استان ها

جمع آوری ادوات صید غیرمجاز در رودخانه سپیدرود

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پارک ملی بوجاق از جمع آوری بیش از ۴۰۰ رشته تور صیادی از رودخانه سفید رود در کیاشهر خبر داد.

به گزارش مخبران گیلان ؛ احسان باقری پور گفت : در پی ممنوعیت صید ماهی در گیلان ، ماموران یگان حفاظت ، انواع ادوات صید غیرمجاز شامل ۲۵ کومه صیادی ، ۴۰ دستگاه پره صیادی (لاکش) ، ۴۳۹ رشته تور گوشگیر به همراه ۱۴ حلقه تیوپ صیادی غیرمجاز و ۴ رشته تور پرتابی سالیک را از رودخانه سفیدرود در کیاشهر جمع آوری و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی کردند.

وی با اشاره به افزایش مهاجرت ماهیان از دریای خزر به رودخانه سفیدرود و ممنوعیت هرگونه صید ، افزود: هر سال گونه‌های با ارزشی از ماهیان خاویاری و استخوانی در مسیر ۶۷۰ کیلومتری رودخانه سفیدرود برای تخم ریزی به سمت بالادست این رودخانه حرکت می‌کنند و متاسفانه صید غیرمجاز ماهیان هم آغاز می‌شود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پارک ملی بوجاق با اشاره به اهمیت رودخانه سغیدرود به دلیل مهاجرت و زاد و ولد آبزیان و صید غیرمجاز ماهی از این رودخانه ، ابراز امیدواری کرد : امسال با همکاری صیادان منطقه و اداره شیلات شهرستان آستانه اشرفیه شاهد مهاجرت چشمگیر انواع ماهیان در این حوزه آبی باشیم/

46

دکمه بازگشت به بالا