علمی و پزشکی

افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت با حضور وزیر بهداشت

به گزارش شفاف، وزیر بهداشت گفت: در شهرستان هندودر کار بسیار جالبی انجام شده است، مرکز جامع سلامت بسیار مجهز با کمک خیرین راه اندازی شد و تجهیزات نیز توسط این وزارتخانه تامین شد. بهداشت، و در حال حاضر دارای یک مرکز در شجند است که حدود 70 درصد آن در 2000 متر مربع تکمیل شده و از نظر خدمات بهداشتی و درمانی مجهز است.

عین اللهی ادامه داد: با توجه به اینکه طرح پزشک خانواده و گسترش این طرح جزو برنامه های وزارت بهداشت است، در مراکز افتتاح شده امروز مرحله یک پزشک خانواده به صورت فایل الکترونیکی و به طور کامل در این مراکز انجام می شود.

وی افزود: مرکز شجند یکی از مراکزی است که در اسفندماه امسال افتتاح می شود و یک مرکز 24 ساعته با خدمات کامل بهداشتی و درمانی است.

عین اللهی گفت: بعد از شجند عازم اراک می شویم و از بیمارستان ولیعصر بازدید می کنیم. این بیمارستان یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های اراک است که 400 تخت خواهد داشت و 400 میلیارد تومان در سفر استانی ریاست جمهوری به استان مرکزی اختصاص می‌یابد. امیدواریم این مرکز بتواند به یکی از پیشرفته ترین مراکز کشور تبدیل شود.

اظهارات وزیر بهداشت: دولت تا به امروز 850 مگا طرح سلامت افتتاح کرده است و تا پایان سال جاری تعداد طرح ها به 2000 طرح می رسد که در تاریخ کشورمان بی سابقه است. 79 مرکز درمانی با حدود 10800 تخت را راه اندازی کرده ایم و تا پایان امسال 7700 تخت بیمارستانی دیگر اضافه خواهیم کرد.

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم خدمات بهتری به مردم کشورمان ارائه کنیم.

افتتاح دو پروژه بهداشتی در شهرستان توره شاهجند

پایگاه اورژانس 115 خیرسج توره نگار در مدت یک سال و نیم به نمایندگی از مرحوم مشهدی احمدی بقش و خانم جنگنه احداث گردید.

مساحت زمین این پایگاه 1.25 متر مربع و زیربنای آن 137 متر مربع می باشد. همچنین پارکینگ اتوبوس آمبولانس در مجاورت این پایگاه در زمینی به مساحت 340 متر مربع در حال احداث است.

همچنین پد اورژانس هوایی در شهرستان توره در مدت زمان 3 ماه و در زمینی به مساحت 2150 متر مربع ساخته شد و برای این کار یکی از 12 پد هوایی استان مرکزی حدود 200 میلیون تومان هزینه شد.

وزیر بهداشت همچنین از مرکز یکپارچه بهداشت شهری و روستایی توره بازدید کرد.

وی در خصوص افتتاح این مرکز درمانی اورژانس گفت: شهر تور با توجه به موقعیت جغرافیایی و تردد بالای خود نیازمند احداث این مرکز بود که توسط ذی نفعان سلامت ساخته شده است که از این بابت از ذی نفعان تشکر می کنیم. . این اساس.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا