عمومیمطالب برتر

راهنمای سئو اینستاگرام؛ در اینستاگرام بیشتر دیده شوید

افرادی که برای بازاریابی کسب و کار خود از اینستاگرام استفاده می‌کنند؛ نیاز دارند که در این پلتفرم بیشتر دیده شوند و دنبال‌کنندگان بیشتری به‌دست آورند تا به موفقیت برسند؛ زیرا فالوور بیشتر یعنی فروش بیشتر! با این‌حال روش‌های زیادی برای این‌کار وجود دارد که بسیاری از آن‌ها، مثل خرید کامنت اینستاگرام  که یکی از راه کار ها است. به همین دلیل در این مطلب از ، می‌خواهیم بگوییم که چگونه با سئو اینستاگرام، فالوورهای بیشتری جذب کنید. سئو کردن در این پلتفرم، با سئو گوگل متفاوت است و به همین دلیل، ابتدا باید با بدانیم سئو چیست تا بهتر آن را شفاف کنیم.

سئو اینستاگرام چیست ؟

سئوی اینستاگرام فرایندی است که سبب می‌شود، محتوای پروفایل و همچنین پست‌های پیج اینستاگرامی شما بهینه‌سازی شوند تا رتبه بالاتری کسب کنند و در نتیجه هنگام جستجو در اینستاگرام یا به‌عنوان محتوای پیشنهادی در بخش فید محتواهای پینشهادی، به کاربران نشان داده شوند.همچون موتور جستجوی گوگل، شما می‌توانید در اینستاگرام نیز با افزودن کلمات کلیدی هدفمند و هشتگ‌های مناسب، بدون هزینه، پروفایل و پست‌های خود را بهینه کنید تا مخاطبان بیشتری برند شما را در این پلتفرم پیدا کنند. در حقیقت، روشی برای ثبت رایگان پیج اینستاگرام در گوگل و همچنین افزایش بازدید در پلتفرم اینستاگرام است.

به دلیل اهمیت این موضوع، بازاریابان اینستاگرام، پیوسته در حال بهینه کردن حساب اینستاگرامی خود هستند تا هنگامی‌که کاربران آن کلمات کلیدی را جستجو می‌کنند، پروفایل آن‌ها نشان داده شود. با این‌حال، شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا ارزشش را دارد؟

Instagram SEO guide; Be seen more on Instagram

چرا از سئو اینستاگرام استفاده کنیم؟

برای آنکه مطمئن شوید که اهمیت انواع آموزش اینستاگرام و به‌کارگیری آن برای کسب‌وکار شما چیست؛ بهتر است به آماری که در ادامه آمده است، توجه کنید.حدود ۱.۳۴ میلیارد نفر کاربر فعال در اینستاگرام فعالیت دارند که دو سوم از آن‌ها، در محدوده سنی کمتر از ۳۴سال قرار دارند و براساس آمار، قدرت خرید این دو سوم، حدود ۳ تریلیون دلار است.

مردم، به‌طور میانگین، روزانه حدود ۱ ساعت از زمان خود را در اینستاگرام سپری می‌کنند و ۸۳ درصد از مردم، از اینستاگرام استفاده می‌کنند تا محصولات یا خدمات جدید را کشف کنند.همین آمار کوچک، نشان می‌دهد که با داشتن یک حساب کاربری بهینه‌شده در اینستاگرام، تا چه اندازه می‌توانید مشتریان بالقوه خود را درگیر کنید و در نتیجه کسب‌وکار خود را بهبود دهید.

سئو اینستاگرام چه تفاوتی دارد؟

اکنون که با اهمیت سئو اینستاگرام آشنا شدید، باید بدانید که این فرایند تا حدودی با سئو در گوگل تفاوت دارد. برای مثال، در اینستاگرام، هشتگ‌ها نسبت به کلمات کلیدی اهمیت بیشتری دارند؛ با این‌حال، کلمات کلیدی هنوز مهم هستند.

نکته دیگری که باید بدانید، این است که قرار دادن هشتگ در پروفایل اینستاگرام، به شما کمکی نمی‌کند؛ اما قرار دادن کلمه کلیدی در پروفایل بسیار در بهینه‌سازی موثر است. چنانچه با سئوی اینستاگرام آشنایی نداشته باشید، ممکن است در ابتدا کمی گیج‌کننده باشد؛ اما ۷ راهکاری که در ادامه گفته‌ایم به شما کمک خواهد کرد.

چگونه سئو اینستاگرام را افزایش دهیم ؟!

در این بخش، راهکارهای سئو اینستاگرام را در ۷ مورد مهم، توضیح داده‌ایم.

۱. سئو را در پروفایل خود رعایت کنید!

عملکرد بخش جستجوی اینستاگرام، مشابه گوگل عمل می‌کند و مرتبط‌ترین پروفایل‌ها را براساس جستجوی شما نشان می‌دهد. همچنین، نتایج جستجو به اکانت‌هایی که دنبال می‌کنید و پست‌هایی که آن‌ها را لایک می‌کنید نیز بستگی دارد.به همین دلیل برای اینکه پروفایل خود را به‌گونه‌ای بهینه‌سازی کنید تا هنگام جستجو، به مخاطب نشان داده شود؛ از دو روش زیر عمل کنید:

نام و نام کاربری: می‌توانید کلمه کلیدی مرتبط را در نام و نام کاربری حساب اینستاگرامی خود بگنجانید. با وجود آن‌که نمی‌توان همواره از کلمه کلیدی در نام کاربری استفاده کرد، زیرا باید نام برند در آن گنجانده شود؛ اما می‌توان در بخش نام، این کلمه را به‌گونه‌ای به‌کار برد.بیوگرافی: بخش بیوگرافی یا Bio در اینستاگرام نیز به شما کمک می‌کند تا بتوانید برای کلمات کلیدی که می‌خواهید، رتبه بگیرید. در این بخش، می‌توانید هنگام توضیح کسب‌وکار خود، از کلمات کلیدی ثانویه استفاده کنید.

۲. کپشن‌های خود را با کلمه کلیدی بهینه کنید!

در بخش جستجوی اینستاگرام، می‌توانید به کمک هشتگ‌ها یا تگ‌های مکان، محتواها را پیدا کنید. همچنین اینستاگرام به هر کاربر، به‌صورت اختصاصی محتوایی را نشان می‌دهد که دوست دارد و مشابه آن را لایک کرده است. برای مثال اگر اغلب اوقات محتواهای مرتبط با غذا را لایک می‌کنید، اینستاگرام این محتواها را به شما بیشتر نشان می‌دهد.

الگوریتم صفحه جستجوی اینستاگرام، از یک چارچوب از پیش تعیین‌شده عمل می‌کند تا براساس کلماتی که در کپشن، محتوا را توصیف می‌کنند و همچنین کلمه کلیدی در نام، نام‌کاربری و بیو، حساب‌های کاربری که به یکدیگر مشابه هستند را با هم مرتبط می‌کنند.به همین دلیل اهمیت زیادی دارد که در کپشن پست‌های خود، از کلمات کلیدی استفاده کنید که محتوای شما را توصیف می‌کنند و با موضوع حساب کاربری شما مرتبط هستند تا در جستجوی کاربران، نمایش داده شوید.

۳. از هشتگ‌ها همچون کلمات کلیدی استفاده کنید!

هشتگ‌ها در اینستاگرام مانند کلمات کلیدی در موتور جستجوی گوگل عمل می‌کنند؛ یعنی کاربران با جستجوی یک هشتگ خاص، می‌توانند پست‌هایی که آن هشتگ را دارند، پیدا کنند. به همین دلیل، اهمیت دارد که هشتگ‌های ترند در اینستاگرام را بشناسید و مواردی که با محتوای شما مرتبط است را استفاده کنید.

شما می‌توانید تا ۳۰ هشتگ زیر هر پست قرار دهید؛ با این‌حال باید تعداد مناسب برای پست‌های خود را پیدا کنید. همچنین زمان قرار دادن پست، متناسب بودن هشتگ با محتوا و نوع پیج، کیفیت بالای محتوا، میزان تعامل مخاطبان با محتوا و… نیز در نشان دادن پست شما به سایر افراد، اهمیت بالایی دارد. بنابراین، تنها به گذاشتن هشتگ‌ها اکتفا نکنید و پست‌هایی تولید کنید که سبب تعامل بالا با مخاطبان شوند.با این‌حال، این قابلیت امروزه در سئو اینستاگرام و برای محتواها استفاده می‌شود و به اینستاگرام کمک می‌کند تا بهتر متوجه محتوای تصویر شما شود. البته، اینستاگرام به‌صورت خودکار برای تصاویر متن جایگزین قرار می‌دهد، با این‌حال بهتر است این متن را خودتان بنویسید یا آن را ویرایش کنید.

۵. افراد را به تگ کردن خود، تشویق کنید!

یکی از مهم‌ترین راه‌هایی که سبب افزایش بازدید اکانت شما می‌شود؛ تگ شدن توسط سایر افراد است؛ زیرا زمانی‌که شما را تگ می‌کنند، دیگران بر روی آن کلیک می‌کنند و حساب کاربری شما را مشاهده می‌کنند.برای آن‌که دیگران را تشویق کنید که شما را تگ کنند، می‌توانید از آن‌ها بخواهید که در عکس‌هایی که از محصولاتتان می‌گذارند، شما را تگ کنند و حتی می‌توانید برای تشکر، پستی که تگ شده‌اید را استوری کنید.همچنین می‌توانید برای تگ کردن دیگران، جایزه‌ای در نظر بگیرید که دیگران تشویق شوند تا برای برنده شدن، شما را تگ کنند و سئو اینستاگرام شما افزایش یابد.

۶. از روش‌های جعل سئو اینستاگرام استفاده نکنید!

ممکن است که هنگام تلاش برای افزایش بازدید اینستاگرام، وسوسه شوید که از راهکارهای سریع‌تر استفاده کنید و موتور جستجو را دور بزنید. این راه‌کارهای ثبت پیج اینستاگرام در گوگل، شاید در کوتاه‌مدت پاسخگو باشند؛ اما نتیجه طولانی‌‌مدت ندارند و می‌توانند به اکانت کاربری شما آسیب بزنند.اینستاگرام پیوسته در حال سرکوب حساب‌های کاربری است که از تاکتیک‌های مشکوک استفاده می‌کنند تا در این پلتفرم دیده شوند. به عنوان مثال، از ربات‌های جعل لایک یا فالو استفاده نکنید. استفاده از راهکارهای سئو اینستاگرام شاید در به صبر و تلاش نیاز داشته باشد؛ اما یک راهکار اصولی و طولانی‌مدت است.

۷. فعالیت‌های خود را بررسی و بهینه کنید!

همان‌طور که برای سئو سایت، باید به‌صورت مکرر، تلاش‌های خود را بسنجید؛ در اینستاگرام نیز باید تلاش‌های بهینه‌سازی و حساب کاربری خود را به‌صورت مکرر بررسی کنید تا از وضعیت رشد آن اطلاع پیدا کنید. سوالاتی که می‌توانند به شما کمک کنند، شامل موارد زیر است:

  • کدام تغییرات نتیجه‌بخش بودند؟
  • آیا به‌صورت کلی، نتیجه‌ای بر روی افزایش بازدید شما داشتند؟
  • چه کاری می‌توانید انجام دهید تا نتایج بهتری بگیرید؟

برای بررسی این سوالات، باید بتوانید حساب کاربری خود را به‌خوبی آنالیز کنید. برای آنالیز اینستاگرام خود، می‌توانید از ابزارها و اپلیکیشن‌ها استفاده کنید. با این‌حال، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به کمک معیارهایی که اینستاگرام در اختیار شما قرار می‌دهد، بهترین سنجش را انجام دهید.برای آن‌که بتوانید اینستاگرام خود را آنالیز کنید و درباره میزان پیشرفت خود، نتیجه درستی بگیرید، را بخوانید تا به‌تنهایی قادر به آنالیز حساب کاربری خود باشید.

با سئو اینستاگرام ، بهترین رشد را تجربه کنید!

در این مطلب از سما، بهترین راهکارهایی که می‌توانید برای رشد اکانت کاربری خود و بیشتر دیده‌شدن به‌کار بگیرید را عنوان کردیم. اکنون زمان آن رسیده‌است تا این رایکی از کارهایی که باعث می‌شود پیج اینستاگرام شما فالوور زیادی جذب کند و فروش‌تان بیشتر شود، این است که پیج‌تان را بهینه کنید. در ادامه مطلب گفتیم که چطور این کار را انجام دهید.

در این مقاله می‌خوانید:

1 میلیارد کاربر فعال روزانه که نزدیک به 40 میلیون نفر آنها ایرانی هستند! این آمار خبر از یک بازار به شدت وسیع، گسترده و البته پول‌ساز در اینستاگرام می‌دهد.اما خب چطور می‌توانیم به این بازار دسترسی پیدا کنیم؟ با سئو اینستاگرام! در این مقاله به شما توضیح می‌دهم که چطور با سئو کردن پیج اینستاگرام‌تان، تعداد زیادی مخاطب جذب کرده و درآمد آنلاین‌تان را افزایش بدهید. با من همراه باشید.

آموزش سئو اینستاگرام در گوگل!

خب، تا اینجا هر چیزی که باید در مورد سئو کردن اینستاگرام و نمایش در نتایج جستجو این شبکه اجتماعی می‌دانستید را یاد گرفتید. در ادامه اجازه بدهید به سراغ سئو اینستاگرام در گوگل برویم! ابتدا اجازه بدهید چند نکته بسیار مهم را توضیح بدهم:

  1. به هیچ عنوان نمی‌توانید یک پست را در گوگل سئو کنید، بلکه می‌توانید اکانت‌تان را در گوگل به نمایش در بیاورید.
  2. موضوع دیگر این است که به طور کلی سئو کردن پیج اینستاگرام در گوگل سخت است! چون در اغلب کلمات کلیدی رقابت بسیار بالا بوده و پیج شما در مقابل مقالات ارزشمند رقبا، شانس کمی دارد.
  3. در نهایت هم اینکه در بسیاری از کلمات اصلا نمی‌توانید پیج‌تان را سئو کنید! یعنی چه؟

ببینید، گوگل صرفا به صفحاتی اجازه سئو شدن در نتایج جستجو را می‌دهد که پاسخگوی نیاز کاربر باشند. این یعنی مثلا در کلمه “آموزش سئو اینستاگرام” نمی‌توانید یک مقاله در مورد سئو کردن سایت را نمایش بدهید. چراکه این مقاله جواب نیاز کاربر را نمی‌دهد.

یا مثلا در کلمه دوره آموزش فن بیان، نمی‌توانید یک مقاله متنی را سئو کنید. چراکه این مقاله جواب نیاز کاربران که یک دوره است را نمی‌دهد! با توجه به این موضوع، ابتدا باید مطمئن شوید در کلمه مورد نظرتان، اصلا پیج اینستاگرام شما می‌تواند جواب نیاز کاربر را بدهد یا نه؟ مثلا در جواب جستجو نام برند شما به همراه کلمه “اینستاگرام” خب قطعا نیاز کاربران دیدن پیج شماست!

در هر حال اگر جواب مثبت است، حالا این موارد را رعایت کنید:

  • در بیو اینستاگرام از کلمات کلیدی استفاده کنید،
  • ترجیحا نام و نام کاربری اینستاگرام‌تان را با کلمه کلیدی انتخاب کنید،
  • هر از گاهی برای پیج اینستاگرام‌تان بخرید!

 

دکمه بازگشت به بالا