حوادث

برگزاری «مانور زلزله» در مدارس کشور

مانور سراسری زلزله دقایقی قبل و بعد از به صدا درآمدن زنگ زلزله در سراسر کشور به طور همزمان در مدارس سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش مخبران، در مانور نمادین دبیرستان شهید کدخدایی تهران با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش، سازمان مدیریت بحران و جمعیت هلال احمر، دانش آموزان در حال اجرای نکات و ضوابط ایمنی هنگام وقوع زلزله هستند.

به گزارش مخبران، در حاشیه برگزاری بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با عنوان «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور»، اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش این نیاز را تشریح کرد. آموزش پیشگیرانه در هنگام وقوع بلایا طبیعتاً به دلیل وقوع زلزله گفت: اگر آموزش را به روز هشتم آذرماه محدود کنیم به اهداف مورد نظر دست نخواهیم یافت و لازم است این آموزش ها مستمر باشد.

وی گفت: باید همه مدارس را در اجرای صحیح مانورهای عملیاتی در برابر زلزله مشارکت دهیم. ممکن است از خانواده ها برای شرکت در اجرای چنین برنامه هایی با حضور در مدارس در روزهای تعیین شده و دریافت یک سری آموزش ها دعوت شود.

باقرزاده افزود: پیشگیری از بلایای طبیعی و بلایای طبیعی دغدغه ماست، در کنار آسیب های اجتماعی محتوای مناسبی در این زمینه تهیه و موجود است و باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

یعقوب سلیمانی دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور در حاشیه این مراسم گفت: هلال احمر جامعه مردمی، برای مردم و با مردم است. با توجه به حادثه خیز بودن کشورمان، هشتم ازهر که به عنوان روز ایمنی مدارس نامگذاری شده است، بر لزوم توجه بیشتر به آموزش دانش آموزان تاکید دارد.

وی ادامه داد: سازمان جوانان هلال احمر با اجرای برنامه ملی دردس در صدد ارائه آموزش ایمنی است و اگر می خواهیم جامعه ای تاب آور و مدرسه ای امن داشته باشیم و این اهمیت را در همه جامعه ترویج دهیم باید توجه بیشتری داشته باشیم. برای مشکل آموزش و پرورش باید در هر خانه ای متولی داشته باشیم و مناسب ترین بستر برای رسیدن به این هدف مدرسه است.

سلیمانی افزود: کانون دانش آموزی هلال احمر را در کنار سایر تشکل های دانش آموزی در مدرسه داریم و اخیراً این تفاهم را داشته ایم که با آموزش و پرورش و تعالی اهداف مورد نظر با بسترسازی های لازم شاهد افزایش توانمندی ها باشیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا