بین الملل

سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام‌ افتتاح شد/ دیدار صمیمانه دکتر طهرانچی با اساتید و کارکنان واحد ایلام

به گزارش گروه ورزشي دانشگاه آزاد اسلامي، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي محمدمهدی طهرانچی در سفر یک روزه به استان ایلام عصر امروز در یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی حضور یافت. شعبه ایلام با اهدای گل و سر دادن فاتحه به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

دکتر. طهرانچی سپس در نشستی دوستانه با اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

وی در ابتدای این دیدار با اشاره به دیدار روز گذشته مقام معظم رهبری با جمعی از جوانان و استعدادهای برتر علمی گفت: در برخی کشورها بیشتر دانشگاه ها خصوصی هستند اما بیشتر بودجه های دولتی در اختیار آنها قرار گرفته است. اگر دانشگاه پیشرفت کند برای آن بودجه در نظر گرفته می شود. این گذر دانشگاه آزاد اسلامی را نوید می دهد و افقی را در ادبیات دانشگاه های غیردولتی باز کرده اند که انشاءالله باید به آن توجه کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شکل گیری و توسعه این دانشگاه در کشور گفت: با حمایت امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی مردمی تاسیس شد و در مرحله اول 40 سال توسعه جزئی را تجربه کرد. و کشور سربلند شد. به درستی که دانشگاه آزاد اسلامی متوقف نشد مگر اینکه عزیزانی به سمت هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آمدند و به عنوان شریک یک سازمان مردم نهاد در این امر مهم شرکت کردند.

دکتر. طهرانچی ادامه داد: اهالی دانشگاه آزاد اسلامی با ورود مهمانان خارجی به این دانشگاه عظمت خیره کننده ای ایجاد کرده اند.

با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نظام غیردولتی از حمایت دولتی برخوردار نیست، گفت: هر نظام و دستگاهی دلیلی برای ایجاد و دلیلی برای بقا دارد. بقای هر سیستمی مستلزم درک و پاسخگویی به پیشرفت های تکنولوژیک است.

اعضای هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کردند: از سال 1390 اتفاقات عجیبی در دانشگاه آزاد اسلامی افتاده است به طوری که مدیران وقت این دانشگاه بدون توجه به زاد و ولد در کشور، جمعیت دانشجویی را پیش بینی کردند. دانشگاه تا 1400 به یک میلیون می رسد، دانشجو می رسد. او با بررسی تولد 18 سال گذشته به راحتی می توانست جمعیت دانشجویی آینده را تخمین بزند، اما بخشنامه یک تا 50 نفر از کارکنان و اعضای هیات علمی را از سال 1390 تا 1395 بدون توجه به جمعیت صادر کرد. اعضا باید تعیین شوند. با این اقدام واحد دانشگاهی که 4 کارمند دارد، 34 نیروی جدید جذب کرد اما اساسا تمرکزی روی روند تحولات اجتماعی نبود.

طهرانچی گفت: زمانی که به دانشگاه آزاد اسلامی آمدم بعد از سه سال متوالی با وجود افزایش شهریه، درآمد دانشگاه کم بود و سیستم جامع درآمدها و پرداخت ها وجود نداشت. در سازمان مرکزی اطلاعات دقیقی از میزان آن وجود ندارد. هیچ بدهی یا درآمد واحدی وجود نداشت. برای مدیریت این وضعیت، طرحی را برای یکپارچه سازی خزانه اسلامی آزاد اسلامی ارائه کرده ایم تا بتوانیم اوضاع را کنترل کنیم تا آبروی دانشگاه خدشه دار نشود.

وی گفت: به دنبال این اقدام، ایجاد سامانه جامع اطلاعاتی در دانشگاه آزاد اسلامی ضروری بود و برای رسیدن به این هدف سامانه های پژوهشی و آموزشی راه اندازی شد. این امر منجر به افزایش ناگهانی درآمد شهریه دانشگاه شد. این فقط از طریق ادغام آموزش اتفاق افتاد. با راه اندازی سامانه مدیریت یکپارچه داده ها در دانشگاه آزاد اسلامی، اعتبار مدرک دانشگاه آزاد اسلامی افزایش یافته است، زیرا دیگر امکان کپی مدرک دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد.

وی گفت: در کنار این اقدامات توانسته ایم با تغییر بیانیه و دکترین دانشگاه آزاد اسلامی روند کاهشی جمعیت دانشجویی دانشگاه را اصلاح کنیم، خدا را شکر برای دومین سال متوالی افزایش جذب دانشجو، ضربه خورد.

طهرانچی خاطرنشان کرد: ابتدا از هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مجوز زمین گرفتیم تا با ارتباط با وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن شرایط اسکان کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی را فراهم کنیم. ” همچنین با پیشنهاد افزایش سرمایه مکران، دانشگاه آزاد اسلامی از سال آینده بازده سالانه بهتری خواهد داشت که همگی نویدبخش بهبود وضعیت معیشتی اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تدوین سند تحول و تعالی دانشگاه گفت: این سند 70 هدف را دنبال می کند و شامل مجموعه ای از شاخص ها و اقدامات از جمله تهیه طرح استانی اطلس است.

پس از این نشست دو ساعته، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به نظرات، پیشنهادات و دغدغه های اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی پاسخ داد.

افتتاح سالن نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر دکتر در ادامه سفر یک روزه خود به استان ایلام. طهرانچی تالار نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی را افتتاح و از واحدهای هسته و فناوری در خانه نوآوری بازدید کرد.

تله های خطبه، دمپرهای برشی مقاوم در برابر زلزله، سیستم های آموزش و آزمایش مجازی، نخ های نانو پلی استر اولتراسونیک، سیستم قفل ترموستاتیک برای تاسیسات حرارتی و برودتی، سیستم مدیریت هوشمند ضد سرقت، پیروباکس از طریق هوشمند، هوشمند، یکپارچه و هوشمند، نشتی کنترل کننده و غیره از جمله دستاوردهای محققین و پژوهشگران واحدهای هسته و فناوری در تالار نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلام است. طهرانچی بازدید کرد.

انتهای پیام/ 4127

دکمه بازگشت به بالا