ورزشی

نباید ازچرخه پیشرفت دنیا عقب بمانیم/ تقسیم فدراسیون‌ها به سه دسته – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، سید حمید سجادی درباره برگزاری جلسه ستاد بازی های آسیایی و پاراآسیایی که امروز با حضور مسئولان کمیته المپیک و پارالمپیک در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار داشت: جلسه ستاد عالی بازی ها که شامل المپیک نیز می شود. بازی های پارالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی همواره با حضور فعال و منظم کمیته ملی المپیک و پارالمپیک تشکیل می شود. بهترین موضوع در دستور کار جلسه امروز انتخاب فدراسیون ها و رشته هایی است که با توجه به شاخص های تعیین شده می توانند مجوز حضور در بازی های آسیایی را بگیرند.

وی گفت: امروز در مورد شاخص ها صحبت های زیادی شده است. بسیاری از رشته های ورزشی ما در سطح بازی های آسیایی مدال آور هستند و قطعا این رشته ها به مسابقات اعزام خواهند شد. برخی از فدراسیون ها و سایر بخش ها شاید در سال های گذشته شانسی برای کسب مدال نداشته اند، اما مراحل رشد را طی کرده اند و اکنون شانس کسب مدال را دارند و این دسته ها برای اعزام تست و آزمایش می شوند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به موضوع دیگری که در این ستاد مطرح شد، خاطرنشان کرد: از دیگر موارد مطرح شده در این ستاد بحث پاداش و دستمزد احتمالی برای ورزشکاران آسیایی است، مانند حقوق در نظر گرفته شده برای ورزشکارانی که سهمیه المپیک را کسب می کنند. مرکز فرماندهی. همانند سال های گذشته در اردوها برای دارندگان سهمیه المپیک کمک هزینه در نظر گرفته شد. در این ستاد بحث کمک هزینه ها نیز مطرح شد و اگر منابع لازم را داشته باشیم این کمک ها برای بازی های آسیایی نیز پرداخت می شود. منابع باید به فدراسیون ها برسد تا از ورزشکاران و بانوان در اردوها استفاده کنیم و بتوانیم نسبت به گذشته به قهرمانان بیشتری خدمت کنیم.

وی گفت: در خصوص قرابت فرهنگی کاروان نیز پیشنهاداتی ارائه شد و کاروان اعزامی ما به مسابقات آسیایی و پاراآسیایی با کیفیت عالی قابل ارائه است. زمان زیادی تا شروع بازی های آسیایی هانگجو باقی نمانده و سال آینده بازی ها از دو هفته اول آنلاین آغاز می شود و پس از آن به بازی های پاراآسیایی می رویم. اگرچه زمان زیادی باقی نمانده است اما در عین حال زمان زیادی باقی نمانده است و باید برنامه هایی را که از قبل انجام داده ایم تسریع و اجرا کنیم. با تیم جدیدی از کمیته های ملی المپیک و پارالمپیک تصمیمات جدیدی خواهیم گرفت.

دکتر. سجادی ادامه داد: آقای خسروی وفا و تیمش در کمیته المپیک ایده ها و برنامه های جدیدی در دست دارند که از همه این نقاط قوت استفاده خواهیم کرد و آنها فصل جدیدی را برای چهار سال آینده ایجاد کرده اند و تلاش می کنیم خود را نشان دهیم و نتایج ورزش کشور باعث رضایت مردم عزیز و خانواده ورزش خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه جام جهانی در قطر برگزار می شود، خاطرنشان کرد: مسابقات ورزشی هیچ وقت تمام نمی شود و روز به روز مسابقات جدیدی با تغییرات چشمگیر پیش روی ماست و نباید عقب بیفتیم. چرخه پیشرفت جهان و خودمان را به روز کنیم و با استفاده از امکانات بهتر در این مسابقه که متضمن تغییر، انطباق و دگرگونی ورزش است به اهداف خود برسیم.

وی با اشاره به بحث پاداش روی صحنه گفت: اگرچه میزان این پاداش زیاد نیست اما برای ورزشکار شیرین است. زمانی که ما ورزشکار بودیم، این جایزه برای حمایت جسمی و روحی ما ارزشمند بود. نحوه و میزان پرداخت پاداش روی صحنه را در جلسه بعدی دفتر مرکزی تصمیم خواهیم گرفت. جایزه دیگری که به برندگان مدال تعلق می گیرد، جایزه ای است که طبق قوانین موجود تعلق می گیرد. برای همه دسته ها، با توجه به جدول پاداش ها، میزان پرداختی تعیین می شود. زمانی این پاداش ها به صورت سکه ای پرداخت می شد، اما به دلیل تغییر در میزان سکه در چند سال اخیر، سکه حذف شده و پاداش ها به صورت امتیازی پرداخت می شود.

دکتر سجادی ادامه داد: در نظر داریم در صورت وجود منابع، جوایز معوقه و پرداخت نشده را تا پایان سال پرداخت کنیم. این رویداد باعث الهام بخشی و تقویت روحیه قهرمانان ما می شود و تمام تلاش گروه برای برگزاری این رویداد خواهد بود. ما به سمت بازی های آسیایی و المپیک پیش می رویم و در این دو مسیر بزرگ فدراسیون ها و ورزشکاران ما باید در مسابقات مختلف شرکت کنند و شور و نشاط لازم است.

توجه وزیر ورزش و جوانان: چشم انداز دکتر رئیسی و دولت سیزدهم حمایت از ورزش در کشور است و همه تلاش می کنند در این زمینه کارهای خوبی انجام دهند. در جلساتی که بین آقای خسروی و رئیس جمهور به توافق رسیدیم، توصیه های آقایان بزرگوار خدمت به جامعه ورزش و قهرمانان بود.

وی درباره اعزام فدراسیون ها و رده های مختلف به بازی های آسیایی گفت: فدراسیون ها به سه دسته تقسیم می شوند. گروه اول شامل 10 فدراسیون است که قطعا به بازی های آسیایی اعزام می شوند. شانس کسب مدال در دسته سوم کمتر است، تصمیم گیری برای اعزام به مسابقات دسته سوم با ستاد و کمیته های ویژه ستاد است. این بررسی از زوایای مختلف و با حضور رئیس اتحادیه ها انجام می شود.

وی گفت: تعداد مدال های کسب شده در جلسات ستادی و بازبینی با حضور روسای فدراسیون ها برآورد می شود. اما، همه ما می دانیم که هیچ چیز در ورزش قابل پیش بینی نیست و ورزشکاری که شانس کسب مدال دارد، ممکن است تصادفی مدال نگیرد.

دکمه بازگشت به بالا