استان ها

اشتغال‌زایی ٣۵٠ نفری غرفه‌های صنایع دستی احداث شده در مسیر زوار اربعین

داریوش فرمانی در گفتگو با خبرنگار مخبران کرمانشاه، در خصوص روند فعالیت غرفه‌های عرضه صنایع دستی کرمانشاه در مسیر زوار اربعین حسینی اظهار کرد: غرفه‌های عرضه و فروش صنایع دستی کرمانشاه از کنگاور تا قصرشیرین برپا شده است.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه با نام شهدا در همین راستا، افزود: این نمایشگاه در مسیر دو طرفه رفت و برگشت قرار دارد و مورد استقبال قابل قبولی از سوی زوار اربعین قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: این نمایشگاه در جوار موکب ها برپا شده است و علاوه بر اینکه مورد اسقبال کرمانشاهیان قرار گرفت، زوار بسیاری هم از آن دیدن کردند.

وی گفت: این نمایشگاه ١٠ روز پیش آغاز به کار کرده و فعالیت آن تا پایان سفرها ادامه دارد و روزانه مورد استقبال بسیاری از زوار اربعین قرار می‌گیرد.

فرمانی عنوان کرد: ١٢۵ غرفه برای ایام اربعین احداث شده و در کنار آن سیاه چادرها، نمایشگاه فصلی طاقبستان و نمایشگاه‌های دائمی در مسیر قرار دارند.

این مسئول ادامه داد: در شهرستان‌های سنقر و کلیایی و گیلانغرب هم به صورت جداگانه از طرف شهرداری تعدادی غرفه صنایع دستی برپا شده است.

وی تشریح کرد: این غرفه‌ها به صورت رایگان برای هنرمندان و عرضه و فروش محصولات صنایع دستی استان کرمانشاه احداث شده است.

فرمانی بیان کرد: سوغات بومی، محلی در غرفه‌ها و غذاهای بومی، محلی در سیاه چادرها عرضه و صنایع دستی استان کرمانشاه هم ارائه می‌شود.

وی اذعان کرد: این غرفه‌ها برای حدود ٣۵٠ الی ۴٠٠ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده که قابل قبول است و در بعضی غرفه‌ها ٢ الی سه نفر فعال بوده و در تعدادی از غرفه‌ها فروشنده هم حضور دارد.

دکمه بازگشت به بالا