حوادث

اعلام آماده باش ۲۴ ساعته مدیریت بحران در پی وقوع زلزله در عشق‌آباد

رئیس سازمان مدیریت بحران از آماده باش این سازمان برای امکانات امدادی و خدماتی پس از زلزله طبس عشق آباد خبر داد.

محمدحسن نامی در گفت وگو با مخبران. وی با اشاره به وقوع زمین لرزه در حوالی عشق آباد گفت: ساعت 4 و 7 دقیقه بامداد امروز بیست و دوم شهریور ماه زمین لرزه ای به بزرگی 5.1 ریشتر حوالی عشق آباد شهرستان طبس رخ داد.

وی با بیان اینکه این زمین لرزه در طول جغرافیایی 56.73، عرض جغرافیایی 34.2 و هشت کیلومتری از سطح زمین رخ داد، گفت: بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری، دو پس لرزه به بزرگی 2.6 و 3.6 در ساعت های 4:39 و 5:21 دقیقه به وقوع پیوست. کانون این زمین لرزه در 25 کیلومتری عشق آباد، 69 کیلومتری طبس و 74 کیلومتری بشرویه بوده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با صدور هشداری به دستگاه های امدادی و خدمات رسان کشور گفت: البته خسارتی از این زمین لرزه گزارش نشده است بنابراین جای نگرانی هموطنان وجود ندارد. در مورد این زلزله، اما باید مراقب بود که در برابر چنین حوادثی آمادگی بیشتری داشت. در واقع مردم عزیز باید آمادگی مقابله با بلایای طبیعی را داشته باشند.

نامی ادامه داد: به تمامی سازمان های امدادی و خدماتی در مناطق زلزله زده اعلام کرده ایم تا 24 ساعت آینده در آماده باش کامل بوده و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا