استان ها

حلقه مفقوده در فرایند تدوین استانداردهای بین‌المللی کجاست؟

در نشستی مشترک مطرح شد؛

نشست مشترک دانشگاه‌ها و مسئولان استاندارد برگزار و حلقه مفقوده در فرایند تدوین استانداردهای بین‌المللی، ارتباط دانشگاه و سازمان ملی استاندارد ایران عنوان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اهواز، نشست مشترک اداره کل استاندارد خوزستان و جامعه دانشگاهیان استان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز  با حضور معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران، رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، مدیران کل حوزه معاونت تدوین و ترویج، مدیر کل دفتر مطالعات تطبیقی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی سازمان و جمع گسترده ای از اساتید دانشگاه ، روسا و اعضای کمیته های فنی متناظر برگزار شد.

علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و اهواز در این نشست  گفت: دانشگاه آزاد دارای ظرفیت بالایی به لحاظ تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی پیشرفته، اعضای هیئت علمی توانمند و متخصص جهت مشارکت در تدوین استانداردهای ملی و بین المللی است. 

وی با اشاره به تعاملات سازنده دانشگاه آزاد استان خوزستان با اداره کل استاندارد خوزستان ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد گام‌های موثری در این مسیر باشیم.

 پژمان تقی‌پور بیرگانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز هم ظرفیت‌های  انسانی و تجهیزات پیشرفته دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز و استان خوزستان را تشریح کرد و با اشاره به آمار تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی پیشرفته، شرکتها و محصولات دانش بنیان، توانمندی در ساخت قطعات، تعداد فضای موثر آزمایشگاهی و کارگاهی  مجموعه دانشگاهی استان و تعداد اعضا هیئت علمی متخصص گروههای آموزشی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی ابراز امیدواری کرد که روند استانداردسازی و اخذ مجوزهای لازم برای آزمایشگاه ها و کارگاهها با سرعت بیشتری برای تبدیل به مراکز مرجع و همکار استاندارد انجام شود.

پرویز درویش معاون تدوین و ترویج استانداردهای ملی و بین المللی نیز گفت: ارتقای جایگاه سازمان ملی استاندارد ایران جز با مشارکت جامعه فرهیخته دانشگاهی محقق نخواهد شد.

وی افزود: در دولت مردمی سیزدهم خط مشی مشخص جهت تدوین استانداردهای ملی و بین المللی تعیین شده و چنانچه بتوانیم در حوزه تدوین استانداردهای بین المللی صاحبنظر شویم، خواهیم توانست حوزه های مختلف در رابطه با استاندارد کالا، خدمات، صادرات و واردات را تقویت کنیم.

علی داوودی مدیر کل استاندارد خوزستان نیز در این نشست با ارائه گزارش از عملکرد اداره کل استاندارد خوزستان در تدوین استانداردهای ملی و بین المللی از تعاملات سازنده دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان برای ایحاد بستر مناسب برای مشارکت دانشگاه تشکر و قدردانی کرد.

وی به نقش موثر جامعه دانشگاهی استان و ظرفیت بالای دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز جهت مشارکت در تدوین استانداردها اشاره کرد.

فرحناز قلاسی مدیر کل دفتر مطالعات تطبیقی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی گفت: حلقه مفقوده در فرایند تدوین استانداردهای بین المللی ارتباط دانشگاه و سازمان ملی استاندارد ایران است.

 وی با تشکر از دانشگاه آزاد اسلامی برای آماده سازی این بستر و همکاری در برگزاری این نشست با توجه به ظرفیت بالای دانشگاه در اهواز در گروههای مختلف آموزشی با دارا بودن اعضای هیئت علمی توانمند برای مشارکت هر چه بیشتر اعضا برای پیشنهاد و همکاری در تدوین استانداردهای ملی و بین المللی ابراز امیدواری کرد.

سید محمود هاشمی، رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران هم  با تشریح سیاستهای سازمان ضمن ابراز امیدواری برای تسریع در فرایند تایید صلاحیت ابهامات و سئوالات اساتید دانشگاه در این زمینه را پاسخ داد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا