اقتصادی

روایتی از عوارض جبران‌ناپذیر لوازم آرایشی قاچاق و تقلبی/ عرضه 40 برند تقلبی در حوزه دخانیات

مخبران/ گلستان معاون سازمان کالا و ارز گفت: بسیاری از بیماری ها از قاچاق و لوازم آرایشی تقلبی ناشی می شود.

عبدالله هندیانی روز سه شنبه 8 تیرماه در نشست خبری دهه تولید و تجارت در شهرک صنعتی بندرگز اظهار داشت: زمینه کاهش مقابله را فراهم کنید به همین دلیل همیشه پیشگیری بر درمان ترجیح داده می شود.

وی گفت: اگر زیرساخت‌های سیستم خود را برای مبارزه با قاچاق تسهیل نکنیم و روند قانونی تجارت را روان‌سازی نکنیم، همیشه با مشکلات زیادی مواجه خواهیم بود. مجلس شورای اسلامی.» مقام معظم رهبری در زمینه قاچاق کالا از ابتدا تا سطح عرضه تاکیدات زیادی داشتند و اجرای فرامین معظم له در دستور کار ماست.

معاون امور قاچاق و قاچاق ارز گفت: سامانه جامع تجارت برقرار است و تمامی سامانه های کشور به این سامانه متصل خواهند شد.

وی گفت: بین کالاهای تقلبی و قاچاق تفاوت اساسی وجود دارد. مشخص نیست علیرغم اینکه برند اصلی یکی از کالاهای قاچاق است که به صورت غیرقانونی وارد کشور می شود و استانداردهای لازم برای حمل و نقل آن را دارد. و در حالت سوم کالای تحویلی تقلبی بوده یا توسط برند دیگری مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

نام و برند نشانه اصالت پوشاک نیست / ایران هفتمین مصرف کننده لوازم آرایشی در جهان است

وی تاکید کرد: امروزه یافتن لنت خودرو برای مصرف کنندگان مشکل است و مشخص نیست این محصول عرضه شده در برندهای مختلف صحت دارد یا غیر واقعی. اگرچه ما دخانیات را ماده خوب و مفیدی نمی دانیم، اما باید برای عموم مردم مشخص شود که هیچ ضرری برای سلامتی آنها ندارد، بلکه کانالی خاص و ایمن برای مصرف کنندگان است.

معاون تولید پوشاک گفت: امروزه لباس هایی با برندهای مختلف وجود دارد و نام و نشان نشان دهنده اصالت پوشاک نیست بلکه مصرف کنندگان به برند ارائه شده تکیه می کنند و در حوزه پوشاک نیز دستورالعمل هایی داریم. با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فضای مجازی را در دستور کار خود قرار داده ایم تا هر آنچه در فضای مجازی تبلیغ می شود مجاز نباشد.

هندیانی به حوزه آرایشی و بهداشتی اشاره کرد و گفت: ایران رتبه هفتم جهان در مصرف لوازم آرایشی و رتبه دوم خاورمیانه را دارد و تقاضا برای لوازم آرایشی در کشور ما زیاد است و قطعا همین است. عدم استفاده در بازار، بسیاری از مشکلات و اختلالات پوستی ناشی از استفاده یا قاچاق لوازم آرایشی تقلبی است، لذا در زمینه کالاهای سلامت محور نظر ما این است که مردم با ارسال کد مورد نظر، صحت خرید لوازم آرایش را بررسی کنند. تلفن همراه شما

وی با بیان اینکه متاسفانه قاچاق و لوازم آرایشی تقلبی عامل بسیاری از بیماری ها است، گفت: در برخی گزارش های ما استفاده از لوازم آرایشی تقلبی یا قاچاق باعث از بین رفتن چشم مصرف کنندگان شده است.

معاون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: به هیچ وجه قصد تعرض به انجمن ها را نداریم، اما به عنوان تولیدکننده اگر محصولی سلامت مردم را تهدید می کند باید از عرضه آن خودداری شود. ستاد : همه کالاها قاچاق نمی شود و بیشتر آنها در حال تقلب است مگر اینکه مردم کالاهای تقلبی و قاچاق را خریداری کنند که به نفع متخلفان در این حوزه نخواهد بود.

هندییان با اشاره به اینکه با هماهنگی کولبران به دنبال بهبود کنترل و نظارت بر مرزها خواهیم بود، خاطرنشان کرد: سامانه ضمانت نامه. برای 10 لوازم خانگی اصلی فعال است و افراد می توانند با تلفن همراه خود احراز هویت کالا را بررسی کنند و پس از خرید هیچ فردی نمی تواند گارانتی آن را فعال کند و نیازی به آنلاین گارانتی نیست.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا