بین الملل

سایه قطرگیت بر مشروعیت و اعتبار پارلمان اروپا

رسوایی مالی در پارلمان اروپا؛

نشست منظم سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بحبوحه افشای رسوایی مالی در پارلمان اروپا و نقش احتمالی قطر و مراکش در رشوه دادن به اعضای این پارلمان در حال برگزاری است.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، رد پای قطر میزبان جام جهانی 2022 را می توان در رسوایی فساد پارلمان اروپا مشاهده کرد؛ پرونده ای که مربوط به «اوا کیلی» معاون برکنار شده پارلمان اروپاست. .

اوا کایلی، معاون برکنار شده پارلمان اروپا و مدافع برجسته قطر و سه نفر دیگر در بلژیک به عنوان بخشی از تحقیقات گسترده پلیس در مورد رشوه های مرتبط با قطر دستگیر شدند.

اتحادیه اروپا در چند روز گذشته درگیر یکی از بزرگترین رسوایی های مالی در دهه های اخیر بوده است. اگرچه این رسوایی بروکسل را به لرزه درآورده است، اما شاید برای برخی که شناخت خوبی از نهادهای اروپایی به ویژه پارلمان اروپا دارند، اخبار این روزها جدید و عجیب به نظر نرسد.

نیکلاس آیوسا، معاون بخش شفافیت بین‌المللی اتحادیه اروپا، نهاد مبارزه با فساد اتحادیه اروپا، می‌گوید: «پارلمان اروپا سال‌ها است که با رویکرد «محدود‌کننده» پیش می‌رود. مجلس بودجه را خرج می کند و بارها شاهد سوء استفاده از این موضوع بوده ایم.

به گفته این مقام اروپایی، فساد سازمان یافته در پارلمان اروپا تنها بخش کوچکی از مشوق هایی است که نمایندگان مجلس را به اهداف ایده آلی برای کسانی که به دنبال تأثیرگذاری بر سیاست اروپا هستند تبدیل می کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا