بین الملل

یک رهبر انصارالله: افتخار می‌کنیم بخشی از محور مقاومت در مقابل محور شر صهیونیستی-غربی هستیم

سلطان السامعی، معاون شورای عالی سیاسی یمن در گفت و گو با الاخبار گفت: نیروهای صنعا برای آزادسازی مناطق اشغالی باقی مانده از جمله تعز که توسط مزدوران دشمن محاصره شده بود، وارد عمل خواهند شد. وی گفت: پس از عقب نشینی شهر مریب، “بسیاری از این عوارض را می توان با خلع ید مهاجمان و تمام تجهیزات آنها حل کرد.” وی گفت: یمن در محور مقاومت قرار دارد. بمان و هرگز تسلیم نشو.

به گزارش مخبران، تحولات سریع یمن سوالات زیادی را در مورد چگونگی و اقدامات صنعا در زمینه سازماندهی میدانی و اوضاع سیاسی داخلی ایجاد می کند.

در این میان استان تعز دارای موقعیت استراتژیک و یکی از مقاصد مهم از مرکز یمن تا سواحل دریای سرخ و از جنوب تا تنگه باب المندب (یکی از مناطق این استان) است. نبردها در این استان یا شروع علیه آن ممکن است مسیر تحولات منطقه را تغییر دهد. سلطان السامعی الاخبار، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در این مراسم گفت: ارتش و کمیته های مردمی یمن در حال تلاش برای آزادسازی باقیمانده سرزمین های اشغالی از جمله استان تعز پس از اشغال مجدد این کشور هستند. مأرب، و البته این چنین است».

وی گفت: از ابتدای جنگ، ائتلاف سعودی و اماراتی سعی در تهاجم به تنگه باب المندب، بیرون راندن ساکنان جزیره موان از آنجا و ایجاد پایگاه های نظامی، نه فقط برای ساخت، داشته است. عربستان سعودی

در تعز، سلفی ها که ابتدا علیه نیروهای صنعا متحد شدند، گروهی از نیروهای اصلاح طلب به نام های القاعده، داعش و طارق صالح هستند. اما ادامه برنامه های متفاوت آنها باعث شد که در حالت نفرت و جنگ متقابل دائمی قرار گیرند.

به گزارش السامایی، نماینده منتخب استان تعز، عربستان سعودی و امارات حدود دو ماه پیش تلاش کرد تا مزدوران را متحد کند و رهبری محور المخ – باب المندب را به طارق صالح سپرد و حزب اصلاحات اعلام کرد. حمایت از این حرکت از طریق رسانه ها، کردها اصولاً موافق نبودند، بنابراین هرگز دور هم جمع نمی شدند و اگر هم جمع شوند، قدرت آنها بیش از 17 کشوری که به یمن حمله کردند، نخواهد بود. .

وی در خصوص محاصره تعز گفت: مزدوران دشمن از بازگشایی معابر در حوالی شهر قدیمی الحبان جلوگیری می کنند، بنابراین محاصره تعز همچنان یک برنده داخلی و سیاسی است. افکار عمومی خارجی. بنابراین، کسانی که تعز را محاصره کردند، مزدوران جدید شغلی به رهبری عربستان سعودی و امارات بودند. اما ما آماده بازگشایی دو یا سه گذرگاه در هر زمان هستیم. اما طرف مقابل باید اعتراف کند و در این زمینه صادق باشد، یک سال پیش امیدوار بودیم که گذرگاه وادی کلابه را در الحبان افتتاح کنیم. اما برای ما روشن شد که مزدوران طرف مقابل خود را برای انتقال تانک و سلاح های زرهی با هدف تخلیه ده ها هزار غیرنظامی و تصرف شهر الحبان و تعز آماده می کردند.

السامعه در ادامه بر شرط بازگشایی گذرگاه ها برای صداقت و نظارت بر این موضوع تاکید کرد: آنها باید مشخص کنند که به غیر از ورود و خروج غیرنظامیان از این گذرگاه ها چه می خواهند و در صورت تمایل به اشغال مناطق جدید نخواهند بود. قادر بودن به.

در حوزه سیاسی نیز سؤالاتی در مورد تحرکات داخلی وجود دارد و اینکه آیا این تحرکات می تواند در راستای تغییرات شگرفی که از پایان جنگ در مریب رخ داده است ادامه یابد.

السمائی افزود: شرایط سیاسی کنونی بسیار پیچیده است و بدون شک ما قصد داریم دشمن و همه ابزارهای او از جمله مزدوران و مردم فریب خورده یمن را از بین ببریم، مشکل ما فقط یک زمان است و نه چیز دیگر. امسال آخرین سال است و ما بسیار امیدواریم، یمن به روی همه باز است، اگر کسانی که فریب خورده و بخواهند دوباره به دست دشمن برسند، بسیاری از اخلاقیات و عوارض از بین خواهد رفت. «یمن متحد» عنوان اصلی منتشر شده از سوی السماعی است که ممکن است برخی جزئیات زیر آن بررسی شود.

به گفته السمایی، بهترین راه حل سیاسی در یمن برقراری حاکمیت هستی و ایجاد وحدت در این کشور است که با حال متفاوت است، به عنوان مثال وجود سه تا چهار اقلیم در این کشور به طور کلی. حل اختلاف بین برخی گروه های سیاسی و مناطق جغرافیایی شمال و جنوب.

السمیعی فاش کرد: برخی از سفرا و نمایندگان مجلس و رهبران همچنان مستاصل هستند و می خواهند به صنعا بازگردند. برخی از رهبران درجه دوم یمن همسو با متفقین در خارج از کشور با کمک برخی نمایندگان و رهبران نظامی در حال مذاکره هستند. قبایل و قاچاقچیان». او از راه زمینی به کشور بازگشت و اکنون با امنیت و آسایش و سربلندی در صنعا زندگی می کند.

یکی از اعضای شورای مایع سیاسی یمن و معاون آن در ادامه با تاکید بر موضع یمن در معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای تاکید کردند که عربستان سعودی به دنبال ممنوعیت فعالیت‌های رسانه‌ای ایران و حزب‌الله و بیانیه‌های رسانه‌ای است. : ما مفتخریم که بخشی از آن هستیم. جناحی مقاومت در برابر محور شرارت آمریکا-صهیونیست-غرب، محوری که به دنبال تجزیه این ملت و تجزیه هر چه بیشتر آن است. این محور وعده همه آزادگان امروز جهان برای دفاع به زور از آمریکا و رژیم صهیونیستی و اقدامات آنهاست.

در پایان، گروه‌های مقاومت السامعی امروز قوی‌تر و مقاوم‌تر از برادران خود در یمن هستند و قول دادند که می‌توانند صنعت تسلیحات را تقویت کنند، موشک‌های بالستیک، پهپادها و انواع سلاح‌های مورد نیاز خود را بسازند. محاصره، ما سیاست بهتری نسبت به قبل داریم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا