عمومیمطالب برتر

بهترین ایده ها برای کسب درآمد از اینستاگرام

از اینکه ساعت‌های زیادی را در روز صرف چرخیدن در اینستاگرام می‌کنید و درآمدی از آن ندارید، خسته شده‌اید؟ البته مطمئنیم که فکرهایی در سرتان دارید و این همان دلیلی است که شما را پای این مقاله کشانده! شما به راه‌اندازی پیج اینستاگرام فکر می‌کنید؛ ولی هنوز آن ایدۀ خلاقانه و پردرآمد را پیدا نکرده‌اید. خبر خوب این است که جای کاملاً درستی آمده‌اید و قرار است که در این مقاله ایده هایی برای پیج اینستاگرام را با هم بررسی کنیم. این ایده ها قطعاً کمک‌تان می‌کند که بهترین موضوع برای پیج اینستاگرام را پیدا کرده و با خرید فالوور اینستاگرام به‌ مرور از آن درآمد کسب کنید. شروع کنیم؟

اموزش رایگان کسب درآمد از اینستاگرام | انواع کسب و کار در اینستاگرام

ایده‌های خلاقانه برای پیج اینستاگرام

در این بخش، ایده‌های سودمند و مؤثر را به شما معرفی می‌کنیم. این موضوعات به سه گروه اصلی آموزشی، فروش و بلاگری تقسیم شده‌اند که هرکدام شامل دسته‌بندی‌های مختلفی هستند. در ادامه، می‌توانید یکی از ایده‌ها را بر اساس علاقه، مهارت و بودجۀ خود انتخاب کنید.

ایده پیج آموزشی

هر یک از ما ممکن است در موضوعی تخصص و مهارت داشته باشیم و از آموزش آن به دیگران لذت ببریم. مثلاً آشپزی، تدریس ریاضیات، نقاشی، موسیقی، فضانوردی و…! در این بخش، 20 ایدۀ پرطرفدار را همراه با نمونه‌هایی از آن‌ها مرور می‌کنیم:

۱. آشپزی و شیرینی‌پزی

آموزش آشپزی و شیرینی‌پزی برای افراد علاقه‌مند به آشپزی -چه مرد و چه زن- مناسب است. شما می‌توانید از پخت غذا‌های روزمره شروع کنید و از وسایل آشپزخانهٔ خود استفاده کنید تا هزینهٔ کمتری در ابتدای راه متحمل شوید؛ همچنین برای فیلم‌برداری می‌توانید به‌جای دوربین، از گوشی خود استفاده نمایید.

۲. ورزش و سلامت 

آموزش ورزش برای افرادی که به سلامت خود اهمیت می‌دهند و در یک رشتهٔ ورزشی تخصص دارند، مناسب‌تر است. از آموزش حرکات ساده شروع کنید که مناسب افراد مبتدی هم باشد. از چالش‌هایی که ممکن است با آن روبرو شوید، می‌توان به شناخت و اجرای درست حرکات ورزشی اشاره کرد.

۳. ساخت وسایل کاربردی با مواد دورریز

یکی از کم‌هزینه‌‌ترین ایده‌ها، آموزش ساختن لوازم قابل‌استفاده با مواد دورریز است؛ چون فقط به کمی خلاقیت و نوآوری نیاز دارید. اگر اهل درست‌کردن وسایل جدید هستید، پس دست‌به‌کار شوید! برای مثال، از قوطی‌های رب برای ساخت گلدان استفاده کنید.

۴. انواع بافتنی

عده‌ای به بافتنی یا قلاب‌بافی تسلط نسبتا خوبی دارند؛ اگر اهل بافتنی یا قلاب‌بافی هستید، با این ایده برای پیج اینستاگرام می‌توانید منبع درآمد داشته باشید. دنیای بافتنی‌ها تنوع زیادی دارد؛ برای مثال، بافت رو‌ کوسنی، بافت شال و کلاه و بافت جوراب. می‌توانید مطابق با مهارت و سلیقهٔ خود آموزش یکی از آن‌ها را شروع کنید.

هزینهٔ اولیه برای شروع این کار، بسته به نوع و کیفیت نخی که انتخاب می‌کنید، متفاوت است؛ برای اینکه کمتر خرج کنید، می‌توانید از نخ‌هایی با حجم کوچک استفاده کنید؛ همچنین برای تهیهٔ وسایل، بهتر است به بازارِ مخصوص آن بروید.

۵. خیاطی

اگر شما هم دورهٔ خیاطی را گذراندید و وسایل مورد‌نیاز آن مانند چرخ خیاطی را هم دارید، صفحهٔ آموزش خیاطی می‌تواند برایتان مناسب باشد. در واقع، دستتان کاملا باز است و می‌توانید آموزش‌های مختلفی را برای پیجتان در نظر بگیرید. برای مثال، می‌توانید آموزش خیاطی بدون الگو را ارائه دهید.

۶. زبان‌های خارجی

یکی از بهترین موضوع‌ها برای پیج اینستاگرام، می‌تواند آموزش زبان‌های خارجی باشد. این موضوع برای افرادی مناسب است که تسلط بالایی در آموزش یکی از زبان‌های خارجی دارند. هزینهٔ اصلیِ این پیج، زمانی است که برای ارائهٔ مفاهیم صرف می‌کنید.

۷. گُل‌دوزی

امروزه، یکی از ایده‌های کاربردی، آموزش گل‌دوزی است. گل‌دوزی برای افرادی مناسب است که تا حدودی با ترفند‌های این هنر مانند دوخت برزیلی یا گرهٔ فرانسوی آشنا هستند. برای حرفه‌ای‌شدن در آن هم می‌توانید از سی‌دی‌های آموزشی کمک بگیرید.

۸. فتوشاپ

فتوشاپ یکی از برنامه‌های پرطرفدار برای ادیت عکس است. آموزش این برنامه یک ایده برای پیج اینستاگرام است و برای افرادی مناسب است که به کار با این نرم‌افزار مسلط هستند و می‌توانند با کمک تکنیک‌های جالب، آن را در اختیار مخاطبان قرار دهند.

از مهم‌ترین مسائلی که با آن روبرو هستید این است که باید خلاقیت به خرج دهید! می‌توان گفت اجرای این ایده به هزینهٔ زیادی نیاز ندارد؛ زیرا شما فقط یک سیستم خوب می‌خواهید تا بتوانید فتوشاپ را روی آن نصب کنید.

۹. مشاوره کاری

مشاوره‌دادن دربارهٔ کار، برای افرادی مناسب است که تسلط خوبی روی مشکلات شغلی مختلف دارند یا در حوزهٔ کارآفرینی فعالیت می‌کنند. برای اینکه یک مشاور خوب باشید، نیاز است که مهارت‌های لازم در این زمینه را داشته باشید تا تجربهٔ خود را دربارهٔ روبروشدن با مشکلات به‌خوبی ارائه دهید.

۱۰. عکاسی

آموزش عکاسی شامل موضوعات زیادی می‌شود که می‌توانید نسبت به مهارت و سلیقهٔ خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. برای مثال، عکاسی پرتره، عکاسی از محصول و عکاسی خیابانی یکی از محبوب‌ترین شاخه‌های عکاسی است. شما می‌توانید علاوه بر نحوهٔ درست عکس‌گرفتن، ژست‌های متفاوت را هم به مخاطبان آموزش دهید.

این ایده برای پیج اینستاگرام، مناسب افرادی است که عکاسی می‌کنند؛ چون علاوه‌بر داشتن دوربین، با کمی تمرین می‌توانند به سطح حرفه‌ای برسند و آموزش دیگران را شروع کنند. هزینه‌ای که باید صرف کنید، برای تهیه دوربین عکاسی است و به بودجهٔ شما بستگی دارد.

۱۱. نقاشی

لوازمی که برای شروع کار نیاز دارید، کاملا به موضوعی بستگی دارد که برای آموزش انتخاب می‌کنید. خانم خاطره دوامی یک نقاش حرفه‌ای است که با ۱۲ سال سابقهٔ تدریس، مباحث سیاه‌قلم، مدادرنگی و رنگ‌و‌روغن را در صفحهٔ خود آموزش می‌دهد.

۱۲. خط و خوشنویسی

آموزش خط و خوشنویسی از کم‌هزینه‌ترین ایده‌ها برای پیج اینستاگرام است؛ چون شما با ابزاری مانند خودکار هم می‌توانید کار خود را شروع کنید.

۱۳. دیجیتال مارکتینگ

این روز‌ها، حوزهٔ دیجیتال مارکتینگ بسیار پرطرفدار است؛ اما آموزش آن مخصوص افرادی است که در این حوزه، دانش و مهارت لازم را دارند و از تجربهٔ کافی برخوردارند.

۱۴. برنامه‌های ادیت ویدیو

این روز‌ها، شاهد اهمیت محتوای ویدیویی هستید؛ بنابراین اگر روی برنامهٔ خاصی تسلط دارید، به‌راحتی می‌توانید آن را آموزش دهید و از آن کسب درآمد کنید. مسئله‌ای که برای انجام این آموزش پیش روی شما است، داشتن سیستم مجهز برای اجرای برنامه‌های گرافیکی است.

۱۵. شمع‌سازی

ایدۀ بعدی که هزینه اولیه زیادی نیاز ندارد، شمع‌سازی است. برای ایجاد صفحهٔ آموزشِ شمع‌سازی، داشتن خلاقیت زیاد و استفاده از ساده‌ترین ابزارها، مهم‌ترین مسائل پیش‌ رویتان است.

۱۶. ساز و موسیقی

آموزش موسیقی جزو آن دسته از ایده‌ها است که به تسلط بالایی نیاز دارد تا بتوانید آن را به‌راحتی آموزش دهید. برای گرفتن فیلم، می‌توانید از گوشی موبایل خود استفاده کنید. برای داشتن محتوای بهتر، می‌توانید از اپلیکیشن‌های رایگان ادیت فیلم مانند «InShot» استفاده کنید.

۱۷. چیدمان دکوراسیون

اگر رشتهٔ تحصیلی شما معماری داخلی بوده یا اطلاعات بالایی در این رابطه دارید، می‌توانید این ایده را اجرا کنید. آموزش چیدمان دکوراسیون به لوازم اولیهٔ خاصی احتیاج ندارد و حتی می‌توانید آموزش را از دکور خانهٔ خودتان شروع کنید. چالشی که این آموزش به‌همراه دارد، این است که مطالب شما باید با وضعیت اقتصادی جامعه هم‌خوانی داشته باشد.

۱۸. مباحث درسی و کنکور

اگر در زمان تحصیل خود دانش‌آموز زرنگی بودید یا رتبهٔ کنکور شما خیلی خوب، این ایده برای پیج اینستاگرام، مناسبِ شما است!

بدون صرف هزینهٔ خاصی و تنها با تسلط بر مباحث درسی، می‌توانید آموزش را شروع کنید. برای مثال، می‌توانید مفاهیم درسی مقاطع مختلف تحصیلی را انتخاب کنید یا به سراغ آموزش تکنیک‌های تست‌زدن برای کنکور بروید.

۱۹. نگهداری از گل‌و‌گیاه آپارتمانی

این ایده هزینهٔ زیادی نمی‌خواهد و می‌توانید از گیاهان خانگی خود شروع کنید. شما باید روش نگهداری از گیاهان را به‌خوبی بلد باشید تا در صورتی که مخاطبان از شما سؤال پرسیدند، بتوانید پاسخ آن‌ها را به درستی بدهید.

۲۰. نگهداری و تربیت حیوانات خانگی

تربیت و نگهداری صحیح از یک حیوان خانگی مسئلهٔ مهمی است. اگر با نحوهٔ تربیت حیوان‌های خانگی آشنا هستید، می‌توانید از این ایده برای پیج اینستاگرام استفاده کنید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، این است که دانش و مهارت کافی برای تربیت آن‌ها را داشته باشید.

ایده پیج فروشگاهی

پیج‌های فروش محصول در اینستاگرام را حتماً دیده‌اید. درآمد این پیج‌ها کم نیست و اگر به فروش علاقه داشته باشید، می‌توانید بعد از خواندن پیشنهادات این بخش، ایدۀ مناسبی پیدا کنید.

یکی از نکات مهم برای تمامی ایده‌های معرفی‌شده این است که وقتی دنبال‌کنندهٔ بیشتری داشته باشید، به‌تبع آن، مشتری بیشتری هم خواهید داشت؛ بنابراین صفحهٔ شما باید بیشتر در معرض دید مخاطبان قرار گیرد و این یعنی شما در کنار هزینه‌های اولیه، باید برای تبلیغات کسب‌وکار خود هم هزینه کنید.

۱. کیک و شیرینی خانگی

کاپ‌کیک، کوکی و کیک‌های مدرن (مثل عکس‌های پینترست) این روزها حسابی طرفدار پیدا کرده‌اند. اگر شیرینی‌پزی بلدید، کافیست کمی خلاقیت هم چاشتی کارتان کنید و با عکاسی خوب، محصولات‌تان را عرضه کنید. مسئله‌ای که باید به آن توجه کنید، حمل‌ونقل درست سفارش‌ها است.

۲. زیورآلات دست‌ساز

برای اجرای این ایده، باید خلاقیت زیادی داشته باشید. همچنین مطابق با ترندهای هر فصل، محصولات خود را تولید کنید تا مشتری بیشتری جذب محصولات شما شود. برای شروعِ ساخت زیورآلات، ابتدا لوازم اصلی مانند انبر، سیم‌چین، هویه و قیچی را تهیه کنید و سپس به سراغ تهیهٔ مواد اولیه مانند سیم‌های مفتولی، سنگ‌های تزئینی و… بروید.

۳. عروسک دست‌ساز

عروسک‌های دست‌سازی که تکراری نباشند و قیمت و ظاهر مناسبی داشته باشند، طرفداران خودشان را دارند. هزینهٔ این ایده برای پیج اینستاگرام هم خرید ابزار اصلی آن و لوازم اولیهٔ موردنیاز هم شامل پارچه، الیاف، موی مصنوعی و لوازم تزئینی است.

۴. محصولات سفالی

این روز‌ها، شاهدِ این موضوع هستیم که ظروف سفالی با ظاهر جدیدی وارد آشپزخانه‌ها شده‌اند. اگر شما هم در ساخت این محصولات ماهر هستید، می‌توانید این ایده را اجرایی کنید.

۵. اکسسوری مو

درست‌کردن کش مو، تل مو و… کار نسبتاً آسانی است؛ اما مثل همیشه، برای موفقیت لازم است که در کارتان خلاق باشید. برای مثال، می‌توانید از تولید انواع اسکرانچی شروع کنید که به هزینهٔ زیادی هم نیاز ندارد.

۶. محصولات چاپی

اگر چاپخانه دارید (یا می‌شناسید) یا حتی اگر طراح گرافیک هستید، می‌توانید تصاویر منحصربه‌فردی را روی محصولات مختلف مانند تیشرت و لیوان چاپ کنید و در نهایت، از اینستاگرام برای فروش محصولات خود استفاده کنید. هزینه‌های این کار شامل چاپ و خرید تیشرت یا لیوان می‌شود.

۷. دست‌سازه‌های چوبی

اگر مهارت خوبی در نجاری دارید، می‌توانید کسب‌وکار خود را در این زمینه شروع کرده و به درآمد برسید. هزینه‌های پیش روی شما، تهیه دستگاه‌های موردنیاز است؛ البته برای کاهش هزینه هم می‌توانید دستگاه‌های دست‌دوم تهیه کنید.

۸. گل‌سینه‌های جواهردوزی

اگر کمی دوخت‌ودوز بلد هستید، این ایده مناسب شما است. گل‌سینه‌های بامزه و جذاب، گزینۀ مناسبی برای هدیه دادن هستند و می‌توانند فروش نسبتاً خوبی داشته باشند.

۹. انواع کیف‌های چرمی

کیف پول، کیف دانشجویی و جاکارتی‌های چرمی، آن هم از نوع دست‌ساز، هم برای هدیه دادن مناسبند و هم برای استفادۀ شخصی. پس اگر چرم‌دوزی بلدید یا به آن علاقه دارید، به این گزینه فکر کنید.

۱۰. کتاب‌های دست دوم

با افزایش قیمت برخی از کتاب‌ها، فکر بدی نیست که کتاب‌های دست دوم بفروشید؛ موافقید؟ این کار به سرمایهٔ زیادی هم نیاز ندارد و تنها باید برای پیج خود تبلیغات انجام دهید تا بیشتر دیده شوید. این کار را هم می‌توانید در ابتدای کار، به دوستان و آشنایان بسپارید.

ایده پیج بلاگری

آیا می‌خواهید برای کسب درآمد در اینستاگرام، بلاگر شوید؟ تبدیل‌شدن به بلاگر یا اینفلوئنسر یکی از آن ایده‌های جذاب برای کسب درآمد در اینستا است. برای شروع، باید تعریف آن را بدانید؛ بلاگر اینستاگرام کسی است که شهرت خود را حول یک جایگاه خاص در اینستاگرام به دست آورده است.

  • خودرو
  • سفر
  • زندگی روزمره
  • کافه و رستوران
  • فشن
  •  طنز و سرگرمی

دکمه بازگشت به بالا