در این آیین پروژه‌های شبکه انتقال آب شهرستان بجنورد به صورت متمرکز افتتاح شد که برای آن‌ها ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

افتتاح فاز نخست ریخته‌گری شرکت تولیدی شیرآلات پنگان پولادین باختر در شهرک صنعتی شماره ۳ بجنورد از دیگر پروژه‌هایی بود که با ۲۰ میلیارد تومان سرمایه اولیه و اشتغال زایی مستقیم برای ۲۴ نفر افتتاح شد.

امروز همچنین شرکت کیمیاگران صنعت آرتین مفخم، تولید کننده جعبه‌های مقوایی از مقوای دوبلکس نیز افتتاح شد.

ارزش این پروژه ۵۵ میلیارد تومان است که توسط سرمایه‌گذار بجنوردی_سوئیسی با ظرفیت اسمی تولید ۱۰۰۰ تن محصول در سال و با اشتغال زایی برای ۳۵ نفر به بهره‌برداری رسید.

چهارمین پروژه نیز افتتاح نخستین مجموعه تولید اتاق آسانسور در خراسان شمالی است که سرمایه‌گذار آن توانسته است با ۷ میلیارد تومان تسهیلات و حدود ۲۰ میلیارد تومان آورده نقدی به تولید و اشتغالزایی بپردازد.

گفتنی است برای افتتاح این پروژه ها، بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا