حوادث

غرق شدن کودک در رودخانه اترک گلستان

آفتاب‌‌نیوز :

لقمان قربانی یکشنبه شب اظهار کرد: خبر غرق شدن این کودک ظهر امروز از طریق فرمانداری به نیرو‌های هلال احمر اطلاع داده شد.  با توجه به فاصله روستای قره‌قاشلی تا رسیدن نیرو‌های امدادی، این کودک که در حین بازی با دوست خود، داخل رودخانه افتاده بود، توسط نیرو‌های مردمی از آب بیرون کشیده شده و تحویل نیرو‌های هلال احمر شد.

وی تصریح کرد: براساس اعلام پرسنل بیمارستان علوی شهرستان مراوه‌تپه این کودک به رغم انجام عملیات احیا (سی‌پی‌آر) جان خود را از دست می‌دهد.

فرماندار مراوه‌تپه افزود: ادعای پرسنل هلال احمر مبنی بر زنده بودن کودک در هنگام رساندن به بیمارستان، تنها براساس گرمای بدن کودک بوده است.

قربانی یادآور شد: با توجه به بارش‌های اخیر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها بار‌ها از طریق بلندگو‌های مساجد به اهالی روستا‌ها اطلاع‌رسانی شده بود که از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه‌ها خودداری کرده و مراقب کودکان و فرزندان خود به خصوص در هنگام بازی باشند.

مدیر روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان مراوه‌تپه در این خصوص گفت: این کودک پس از افتادن از حوالی منزل خود در رودخانه، پنج کیلومتر بعد در حوالی روستای دیگر توسط اهالی این روستا از آب گرفته می‌شود.

برکلی قزل اظهار کرد: بنا به اظهارات اهالی محل، این کودک بدون علایم حیاتی و با توجه به طی شدن پنج کیلومتر در رودخانه، تحویل نیرو‌های امداد و نجات هلال احمر شد.  بنا به گفته مسوولان بیمارستان علوی شهرستان، ادعای نیرو‌های هلال احمر مبنی بر زنده بودن کودک در زمان تحویل به بیمارستان، تنها براساس ادعا‌های آنان مبنی بر گرم بودن بدن کودک، تب حالت تهوع داشتن بوده و آنان اطلاعات فنی پزشکی تخصصی نداشتند.

وی تصریح کرد: بنا به اظهارات مسوول بخش بیمارستان، در زمان تحویل کودک پزشکان متخصص کودک، داخلی و سایر پزشکان در بیمارستان حضور داشتند تا اقدامات لازم را برای نجات جان کودک انجام دهند.

قزل افزود: مسوول اورژانس بیمارستان در زمان تحویل کودک مشاهده کرده که مردمک چشمان کودک موردنظر باد کرده و فاقد علایم حیاتی بود. تلاش کادر درمان و پزشکان متخصص برای نجات جان کودک بی‌نتیجه ماند و متاسفانه این کودک جان خود را از دست داد.

تیم خبری حوادث

نویسنده حوادث با توانایی شناسایی ترندها و انتقال اخبار به زبان ساده هستم. تلاش می‌کنم تا خوانندگان را به روز با ترندهای روز دنیای اخبار نگه دارم.
دکمه بازگشت به بالا