اقتصادی

آغاز مذاکرات سرمایه‌گذاری کریدور شمال به جنوب/ راه آهن اینچه‌برون-شاهرود-طبس اجرایی می شود

مخبران/ گلستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان از آغاز مذاکره با سرمایه گذاران برای اجرای طرح راه آهن شمال به جنوب از اینچه بوران تا شاهرود و طبس خبر داد.

سید محمد دهنوی در جلسه هیات مدیره اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان و دستگاه های مرتبط با اشاره به اینکه توسعه گلستان نیازمند چند عنصر اساسی است که یکی از ارکان اصلی این توسعه است، گفت: صنعت، معدن و تجارت و زیرمجموعه های آن افزود: اگر می خواهیم وضعیت کشور را پیش ببریم باید برنامه تحول داشته باشیم زیرا شرایط فعلی ما را راضی نمی کند و تلاش ها باید گسترده و بالا باشد.

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری گلستان با بیان اینکه چشم اندازها باید دانش بنیان و فناورانه باشد تا تحول و پیشرفت حاصل شود گفت: قانون شکوفایی دانش بنیان همه ظرفیت های توسعه را دیده است.

وی گفت: امروز در تجارت جهانی امروز تجارت و اقتصاد مردمی یک اصل مهم و کاربردی است که اگر هر کشوری بخواهد پیشرفت کند باید به این اصل مهم عملیاتی دست یابد.

دهنوی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به اهداف عالی باید برنامه داشت و با پروژه پیش رفت، ادامه داد: باید بدانیم الان کجا هستیم و به چه مسیری می خواهیم برسیم.

دهنوی تاکید کرد: برنامه ششم توسعه بهترین برنامه برای توسعه کشور است.

وی با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌های صنعت و تولید در کشور، گفت: همه ما باید ببینیم که در کجای سازمان خود قرار داریم و در برنامه عملیاتی خود کجا قرار داریم و چقدر متعهد به توسعه کار هستیم. بیا بریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان، استفاده از فناوری های نوین، استفاده از توانمندی مردم و علم و دانش روز را کلیدی ترین راه رسیدن به تحول امروز دانست و افزود: باید از تجربه استفاده کرد.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار برای احداث راه آهن اینچه برون، شاهرود، طبس، تاکید کرد: مذاکرات با سرمایه گذاران در حال انجام است و بی شک اجرای این خط آهن تحول عظیمی در حوزه تجاری و مالی استان ایجاد خواهد کرد. “

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا