اقتصادی

اجرای 80 هزار طرح اشتغالزایی در کشور/ راه اندازی بزرگترین سایت پرورش ماهی در قفس در گلستان

مخبران/ گلستان مدیرعامل بنیاد برکت از اجرای 80 هزار طرح اشتغالزایی در کشور در سال جاری خبر داد و گفت: اجرای این طرح ها برای 240 هزار نفر شغل ایجاد می کند.

محمد ترکمانه عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) امسال 80 هزار طرح اشتغال زایی ایجاد کرده است که بر اقتصاد جامعه محور و افراد تندرو تمرکز دارد. 240 هزار شغل در سراسر کشور ایجاد شده است.

یکی از حوزه های مورد علاقه ما کشاورزی و آبزی پروری است، گفت: امروز اتفاق بزرگی در استان گلستان و راه اندازی بزرگترین سایت پرورش ماهی کشور در گمیشان با سرمایه گذاری 700 میلیارد تومانی رخ داد.

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: با اجرای این طرح اتفاق بزرگی در منطقه رخ می دهد و کل زنجیره هیدروپونیک تشکیل می شود. استانداری گلستان.

ترکمانه گفت: تاکنون حدود 3000 طرح آبزی پروری در کشور انجام داده ایم که بیشتر آنها در شمال و جنوب کشور اجرا شده است.

اقتصاد دریایی یکی از راهبردهای کلیدی اقتصاد مقاومتی است

وی با بیان اینکه اقتصاد دریایی یکی از راهبردهای کلیدی اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: امروز کمتر از دو درصد تولید ناخالص داخلی ما در دریا است، اما کشور حدود ۱۹۸ هزار مترمربع دریا دارد و این یک فرصت خدادادی است. و ظرفیت.” به ما ارائه شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت که امروز پنج میلیون تن آب در کشورمان دارد، گفت: متاسفانه کمتر از یک پنجم ظرفیت تولید آب کشور روی هیدروپونیک متمرکز شده است. یکی از مهمترین موارد این است که تاکید بر مقام معظم رهبری است.

محوریت بخش هیدروپونیک از سال گذشته در دستور کار بنیاد برکت قرار گرفته است، ترکمانه گفت: علاوه بر استان گلستان، سایر نقاط کشور که پتانسیل و پتانسیل آبزی پروری را دارند مورد توجه قرار می گیرد.

باید بگویم؛ تفاهم نامه سه جانبه استانداری گلستان، بنیاد برکت و اداره کل شیلات گلستان با سرمایه گذاری 700 میلیارد تومانی منجر به رشد و اشتغال زایی به ویژه در مناطق محروم گلستان می شود.

28 تعاونی در حوزه آبزی پروری در استان گلستان وجود دارد که با استفاده از ظرفیت تعاونی طرح پرورش ماهی در قفس آغاز شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا