استان ها

وزیر صمت: روزانه 220 میلیون لیتر بنزین و گازوئیل مصرف می کنیم!

به گزارش خبرگزاری مخبران استان همدان ؛ وزیر صمت با اشاره به مشکلات مصرف برق و گاز در واحدهای تولیدی، گفت: باید قبول کنیم در استفاده از انرژی اسراف داریم به‌طوری‌که یک میلیارد مترمکعب گاز و ۲۲۰ میلیون لیتر بنزین و گازوئیل در روز مصرف می‌شود که فاجعه است.

عباس علی‌آبادی که شامگاه شنبه ۲۸ مرداد در نشست با فعالان اقتصادی استان همدان سخن می گفت با تاکید بر اینکه در مصرف انرژی بدترین کشور دنیا هستیم، خاطر نشان کرد: محیط زیست بسیار مهم است و باید به محیط زیست احترام بگذاریم.

وی در ارتباط با جایگزین شدن خودروهای برقی به جای بنزینی در کشور اظهار داشت: در خودروهای برقی هدف ما محیط زیست است، چرا که باید به سمت تحولات نو برویم، خودروهای برقی خودروهای آینده نیستند بلکه خودروهای روز هستند.

علی آبادی با تأکید بر این‌که باید به سمت صنایع کم‌انرژی‌بر و دانش‌بر برویم، افزود: هر کاری که بخواهیم می‌توانیم انجام دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زمان صدور مجوز برای صنایع و معادن را کوتاه خواهیم کرد، یادآور شد:هیچ‌ بن‌بست و محدودیتی وجود ندارد، و اگر اعتماد به نفس داشته باشیم، اکثر مشکلات کشور رفع خواهد شد.

وزیر صمت با بیان این‌که امروز رتبه بسیار عالی در رقابت با کشورهای دیگر داریم، تصریح کرد: روزی که در بازار جهانی محک خوردید باید اسم خود را تولیدکننده بنامید.

وی با اشاره به مشکل تأمین ارز واحدهای تولیدی، خطاب به فعالان اقتصادی استان گفت: ارز موردنیاز خود را تأمین کنید.

علی‌آبادی با تأکید بر این‌که تولیدکنندگان می‌توانند همه مشکلات خود را حل کنند، اظهار کرد: تولیدکنندگان باهم بیاندیشند و در همین شرایط موجود مشکلات را حل کنند.

وزیر صمت با اشاره به این‌که در تولید و مصرف برق بهره‌وری درستی نداریم، تاکید کرد: امروز شرایط سخت و پیچیده‌ای‌ است که باید به رشد تولید کمک کنیم.

علی‌آبادی افزود: سهم صنعت در جی‌دی‌پی ۳۰ درصد است اما سهم آن در خاموشی‌ها ۶۰ درصد است در حالی‌که اولویت خاموشی نیست، برای این‌که مشکل را پشت سر بگذاریم باهم بحث برق را به سرانجام برسانیم.

این مقام مسئول با بیان این‌که در برق به دنبال ذخیره‌سازی برویم، درباره فرسودگی تجهیزات صنایع نیز گفت: بزرگترین چالش کشور عدم سرمایه‌گذاری است، یکی از چالش‌هایی که دنیا را درگیر کرده، سرمایه‌گذاری است و تنها کشوری که سرمایه‌گذاری داشته، تنها ژاپن است.

علی‌آبادی در آخر و در باره عدم قبول معادن به عنوان وثیقه بانکی، اظهار داشت: این‌که بانک‌ها معادن را به عنوان وثیقه قبول ندارند، پیگیری خواهد شد.

23

دکمه بازگشت به بالا