ورزشی

دانشگاه باید در حل مسائل جامعه نقش‌آفرین باشد

به گزارش خبرنگاران گروه استان های خبرگزاری آنا از بیرجند، حسن بنیانیان در نشست بررسی تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در بین دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، اظهار کرد: در حال حاضر در دانشگاه بیرجند به عنوان یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است. در حل مشکلات امروز بسیار مفید و موثر است. از کارهای تکراری بگذریم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در خراسان جنوبی ششمین استان کشور است، جلسه بررسی مرکز تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی را برگزار کرد.


بیشتر بخوانید:

این نشست با هدف تبیین کارنامه تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد


مشاور امور فرهنگی و دستیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ارتقای کیفیت و کارایی دوره ها، ارتقای تربیت اخلاقی و معنوی، ارتقای پاسخگویی و حل مسئله، ارتقای توسعه فناوری، نوآوری و کارآفرینی، جایگاه بین المللی و الهام بخش، رسمی و کار علمی مدنی، فعالیت ها، هماهنگی و یکپارچگی، تحول در فرهنگ سازمانی، دستیابی به سازمان یادگیرنده، و بهره وری مالی و پایداری از جمله بسته های کاری اصلی دانشگاه در زمینه تحول و تعالی است.

فرهنگ را محدود به برخی آداب مذهبی نکنید

بنیانگذاران اضافه کردند: سابقه تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در قالب برنامه راهبردی پنج ساله تحقق سوابق دانشگاه اسلامی و سایر اسناد بالادستی در حوزه علم و فناوری تهیه و تدوین شده است. ما نباید از یک مدیریت جامع فرهنگی دور شویم و فرهنگ را به چند شعائر دینی محدود کنیم.

مشاوران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لزوم تحلیل شفاف را یادآور شدند و گفتند: مسائل اجتماعی و سیاسی زمینه های فرهنگی دارد، گاهی می توان راهکارهای بیرونی ارائه داد و اینطور نیست.

بنانیان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از فرهنگیان برجسته، ایران شناس و صاحب نظر هستند، گفت: مدیریت فرهنگی از منظر قداست خود یکی از مراکز مهم دانشگاه ها برای تربیت عقل کشور است.

رئیس سابق کمیسیون سیاست گذاری فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه هر اتفاقی چه مثبت و چه منفی در جامعه موج می زند، خاطرنشان می کند: دانشگاه باید نقش مهمی در حل مشکلات جامعه امروز داشته باشد.

بنیانیان با تاکید بر اینکه کارنامه تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی یک برنامه عملیاتی راهبردی پنج ساله از سال 1400 تا 1405 است، درباره حکم طلایی سردار سرلشکر سلیمانی برای اجرای سیاست های کلی مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری گفت: ظرفیت های بسیار زیادی وجود دارد. در تهدیدات». فرصت ها فرصت های پنهان نیستند.

وی با بیان اینکه در همه برنامه های اجتماعی دو امر مهم بسیار مهم و تاثیرگذار است، گفت: نخست زمینه ساز تحقق یک رویداد و دیگری ارتقای تحقق آن است. آن رویداد زمانی اتفاق می افتد که هر دو چیز با هم پیش می روند.

رئیس سابق کمیسیون ارتباطات فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت مقام معظم رهبری در نهادینه سازی موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی در تمامی ابعاد اجتماعی کشور، افزود: جامعه می شود.

بنیانیان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب می فرمایند: «اسلامی شدن دانشگاه ها معنای عمیق، گسترده و همه جانبه ای دارد و به نظر من برای دانشگاه ها بیشتر از شام لازم است». اگر می خواهید دانشگاه علم باشد، باید اسلامی باشد. یکی از ویژگی های اسلامی شدن عمیق و عمیق شدن است، اعتماد به نفس معلم و شاگرد است، اتکا به خود معلم و شاگرد است.

جدیت اجرای کارنامه دانشگاه آزاد

وی افزود: در دوره جدید به طور جدی درصدد اجرای کارنامه دانشگاه اسلامی هستیم؛ برخی نهادهای فرهنگی در دانشگاه کارهای فرهنگی خاصی را اعمال نمی کنند.

مشاور و دستیار فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به لزوم تغییر رفتار مدیران در سند دانشگاه اسلامی: استفاده از آموزش به عنوان ابزار کلیدی بهبود فرهنگ و آموزش باید یکی از رفتارهای اصلی مدیران باشد.

مشاور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طراحی مدل های مدیریت مفهومی دانشگاه اسلامی و ساختار نظام مند حوزه اسلامی سازی دانشگاه در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش آنا، در ابتدای این نشست سید حسن هاشمی دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی در گزارشی از پیشینه فرهنگی و علمی استان خراسان جنوبی گفت: با به مدد اهميت ويژه و لطف الهي، آزاد اسلامي زمينه تعالي و تعالي را فراهم مي كند.

هاشمی بر لزوم بکارگیری امور فرهنگی دانشگاه و تغییر نگرش در منطقه تاکید کرد و به منویات مقام معظم رهبری در زمینه اسلامی سازی دانشگاه توجه جدی داشت و مهمترین بیانات مرحله دوم انقلاب را تلاش برای تحول دانشگاه دانست. .

انتهای پیام/4117/4062/

دکمه بازگشت به بالا