استان ها

ضرورت فراهم شدن بستر لازم برای معلولان در عرصه ورزش

مخبران/زنجان رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان گفت: طرح یاران سلیمانی، طرحی است که در آن جانبازان مدافع حرم، امنیت و مرزها شناسایی شده و وارد فعالیت‌های ورزشی خواهند شد.

سیدمحمد شروین اسبقیان شامگاه دیروز (۲۴ مردادماه) در مجمع عمومی سالیانه هیئت ورزش جانبازان و معلولان استان زنجان، اظهار کرد: ورزش جانبازان و معلولان همواره افتخارآفرین بوده و است و ما نیز به‌عنوان مسئول و خدمتگزار وظیفه داریم مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: در استان‌ها تاکید داریم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که همواره دغدغه ما بوده و پیگیری شود؛ در این مصوبه برای ۱۷ دستگاه وظایفی تعیین شده که موظف هستند مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را اجرا کنند.

این مسئول تصریح کرد: طرح یاران سلیمانی، طرحی است که است که در آن جانبازان مدافع حرم، امنیت و مرزها شناسایی شده و وارد فعالیت‌های ورزشی خواهند شد و در ترکیب تیم‌های ملی حضور خواهد یافت که باید شناسایی جامعه هدف سریع‌تر انجام شود تا آموزش آن‌ها آغازشود.

اسبقیان در ادامه به نحوه انتخاب مربیان تیمهای ملی اشاره کرد و افزود: انتخاب سرمربیان تیم ملی براساس شاخصه‌هایی که وجود دارد در اختیار رئیس فدراسیون و کمیته فنی فدراسیون است ولی مربیان و کمک مربیان تیم ملی براساس فعالیت‌هایی که در استان‌ها انجام می‌شود انتخاب می‌شوند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان گفت: استان زنجان جزو ۸ استان برتر است و باید روی ورزشکاران سازمان یافته نیز کار کند. در جلسات این چنینی اگر نکات ضعفی وجود دارد باید گفته شود و اصلاح شود وگرنه این جلسات تاثیری نخواهد داشت.

در ادامه جلسه مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز گفت: باید بسترهای لازم برای حضور افراد دارای معلولیت در عرصه ورزش را آماده کنیم. امر ورزش برای افراد دارای معلولیت واجب‌تر است.

جواد بازرگان گفت: بسترهای لازم برای حضور افراد دارای معلولیت در عرصه ورزش فراهم نیست ولی در سه دهه گذشته اتفاقات خوبی در این عرصه رخ داده است. تکالیفی برای مناسب‌سازی و بسترسازی در ورزش برای حضور افراد دارای معلولیت مشخص شده که باید این تسهیل‌گری و بسترسازی‌ها را انجام دهیم تا فرد دارای معلولیت نیز همانند دیگر افراد بتواند در عرصه ورزش حضور یابد.

وی با بیان اینکه ورزش علاوه بر تاثیر در سلامتی افراد دارای معلولیت، افراد را وارد اجتماع کرده و به مستقل شدن او نیز کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: زنجان به عنوان یکی از پایگاه‌های فدراسیون آمادگی اجرای برنامه‌های مختلف را داشته و در همه برنامه‌ها حضور دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا