اقتصادی

جزییات از سرگیری سفرهای زمینی خارجی

جزئیات رزومه سفر خارجی

جزئیات از سرگیری سفرهای خارجی زمینی با وسایل نقلیه عمومی از سوی مدیرکل حمل و نقل مسافری راهداری و راهداری کشور در پی گسترش واکسیناسیون و کنترل شیوع ویروس کرونا اعلام شد.

به گزارش مخبران، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سه روز پیش به تشریح محل دفن زباله های خارجی پرداخت که حمل و نقل عمومی را قادر می سازد از طریق جاده به کشورهای همسایه تردد کند. داریوش باگر جوان، مدیر کل حمل‌ونقل مسافری راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، پس از اعلام این خبر، سال‌های گذشته و تکثیر زمین‌های خارجی قبل از شیوع ویروس کرونا، به مخبران گفت: تردد مسافران تقریباً به تمام کشورهای همسایه انجام می‌شود.
وی گفت: شیوع ویروس کرونا به دلیل محدودیت‌های سفر به دلیل تدوین پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی محدود به سفر به کشورهای همسایه بود اما پس از اتمام واکسیناسیون در کشورهای مختلف و با کنترل شیوع ویروس کرونا، این سفرها احیا شده است. “

مدیر راهداری و راهداری مدیر حمل و نقل مسافر ادامه داد: از سرگیری و از سرگیری سفرهای زمینی خارجی منوط به توافقات دوجانبه و چند جانبه با کشورهای همسایه است و باید پروتکل های بهداشتی مشترکی در این زمینه نوشته شود. البته این وظیفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه است، اما هر پروتکل و هر توافقی که در این زمینه امضا شود را اجرا می کنیم.
بغراجوان خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته قبل از شروع کرونا برای همه کشورهای همسایه از جمله ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان، جمهوری نخجوان و … زمین داشتیم. البته در سوریه قبل از اینکه به اتفاقات چند سال اخیر نگاه کنیم، همیشه تردد مسافران زمینی زیادی داشته ایم و با بهبود اوضاع این کشور و کنترل شیوع ویروس کرونا، بازگشت به سوریه آغاز شده است. به عنوان مثال قبل از شیوع ویروس کرونا، اتوبوس های عراقی زائران را به ایران می آوردند و برای زیارت به کوم و مشهد سفر می کردند که می توان آن را تکرار کرد.
وی در خصوص قیمت بلیت تورهای خارجی گفت: برای تورهای خارجی حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس نرخ بلیت ثابت است و در صورت تخلف قطعا با آن مواجه خواهیم شد.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا