علمی و پزشکیمطالب برتر

آیا بالون معده باعث لاغری میشود؟

بالون معده چیست، انواع بالون معده، اقدامات قبل و بعد از عمل بالون، مزایا و عوارض عمل بالون معده، بالون معده. اینکه چگونه به کاهش وزن کمک می کند، چیزی است که در این مقاله توضیح می دهیم. بالون معده یک گزینه کاهش وزن سریع است که نیازی به جراحی ندارد. قبل از اینکه تصمیم به انجام عمل بالون معده بگیرید، این مقاله را کامل بخوانید.

علاوه بر مشکلات اجتماعی و روانی مانند ترس از حضور و کار در جمع، افسردگی، ناتوانی در خرید لباس مناسب، چاقی نیز مشکلات جسمی قابل توجهی را به همراه دارد. به عنوان مثال دیابت، فشار خون، مشکلات قلبی و تنفسی، مشکلات گوارشی، مشکلات مفاصل و … به همین دلیل حفظ وزن مناسب توصیه می شود.

بالون معده چیست؟

بالون داخل معده یکی از روش های جراحی برای درمان چاقی است. در این روش یک کیسه سیلیکونی نرم (بالون معده) از طریق دهان وارد معده می شود و با تزریق نرمال سالین یا هوا به داخل آن منبسط می شود. بالون در واقع حجم معده را اشغال می کند و از پرخوری فرد جلوگیری می کند و در نتیجه باعث کاهش وزن می شود.

به یاد داشته باشید که استفاده از بالون معده یک روش موقتی است و دائمی نیست! پس از 6 ماه، زمانی که فرد به رژیم غذایی معمول خود عادت کرد، بالون به روش آندوسکوپی خارج می شود.

بالون معده چیست؟

بادکش یک روش محبوب برای کاهش اشتها و درمان چاقی (کاهش چربی شکم بدون جراحی) است و اخیراً به یک روش کاهش وزن محبوب تبدیل شده است.

انواع بالون معده

بالون اندبال (بالون مخلوط هوا-مایع)

با قابلیت ماندگاری تا 9 ماه و بادکردن همزمان با مخلوط مایع و هوا، عوارض اولیه از جمله تهوع و استفراغ و درد را کاهش می دهد و در نتیجه باعث راحتی بیشتر بیمار می شود. آن را بالا ببر

بالن اسپاتز

با قابلیت ماندگاری تا 1 سال یکی از مزایای این نوع بادکنک تنظیم آندوسکوپی آن است که به پزشک اجازه می دهد ابتدا بالون را با حجم کمتری از مایع پر کند و در عرض 1 سال با توجه به اشتهای بیمار با آندوسکوپی حجم آن را کاهش داده و آن را بزرگ می کند تا عوارض اولیه از جمله حالت تهوع و درد به حداقل برسد و در عین حال بیمار هر زمان که احساس کند معده به اندازه قبلی عادت کرده می تواند از طریق آندوسکوپی حجم آن را افزایش دهد. بالون

بالون قابل تنظیم از طریق پورت

این نوع بادکنک ها با هوا پر می شوند، از طریق آندوسکوپی وارد معده می شوند و می توانند حجم را از قسمت پایین کم و زیاد کنند. باعث تهوع، استفراغ و درد نمی شوند و با توجه به طول عمرشان باعث کاهش وزن می شوند. پزشک بر اساس میزان تحمل و تمایل بیمار می تواند حجم بالون را کم یا زیاد کند.

تفاوت بین بالون مایع و بالن هوا

به دلیل سبک بودن آنها در حباب های هوا، اولین علائم خفیف تر از جمله درد و حالت تهوع هستند. با این حال، با توجه به میزان کاهش وزن، وزن سنگین قایق ها ممکن است باعث کاهش اشتها در بالن های آبی شده و در نهایت منجر به کاهش وزن شود.

توپ معده

چرا جراحی بالون معده توصیه می شود؟

قرار دادن بالون در شکم به کاهش وزن کمک می کند. کاهش وزن می تواند خطر مشکلات بالقوه جدی مرتبط با وزن را کاهش دهد، مانند:

حمله قلبی و سکته؛

فشار خون بالا

دیابت نوع 2؛

دیستروفی چربی کبد؛

بالون معده و سایر روش‌ها یا جراحی‌های کاهش وزن معمولاً پس از تلاش‌های ناموفق برای کاهش وزن با اصلاح رژیم غذایی و عادات ورزشی انجام می‌شوند.

آیا برای جراحی بالون معده آماده اید؟

اگر تصمیم فرد مبنی بر کاهش وزن با بالون معده تایید شد، باید از طریق آزمایشات و معایناتی مانند آزمایش خون کنترل قبل از عمل، آزمایش بارداری، نوار قلب، آزمایش ریه، آندوسکوپی، رادیوگرافی قفسه سینه و مشاوره روانشناسی از نظر آمادگی بررسی شود. برای این.

سپس با رعایت دقیق دستورالعمل های آماده سازی داده شده توسط تیم پزشکی برای روز عمل آماده شوید ممکن است لازم باشد غذا را از شب قبل از جراحی محدود کنید یا طبق توصیه پزشک از داروهای خاصی استفاده کنید.

اضافه وزن

اندازه گیری قبل از عملیات بالون

آزمایشات خون عبارتند از:

معرفی سلول های خونی؛

سطح قند خون؛

تست انگل؛

سدیم و پتاسیم خون

کراتینین سرم؛

آزمایش لخته شدن خون؛

آلبومین؛

کلسترول و تری گلیسیرید در خون؛

آزمایشات قلب عبارتند از:

ای سی جی؛

اشعه ایکس قفسه سینه؛

تست ریوی در بیماران مبتلا به بیماری ریوی؛

سونوگرافی شکم

تست های روانشناسی:

ازفاگوسکوپی؛

سیستم غدد درون ریز معده

آزمایش میکروب هلیکوباکتر پیلوری؛

جراحی بالون معده

بالون معده چگونه کار می کند؟

چگونه بالون معده را وارد کنیم؟ ابتدا بادکنک تخلیه شده از طریق دهان و مری وارد معده شما می شود برای این کار از یک لوله باریک و منعطف استفاده می شود که یک لامپ و دوربین به یک سر آن متصل است که «اندوسکوپ» نامیده می شود. این روش ممکن است کمی ناراحت کننده باشد، اما معمولاً بدون درد است، فقط 15 دقیقه طول می کشد، و می توانید همان روز به خانه بروید.

مثل داشتن بالون در معده

بیمار در پایین ترین وضعیت قرار می گیرد.

متخصصین بیهوشی آرامبخش و تزریق بی حسی موضعی انجام می دهند و قلب و ریه های بیمار را با دستگاه کنترل می کنند، معمولاً بدون نیاز به بیهوشی عمومی.

از طریق آندوسکوپی، یک بالون در معده قرار می گیرد.

400-700 (متوسط ​​500 سی سی) پلاسمای نرمال سالین و 10 سی سی متیلن بلو را از طریق لوله ای که به بالون متصل است دم کنید تا بالون منبسط شود.

لوله متصل به بالون برداشته می شود تا بالون در شکم باقی بماند.

موقعیت بالون در داخل معده نیز با آندوسکوپ بررسی می شود.

پس از 2 ساعت، بیمار با دستورات غذایی مرخص شد.

بالون معمولاً پس از 6 ماه خالی می شود و از معده شما خارج می شود، زیرا ممکن است پس از این مدت بالون آسیب دیده یا سوراخ شود. به طور متوسط، افرادی که این روش را انجام می دهند، 20 تا 30 درصد از وزن اضافی خود را در این دوره از دست می دهند. اگرچه کاهش وزن بسته به شرایط از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. برای تعیین میزان اضافه وزن می توانید از شاخص توده بدنی (BMI) استفاده کنید که بر اساس وزن و قد هر فرد محاسبه می شود. اگر BMI شما بیشتر از 25 باشد، اضافه وزن دارید.

دکمه بازگشت به بالا