ورزشی

بهترین بازیکن هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا چه کسی بود؟

هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا عملکرد درخشانی از سوی بازیکنان مختلف دیده شد؛ به گونه‌ای که انتخاب یک ستاره دشوار است.

به گزارش مخبران و به نقل از آس، در این هفته نام‌های بزرگ زیادی برای  کسب عنوان «بازیکن برتر هفته» در لیگ قهرمانان اروپا رقابت کردند اما کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد نخستین بازیکنی که این عنوان را از آن خود می‌کند، گالنو از پورتو باشد که در پیروزی تیم پرتغالی مقابل شاختار دونتسک خوش درخشید.

این برزیلی که دو گل به ثمر رساند و پاس گل طارمی را نیز داد، درخشش خوبی داشت. ژائو فلیکس (بارسا)، جود بلینگام (رئال مادرید) و مارتین اودگارد (آرسنال) دیگر ستارگان هفته اول لیگ قهرمانان شدند.

یوفا اعلام کرد که گالنو به دلیل تعداد آرایی که در وبسایت رسمی یوفا دریافت کرده، بهترین بازیکن هفته اول لیگ قهرمانان اروپا شد.

البته جود بلینگام نیز این هفته درخشش خوبی داشت. شاگردان آنچلوتی که تمام دیدارهایشان را در لالیگا برده بودند در لیگ قهرمانان نیز توانستند رقابت‌ها را با برد شروع کنند. جود بلینگام، ستاره رئال مادرید در این فصل توانست در اولین دیدارش در اروپا با پیراهن رئال گل تیمش را در دقیقه ۹۰ به ثمر برساند. فلیکس نیز مقابل آنتورپ دو گل به ثمر رساند و یکی از نامزدهای بهترین بازیکن هفته اول بود.

ظهور گالنو

گالنوی ۲۵ساله فوتبالش را از جوانی در پرتغال شروع کرد. او در ۱۸ سالگی از آناپولیس به پورتو رفت و به‌تدریج برای خودش نامی دست و پا کرد. سال ۲۰۱۹ پورتو او را به براگا فروخت و آنجا بود که او شروع به نشان‌دادن استعدادش کرد. نمایش درخشان او باعث شد که پورتو تابستان ۲۰۲۲ او را دوباره بخرد تا جایگزین لوئیز دیاز شود که به لیورپول فروخته شد.

در هفته اول لیگ قهرمانان اروپا دو تیم فوتبال شاختار و پورتو به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی سه بر یک پورتو همراه بود. وندرسون گالنو در دقایق هشت و ۱۵ و مهدی طارمی در دقیقه ۲۹ برای پورتو گلزنی کردند تا این تیم پیروزی میدان شود. تک گل شاختار توسط کسلی به ثبت رسید.

انتهای پیام

تیم تحریریه مطالب ورزشی

با تمرکز بر ورزش‌های آبی و آب‌وهوایی، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی مطالبی درباره‌ی تکنیک‌ها و آموزش‌های شنا، اسکوبا و ران‌دوزی می‌پردازم. هدفمندی خود را در بهبود مهارت‌های آبی و لذت بیشتر در ورزش‌های آبی قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای ماجراجویی و هیجان در آب‌وهوایی نفس بکشید.
دکمه بازگشت به بالا