حوادث

اراده سیاسی در جهان برای ریشه‌کن کردن مواد مخدر وجود ندارد

معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه در پاسخ به این س whyال که چرا نمی توان مشکل مواد مخدر را ریشه کن کرد ، گفت: “دنیا فکر می کند که می شود این کار را کرد. اما این کار انجام نمی شود. از نظر ما هیچ اراده سیاسی در جهان برای ریشه کن کردن شر وجود ندارد.

به گزارش مخبران ، محسن بحروند در نشست ویژه اقدامات و دستاوردهای ایران در جمهوری اسلامی در زمینه همکاری های بین المللی در زمینه مبارزه با مواد مخدر گفت: آیا چیزی وجود دارد که ملت های جهان نتوانند آن را از بین ببرند؟

وی گفت: جهان وارد مشکلات بسیار بزرگتری شده و در مدت زمان بسیار کمتری مشکل بین المللی حل شده است ، اما چرا بزرگترین دستگاه امنیتی ، نظامی ، سیاسی و اطلاعاتی جهان در ریشه کن کردن مواد مخدر موفق نبوده اند؟ این س bigال بزرگی است.

وی گفت: “به نظر می رسد دنیا این کار را انجام می دهد ، اما قدرت این کار را ندارد.” از نظر ما هیچ اراده سیاسی در جهان برای ریشه کن کردن شر وجود ندارد.

بهاروند گفت: اکثر کشورها و اعضای جامعه جهانی به اندازه ایران در مبارزه با مواد مخدر جدی نیستند. ما باید شهدا و جانبازان اعطا شده توسط ایران را مقایسه کنیم و ببینیم چه کسی در مبارزه با مواد مخدر جدی تر است و چرا آن را حذف نمی کند. دلیل این امر آن است که بسیاری از کشورها مسئولیت همکاری مشترک و مشارکت را جدی نمی گیرند.

بهاروند گفت: “ما رفتار ایالات متحده را در كل تحریم های خود علیه ایران غیرضروری ، بی رحمانه و ضد بین المللی نمی دانیم. ما سعی كرده ایم رفتار ، بزرگترین و قدرتمندترین عضو آن جامعه جهانی را انتقال دهیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: “ایران در این مبارزه از كل جهان تنها است. البته سازمان ملل و نهادهای ویژه همیشه همکاری خوبی داشته اند ، اما حمایت و حمایت سایر اعضای جامعه بین المللی هرگز برای مبارزه با مواد مخدر کافی بوده است. “هنگامی که جوانان زندگی ، سلامتی و سلامت جسمی و روحی خود را از دست می دهند ، انتظار بیشتری از جهان داریم. کشورهای جهان از این امر سپاسگزار هستند و بسیار کمک می کنند ، منفعلانه تسلیم آمریکا نمی شوند تحریم های دولت

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا