ورزشی

لیگ ۲۲، بدون چانه‌زنی در اختیار اسکوچیچ

به گزارش شفاف، سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی دستیاران اجرایی و مدیران تیم های لیگ برتری و لیگ یک گفت: می دانید باید داشته باشیم. خلاصه هر فصل و موارد جدید مربوط به کنترل دوپینگ. بیایید در مورد قضاوت و رقابت صحبت کنیم تا بتوانیم نظرات عزیزانمان را داشته باشیم. انشاالله از این طریق بتوانیم کیفیت مسابقات را بالا ببریم.

وی در خصوص نامه فیفا برای حضور بانوان در ورزشگاه ها گفت: ما در پایان این روند هستیم. به نظر می رسد نامه رسیده است. اولاً باید مقامات بالاتری مثل وزارت ورزش تصمیم بگیرند. من بر متن نامه اختیار مطلق ندارم، اما اگر قرار باشد روند ذکر شده در نامه انجام شود، ما مجری آن هستیم و فکر می کنم بتوانیم آن را به درستی انجام دهیم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دغدغه باشگاه ها و سازمان های لیگ در این جلسه چه بود، گفت: بیشتر چالش ها ناشی از باشگاه ها و انتظاراتی است که از باشگاه ها داریم. از ما و اگر بتوانیم این توقعات را کم کنیم، چالش ها کاهش می یابد. عموماً اگر دستورالعمل برگزاری و داوری اجرا شود به این هدف می رسیم.

مهدی درباره وضعیت ورزشگاه ها در آستانه شروع لیگ برتر توضیح داد: از تهران شروع کنیم. سایپا، پیکان و هوادار سه تیم تهرانی لیگ برتر و لیگ یک هستند. در تهران فقط ورزشگاه آزادی و پاس قمین داریم که مرکزی است. همه چیز آماده است جز چمن ورزشگاه شهید وطنی، نمی دانم کی آماده می شود. هر گونه تاخیر در آماده سازی آن به عهده پیمانکار می باشد.

وی ادامه داد: بخش هایی از وی آی پی و سایر قسمت های ورزشگاه آبادان تخریب شد که پس از بازسازی می تواند میزبانی کند. کرمان، انجلی و ورزشگاه امام خمینی (ره) برای صعود به لیگ برتر اراک تلاش زیادی می کنند.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال درباره بحث حق پخش گفت: حرکت افقی داریم. یک ساختار تجاری تعریف شده برای باشگاه ها وجود ندارد. این کار، تریبونی است که توسط قانونگذاران محترم و شورای اسلامی، ورزش حرفه ای تعریف می شود. متولی آن می تواند وزارت ورزش باشد. ما همچنین یک راه حل سریع داریم که باشگاه ها را به استقلال مالی می رساند. دلیل اصلی اینکه استقلال و پرسپولیس نتوانستند مجوز حرفه ای بگیرند مشکلات مالی بود. انضباط مالی و اداری باعث استقلال مالی باشگاه‌های ما می‌شود و در صورت رسیدن به این هدف می‌توانیم حسابرسی و جریمه‌های خود را افزایش دهیم. وقتی آنها این آزادی را ندارند چه کنیم؟ حق با او بود.

مهدی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه های تیم ملی در برنامه ریزی های لیگ برتر لحاظ شده است، گفت: درخواست آقای اسکوچیچ را زودتر دریافت کردیم و در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گرفت. 100% زمانی که می خواهد بدون چانه زنی به او داده می شود. برنامه ما بر اساس برنامه تیم ملی است و هدفمان این است که تیم ملی بدون دغدغه به جام جهانی برود. اگر فورس ماژور مانند گرد و غبار، آلودگی هوا و غیره وجود نداشته باشد، می توانیم نیم فصل قبل از جام جهانی برگزار کنیم.

وی در تشریح زمان برگزاری سوپرجام گفت: سوپرجام بعد از نیم فصل اول و بعد از جام جهانی برگزار می شود. قبل از آن زمان برای گرفتن سوپرجام نداریم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در نهایت درباره سه بازی انجام نشد که در هفته پایانی لیگ بیست و یکم انجام نشد، گفت: چون به دلیل مسائل اجرایی بود، دعا می کنیم این اتفاق تکرار نشود. .

دکمه بازگشت به بالا