علمی و پزشکی

پیکاپ چینی یا ژاپنی؛ برنده کدام است؟

بازار پیکاپ های جذاب و کاربردی این روزها داغ است و گروه مصرف کننده ترجیح می دهند به جای خرید یک SUV مشکل دار، خودروی آفرودی بخرند که بتواند در جاده های ناهموار و پر پیچ و خم کمک کند. خوشبختانه خودروسازان ایرانی نیز از بازار پیکاپ عقب نمانده اند و تلاش می کنند روز به روز در این رده خودرویی پیشرفت کنند.

تویوتا هایلوکس در مقابل وانت یاز اتوماتیک

چندی پیش نسخه اتوماتیک وانت یاواز وارد بازار شد و تصمیم گرفته شد قیمت آن در بازار خرید و فروش شود. با نگاهی گذرا به قیمت این خودرو می توان فهمید که رقبایی مانند فوتون تونلند، جک تی 8 و تویوتا هایلوکس دارد و باید با آنها رقابت کند. در این مقاله به بررسی و مقایسه اجمالی یاواز و هایلوکس می پردازیم.

مشخصات فنی یاواز و هایلوکس

تویوتا هایلوکس

فقط بردار

یک موتور 2.7 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ زیر کاپوت پیکاپ اتوماتیک Uyaz تعبیه شده است که حداکثر 149 اسب بخار قدرت و 235 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. نیروی محرکه در این پیکاپ جذاب از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به محورها منتقل می شود. گیربکس پانچ این پیکاپ توانایی تحمل 650 نیوتن متر گشتاور را دارد و خوشبختانه مبدل گشتاور آن دقیق و قدرتمند است. علاوه بر این، شما می توانید تا 5600 کیلوگرم بار را با یاواز جابه جا کنید.

با این حال، یوآز اتوماتیک رقیب تویوتا هایلوکس است که یک موتور 2.7 لیتری تنفس طبیعی در زیر کاپوت خود دارد. این موتور قدرتمند و عظیم قادر به تولید حداکثر قدرت 160 اسب بخار و گشتاور 241 نیوتن متر است. نیروی محرکه این پیکاپ از طریق گیربکس 4 سرعته اتوماتیک یا 5 سرعته دستی به هر دو محور منتقل می شود.

با گفتن اینکه برتری در قابلیت های فنی در تویوتا هایلوکس است که قدرت بیشتری تولید می کند و گشتاور بیشتری دارد می توان فهمید. نکته قابل توجه تویوتا هایلوکس و موتور آن، عمر 12 ساله آن است. کارایی خوب این پیکاپ در کشورمان باعث شده تا آن را بی سابقه نباشد.

امکانات رفاهی و ایمنی پیکاپ ها و تویوتا هایلوکس

تویوتا هایلوکس - تویوتا هایلوکس در مقابل وانت اتوماتیک

یاز پیکاپ - تویوتا هایلوکس در مقابل وانت یاز اتوماتیک

از امکانات موجود در پیکاپ اتوماتیک یاز می توان به شیشه های برقی جلو و عقب، دو کیسه هوا، ترمزهای ABS، EBD و BA، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سیستم مدیریت تعادل، شبیه ساز مصنوعی قفل دیفرانسیل، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی و سربالایی، کروز اشاره کرد. کنترل، کنترل کننده سرعت، کامپیوتر سفر، دوربین عقب، سنسور پارک جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک، صفحه نمایش لمسی با قابلیت نمایش صفحه نمایش تلفن همراه، بلوتوث، ناوبری ماهواره ای، سیستم ارتباطی اضطراری و SOS، هشت بلندگو، چرخ های قابل تنظیم برقی، یخ کن شیشه جلو، رینگ آلومینیومی، وضعیت انتقال به جعبه خنک کننده، گرمکن صندلی های جلو و عقب، فرمان گرم کن، ژیروسکوپ دیجیتال.

در مقابل امکانات رفاهی و ایمنی مدل 2008 تویوتا هایلوکس شامل دو کیسه هوا، ترمز دیسکی جلو، رینگ آلومینیومی، ترمز ABS، تریم داخلی چرمی، فرمان برقی، کامپیوتر سفری است. با توجه به این مقایسه می توان نتیجه گرفت که بهترین عقربه این قطعه فقط با وانت اتوماتیک است.

کلام پایانی

یاز پیکاپ - تویوتا هایلوکس در مقابل وانت یاز اتوماتیک

تویوتا هایلوکس - تویوتا هایلوکس در مقابل وانت اتوماتیک

به بررسی مشخصات فنی و سطح راحتی و ایمنی این دو پیکاپ جذاب در بازار داخلی پرداخته ایم و اکنون نوبت به جمع بندی و صحبت های پایانی رسیده است. پیکاپ اتوماتیک Yaz برای انجام کارهای سنگین ساخته شده است، به همین دلیل طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب 5125 میلی متر، 1915 و 1915 میلی متر است، در حالی که طول، عرض و ارتفاع هایلوکس 5260، 1834 و 1849 میلی متر است. متر

از آنجایی که هایلوکس محصولی با کیفیت و قابل اعتماد از برند تویوتا است، می توان دریافت که باید بیشتر به آن اعتماد کرد. این پیکاپ قابلیت ها و پتانسیل های زیادی برای آفرود دارد و خودرویی غیر چینی محسوب می شود. اما اگر می خواهید پیکاپ صفر کیلومتر بخرید فقط می توانید پیکاپ بخرید.

227227

دکمه بازگشت به بالا