استان ها

جهش ۲ درصدی تولید انرژی خالص در نیروگاه برق نکا

مخبران/مازندران تولید انرژی خالص نیروگاه برق شهیدسلیمی نکا در سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۲ درصد افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با اعلام این خبر تصریح کرد: در این سه ماه بیش از یک میلیارد و ۹۶۸ میلیون و ۴۶۶ هزارکیلووات ساعت انرژی خالص در واحدهای بخاری و بلوک سیکلترکیبی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد. 

نوراله ادبی فیروزجائی با بیان اینکه در سه ماه گذشته حدود ۸۲ درصد انرژی تولیدی در واحدهای بخار و ۱۸ درصد در بلوک سیکل ترکیبی به دست آمد، گفت: در سه ماه ابتدای امسال بیش از ۱۹.۵ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه، طبق برنامه محقق شد.

وی همچنین با اشاره به افزایش فزاینده دمای هوا در کشور افزود: برای ارتقاء آمادگی واحدها برای تولید پایدار انرژی در ایام پیک مصرف فصل تابستان، با تلاشهای شبانه روزی همکاران ما عملیات تعمیرات اساسی واحد دو گازی و بویلر۲ بازیاب بلوک سیکل ترکیبی و همچنین تعمیرات میان دوره‌ای و بازدیدهای دوره‌ای همه واحدهای نیروگاه بخار و سیکل ترکیبی به اتمام رسید و همکاران ما با توجه به فرایند سخت تولید برق بی وقفه در تلاشند تا در تولید مطمئن و پایدار برق و نیز آسایش مردم خللی بوجود نیاید.

این مسئول خواستار شد، مشترکان مثل همیشه با مدیریت کردن مصارف انرژی خود در زمان‌های اوج مصرف، به خادمان خود در صنعت برق کمک کنند تا انشاءا… پیک مصرف تابستان را بدون مشکل سپری کنیم. 

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ۴ واحد بخار۴۴۰ مگاواتی، ۲ واحد گازی ۱۳۷.۶ مگاواتی و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و تأمین بیش از ۴ درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا