اقتصادی

وزیر ارتباطات: پیگیر حل مشکل سرعت و کیفیت اینترنت هستم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تا پایان امسال بازطراحی ترافیک شبکه به پایان می رسد و عملیات اجرایی پروژه آغاز می شود و پروژه در چند مرحله به اتمام می رسد.

به گزارش مخبران، عیسی زارع پور امروز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: من و خانواده ام مثل شما گاهی از کندی و تاخیر شبکه گله مندیم. کندی شبکه دلایل متعددی دارد که یکی از آنها تایید و توزیع کل ترافیک شبکه از طریق پایتخت است. تصور کنید هموطنان سیستان و بلوچستان بخواهند به محتوای استانی همجوار مانند کرمان دسترسی داشته باشند یا در بستر ملی «خر» با خانواده خود در قلمرو خود چت تصویری داشته باشند. به طور کلی، اگر چنین ارتباطی مستقیم باشد، کمتر از پنج میلی ثانیه طول می کشد، اما اکنون اینطور نیست.

وی ادامه داد: اکنون چنین ارتباطی باید مسیر سیستان و بلوچستان و تهران را منحرف کند و با تاخیری حدود 30 میلی ثانیه به کرمان برگردد، یعنی کندی و تاخیر در ارتباط! حال اگر این ارتباط بین دو اپراتور متفاوت باشد، پیچیدگی و تاخیر در مسیر افزایش می یابد و در صورت وجود ارتباط در داخل و خارج از کشور افزایش می یابد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: اکنون همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان رادیو کنترل، سازمان فناوری اطلاعات و پژوهشگاه ارتباطات آستین های خود را برای رسیدگی به این موضوع بالا زده اند. به عبارت دیگر، قرار است جریان ترافیک داده در کشور را به گونه‌ای طراحی کنند که محتوا در نزدیک‌ترین مکان و در مراکز مناطق توزیع داده توزیع شود نه اینکه تمام ترافیک پایتخت توزیع شود. ، و تاخیر و کندی به حداقل می رسد.

زارع پور افزود: این امر با فعال کردن نقاط توزیع شبکه داخلی (IXP) و درگاه های دسترسی بین المللی اینترنت (IGW) امکان پذیر است. در این حالت توزیع محتوای داخلی مطابق با همان نقاط توزیع شبکه داخلی انجام می شود. در فاز اول این پروژه، یکی از پروژه های شبکه ملی اطلاعات، مراکز توزیع داده و محتوا در شهرهای تبریز، شیراز و مشهد و در فاز دوم 10 مرکز توزیع داده ایجاد می شود. در نقاط مختلف کشور راه اندازی می شود. البته کار مدیران در ایجاد این مراکز بسیار سخت است و باید از آنها حمایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به یاری خداوند طراحی مجدد ترافیک شبکه تا پایان سال جاری به اتمام می رسد و همزمان عملیات اجرایی پروژه نیز آغاز و به تدریج پروژه به اتمام می رسد. از زمانی که این مسئولیت طاقت فرسا را ​​بر عهده گرفتم، متعهد شدم که هر روز به مشکل ارتباطات و سرعت و کیفیت ارتباطات رسیدگی کنم تا هیچ هموطنی گلایه نداشته باشد و از خدمات فناوری به راحتی و بی سر و صدا استفاده کند. اینجانب وظیفه خود می دانم تمامی اقداماتی که در جهت ارتقاء کیفیت و سرعت ارتباطات در کشور انجام می شود را به اطلاع شما عزیزان برسانم و نظرات شما را دریافت کنم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا