استان ها

تولیدات صنایع‌دستی استان سمنان مهمان اقامتگاه‌های بوم گردی ‌و ‌سنتی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مخبران استان سمنان، سمانه سلطانی پور روز سه‌شنبه 6 تیرماه 1402 در جلسه با اعضای هیئت‌مدیره انجمن اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی استان سمنان گفت: هدف نهایی از اجرای طرح معرفی و فروش صنایع‌دستی استان در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی، کمک به بازاریابی، افزایش معرفی و فروش تولیدات صنایع‌دستی، جذب بیشتر گردشگران در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی استان سمنان است که نقش بسزایی در رشد کسب‌وکارها و اشتغال پایدار دارد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان سمنان با تأکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های اقامتگاه‌های بوم گردی و سنتی گفت: بیش از چهار هزار هنرمند صنایع‌دستی و بیش از ۱۱۷ اقامتگاه بوم‌گردی و سنتی در استان سمنان مشغول به فعالیت هستند که با همکاری و تعاملات بیشتر می‌توان، صنایع‌دستی و ظرفیت‌های گردشگری و بوم‌گردی استان سمنان در کنار هم به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کرد و هدیه‌ای ماندگار از صنایع‌دستی استان به گردشگران ارمغان داد.

سلطانی پور افزود: اقامتگاه‌ها با استفاده از صنایع‌دستی بومی همان منطقه در محیط و تزئینات و ظروف اقامتگاه‌ها و برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در اقامتگاه‌ها، می‌توانند در ایجاد رونق اقتصادی خود، هنرمندان صنایع‌دستی و آن منطقه نقش بسزایی ایفا کند.

سلطانی پور اظهار داشت: با اجرای این طرح، گردشگران می‌توانند صنایع‌دستی اصیل و باکیفیت را در محل اقامت، باقیمتی پایین‌تر تهیه کنند.

او گفت: وجود شناسنامه تولیدات صنایع‌دستی در اقامتگاه‌ها، قرار دادن برنامه بازدید گردشگران و میهمان از کارگاه‌های صنایع‌دستی و ارائه کارت ویزیت و بروشور معرفی صنایع‌دستی استان سمنان به گردشگران می‌تواند از دیگر برنامه‌ها در این راستا باشد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان سمنان بابیان اینکه این جلسه باهدف اجرا کردن مفاد تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت صنایع‌دستی کشور و جامعه انجمن‌های حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی کشور برگزار شد، افزود: اقامتگاه‌های بوم گردی بستر مناسبی برای شکوفایی اقتصاد خلاق و هویت دانش‌بنیان صنایع‌دستی هستند.

در این جلسه اعضای هیئت‌مدیره انجمن اقامتگاه‌های بوم کردی و سنتی، ضمن استقبال از این طرح، به ارائه راهکارها برای رفع موانع احتمالی و پیشنهادها ‌ برای اجرای هرچه بهتر این طرح پرداختند.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا