علمی و پزشکی

شرایط ناپایدار کرونا در تهران / رشد ۱۵ درصدی مراجعات سرپایی کووید در استان

فرمانده عملیات کرونا استان تهران در تشریح وضعیت بیماری در استان گفت: 22 میلیون و 750 هزار نفر در تهران واکسن کرونا دریافت کردند.

به گزارش مخبران، دکتر مایو در جلسه مرکز عملیاتی کرونا در تهران با حضور شهردار تهران حضور یافت. علیرضا زالی گفت: با حضور شهردار جدید شاهد تحول جدی در سطح هستیم مشارکت جدی در حوزه کرونا. اولین ساز توصیف شده توسط اردوگاه شهرداری تهران بود. در واکسیناسیون شاهد مشارکت شهرداری به صورت شبانه روزی بوده ایم.

وی افزود: یکی از مناطق مورد غفلت تهران یکی از آسیب دیدگان آسیب های اجتماعی، جزو اولین گروه هایی است که واکسینه شد.

جهالی با بیان اینکه تهران ویژگی های متفاوتی دارد و هر بار باید برنامه جدیدی برای مقابله با کرونا در نظر گرفت، گفت: شرایط مطلوبی در کشور به ویژه تهران داریم. تعداد کل بیماران بستری در استان تهران 758 بیمار عروق ویروس کرونا بود که از این تعداد 236 نفر در بخش ICU بستری شدند. دیروز 240 بیمار جدید ثبت نام کردند که 39 نفر از آنها در ICU بستری شدند که نسبت به دوره قبل رقم خوبی بود.

روز گذشته 1400 مراجعه سرپایی داشتیم، زالی گفت: آمار مصرف کنندگان حاکی از افزایش 10 تا 15 درصدی مراجعات سرپایی نسبت به هفته گذشته است. الگوی مراجعه در این زمان بسیار ملایم است و بیماری جزئی دارند اما باید مراقب بود.

وی گفت: در 24 ساعت گذشته تعداد فوتی ها 7 نفر بود که تنها 3 نفر از آنها PCR مثبت داشتند و دیروز فقط 6 مورد لوله گذاری در کل تهران داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت شهر تهران ناپایدار و شکننده است، گفت: در تهران تعداد زیادی از مصرف کنندگان به بخش خصوصی و کلینیک ها مراجعه می کنند و عموما جزو آمار انبوه نیستند و باید در تحلیل آمار دقت کنیم. ” به طور کلی وضعیت کلی مطلوب اما شکننده است.

زالی به آمار واکسیناسیون در تهران اشاره کرد و افزود: 22 میلیون و 750 هزار نفر در تهران واکسن دریافت کردند که از این تعداد 10 میلیون و 500 هزار نفر نوبت اول، 9 میلیون و 129 هزار نفر نوبت دوم و 2 میلیون نفر دریافت کردند. و 220 هزار نفر دوز سوم را دریافت کردند. 75 هزار واکسن دیروز در تهران تزریق شد که 60 هزار واکسن سومین نوبت بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا