استان ها

بررسی تفاوت میان مدیران و رهبران یک شرکت

به‌منظور توسعه کسب‌وکار انجام می‌شود؛

مدیران یک شرکت ارزش‌های کسب‌وکار را شمارش می‌کنند و رهبران در مقابل منجر به ایجاد یک ارزش می‌شوند، در نتیجه برای توسعه کسب‌وکار دانستن تفاوت میان آن‌ها الزامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، این سوال که چگونه بفهمم از یک مدیر کسب‌وکار به رهبری برسم، شاید برای بسیاری از کارآفرینان مبهم باشد. یک مدیر جوان ادعا کرده که تمام مطالب مرتباط با رهبری را خوانده و چندیدن ایده را در این خصوص اجرا کرده و در رهبری نقش موثری ایفا کرده است. حال، او می‌خواهد بداند که به درجه رهبری در شرکت رسیده است یا خیر. این مسئله پیچیده است و نیاز به بررسی بیشتری دارد.

مدیران یک شرکت ارزش‌های کسب‌وکار را شمارش می‌کنند و رهبران در مقابل منجر به ایجاد یک ارزش می‌شوند. صاحبان شرکت با مدیریت افراد، احتمالاً ارزش را محاسبه می‌کنند. به بیان دیگر می‌توان گفت تنها مدیران ارزش شرکت را حساب می‌کنند. برخی حتی با غیرفعال کردن کسانی که ارزش افزوده دارند، ارزش شرکت را کاهش می‌دهند.

رهبران در یک شرکت برخلاف مدیران، بر خلق ارزش تمرکز می‌کنند. او ارزشی بیش از آنچه تیم قادر به انجام آن است، ایجاد می‌کند. رهبران به همان اندازه که پیروانش ارزش‌آفرین هستند، ارزش‌آفرینی می‌کند. رهبری با الگو و همچنین رهبری با توانمندسازی افراد از ویژگی‌های رهبری مبتنی‌بر عمل است.

مدیران در یک کسب‌وکار دارای زیردستان بسیار و رهبران در مقابل دارای پیروان هستند، مدیران حلقه‌های قدرت را ایجاد می‌کنند، در حالی که رهبران حلقه‌های نفوذ ایجاد می‌کنند.

مدیریت شامل کنترل یک گروه یا مجموعه‌ای از موجودیت‌ها برای دستیابی به یک هدف است. رهبری به توانایی فرد برای تأثیرگذاری، ایجاد انگیزه و توانمندسازی دیگران برای مشارکت در موفقیت سازمانی اشاره دارد. نفوذ و الهام در مقابل قدرت و کنترل رهبران را از مدیران جدا می‌کند.

انتهای پیام/۳۰۰۴/

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا