اقتصادی

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شد

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) امروز پنجشنبه به تشکیل کابینه سی و هفتم اسرائیل و دولت ششم به رهبری بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب راستگرای لیکود رأی داد.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا به نقل از الجزیره، کابینه جدید نتانیاهو که جناح راست ترین و افراطی ترین کابینه تاریخ رژیم صهیونیستی محسوب می شود، امروز توانست 63 رای موافق از کنست را به دست آورد. .

در تشکیل کابینه جدید این دولت، حضور افراد دارای سوابق مجرمانه در هیئت حاکمه جنجال‌آفرینی کرده است.

نتانیاهو در نشست کنست برای رای اعتماد، با تکرار ادعاهای قبلی خود علیه ایران، خواستار وظیفه اصلی دولتش برای مقابله با فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران شد و در عین حال وعده‌های عادی‌سازی بیشتر در این دوره را داد. .

نشست امروز کنست به دلیل اعتراضات ضد نتانیاهو پرتنش و پرتنش بود.

شریک نتانیاهو در تشکیل دولت رژیم صهیونیستی مواضع خود را علیه تشکیل کشور فلسطین و حقوق اقلیت ها به صراحت اعلام کرد و گفت: با ترویج مدارا، مسیر تلاش برای دستیابی به صلح را دنبال می کنیم.

شرکای ائتلاف نتانیاهو، از جمله صهیونیسم مذهبی و راست افراطی افراطی، قبلاً مخالفت خود را با دولت فلسطین و حقوق اقلیت ها به صراحت اعلام کرده اند.

نتانیاهو گفت کابینه او “با افزایش هزینه های زندگی مقابله خواهد کرد و برای بهبود آموزش مبارزه خواهد کرد.”

در حالی که نمایندگان اپوزیسیون وی در کنست همچنان با سردادن شعارهای اعتراضی سخنان وی را قطع می کردند، ادامه داد: اعضای کنست، لازم نیست فریاد شما را بشنوم تا بدانم ما اختلاف داریم، اما موافقیم. برخی مشکلات..

وی خطاب به آنها گفت که شکست در انتخابات پایان دموکراسی نیست، بلکه جوهره دموکراسی است.

نتانیاهو قبل از معرفی اعضای دولت 30 نفره خود، سخنان خود را با پوشیدن کیپا (کلاه یهودی) و خواندن دعای مذهبی به پایان رساند.

روز پنجشنبه پارلمان اسرائیل (کنست) در جریان رای اعتماد به کابینه معرفی شده توسط بنیامین نتانیاهو به عنوان نخست وزیر، دچار تنش و تنش شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا