حوادث

تصویب معافیت گمرکی سازمان مدیریت بحران در هیات دولت

صبح امروز در جلسه 91 کمیسیون اقتصادی کابینه ، معافیت گمرکی سازمان مدیریت بحران کشور تصویب شد.

به گزارش مخبران ، با اشاره به پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، اسماعیل نجار رئیس آژانس مدیریت بحران کشور با بیان این خبر اظهار داشت: در اجرای جذب ، هدایت و توزیع تسهیلات دولتی و خارجی دولت و کمک و مساعدت وجود دارد.

نجار افزود: بر این اساس درخواست تجدید نظر در اصلاح قانون در نامه ای که توسط وزیر کشور و معاون رئیس شورای عالی مدیریت بحران ارسال شده به معاون اول رئیس جمهور ارسال شده است. در جلسه ای حضور و دفاع از برنامه پیشنهادی سازمان مدیریت بحران کشور در توضیح لزوم بررسی تجهیزات معافیت های گمرکی در صورت بروز بلایای طبیعی خبر داد.

دبیر ستاد ملی اقدامات پیشگیری ، هماهنگی و پاسخگویی به بحران با اشاره به حضور آنها صبح امروز در 91 جلسه کمیسیون اقتصادی کابینه گفت: “در نهایت موضوع معافیت گمرک سازمان مدیریت بحران کشور یکی از برنامه های امروز است.” کتیبه.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مورد اسناد حقوقی این طرح اظهار داشت: طبق بند 9 قانون مدیریت بحران کشور ، وظیفه جذب ، هدایت و توزیع تسهیلات و کمک به دولت داخلی و خارجی بر عهده سازمان مدیریت بحران کشور است.

وی با اشاره به تجربیات حوادث گذشته به ویژه در اکثر مناطق کشور ، گفت: سیلاب آوریل 1998 ، مزایای قانونی و سرعت سرویس دهی به مصدومین ، یکی از مزایای تصویب این قانون بود. از آنجا که برخی کالاهای قابل فساد و مواد غذایی اهدا شده وجود دارد ، باید تسریع در دریافت و تحویل کالا ، به دولت و سایر ادارات پاسخ دهید تا کالاها و تجهیزات مورد نیاز خود را پاک کنید.

نجار تعداد زیادی از ارائه دهندگان خدمات را در صورت بروز بلایای طبیعی فراخواند و اظهار داشت که از دیگر مزایای تصویب این قانون کمک و مشخص کردن مدیریت جامع و فرماندهی واحد در هنگام پاسخ به بحران است: اینگونه نیست ، عدالت را برای تحویل تسهیلات به قربانیان حوادث فراهم می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا