استان ها

جایگاه نخست رشته‌گرایش‌های برق در بخش فنی و مهندسی با بازار کار متنوع

عباد پوربه در مصاحبه با خبرنگاران در خبرگزاری آنا در اهر ، رشته های مهندسی برق را به عنوان یکی از جذاب ترین و تخصصی ترین رشته ها و در عین حال بازار کار در صنایع مختلف ذکر کرد: همه کاردانی ، کارشناسی ارشد و دکتری. زمینه را فراهم کرد.

مدیر گروه مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر گفت: این واحد دانشگاهی از فضای آزمایشگاهی و تجهیزات مناسبی برای مهندسی برق برخوردار است و از موقعیت مناسبی برای آموزش این رشته در بین واحدهای دانشگاهی آذربایجان شرقی با اساتید مجرب و کادر آزمایشگاهی ماهر برخوردار است.

آزمایشگاه مهندسی برق اهر

این کارشناسان حوزه برق و انرژی گفتند: با توجه به افزایش تقاضا برای برق در جهان و توسعه آن در سالهای اخیر ، بخشهای برق و الکترونیک از اولین بخشهای بازار کار متنوع و مناسب هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد احرار خاطرنشان کرد: گروه برق این دانشگاه اعضای هیئت علمی مجرب و ویژه خود را دارد و یکی از اجزای اصلی بخش برق است.

این استاد دانشگاه گفت: واحد مهندسی برق واحد احرار دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک شاخه برق با گرایش ها (الکترونیک الکتریکی و ماشین های الکتریکی / سیستم های الکتریکی و حفاظت) ، مهندسی کنترل و کنترل تجهیزات از منظر ، الکترونیک (مهندسی عمومی) با مدرک لیسانس مهندسی برق است. برنامه دکترا در مهندسی برق در مخابرات (سیستم / میدان و موج) و مخابرات با دیدگاه دانشگاه.

پوربه با یادآوری امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی پیشرفته دانشگاه در زمینه برق گفت: این گروه شامل آزمایشگاه های تخصصی از جمله ماشین آلات برقی ، الکترونیک عمومی و صنعتی ، کارگاه های برق و سیم پیچ ، مدارهای الکتریکی ، سیستم های الکتریکی ، عایق و فشار بالا ، ریزپردازنده ، مدارها ، منطق ، کنترل خطی و صنعتی برای دانشجویان است. سیستم ها و غیره

آزمایشگاه مهندسی برق اهر

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی احرار در مورد بازار کار فارغ التحصیلان این رشته ها به آنا گفت: “با توجه به نیاز مبرم جامعه بشری به قدرت و فناوری این بخش ، دانشجویان و فارغ التحصیلان این بخش می توانند در بخشها ، مراکز و مجتمع های صنعتی کار کنند. خود اشتغالی در دفاتر توزیع نیرو ، پستهای برق ، نیروگاه ها ، مجتمع های معدنی ، دانشگاه ها و مراکز علمی یا در زمینه تعمیرات.

پوریه خاطرنشان کرد: کارشناسی ارشد و فارغ التحصیلان برتر این رشته نیز می توانند با عضویت در سازمان نظام مهندسی منطقه ای و اخذ پروانه شغلی مهندسی در امر نظارت و اجرای ساختمان ها فعالیت کنند.

انتهای پیام / 4117/4062 /

دکمه بازگشت به بالا