استان ها

از فعالیت کادر پزشکی در سامانه 4030 گرفته تا تولید و توزیع ژل و مواد ضد عفونی کننده


دکتر رویا بیابانی در گفتگو با فعالیت های ستاد پیشگیری و پیشگیری از Corona در دانشگاه اسلامی واحد آزاد ، فرمانداری فارس ، در زمینه مبارزه با بیماری کورو ویروس ها ، گفت: پس از هدایت ملی سازمان مرکزی دانشگاه اسلامی واحد آزاد در پیشگیری و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به منظور اجرای این دستورالعمل ها طبق سیاست های وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، دانشگاه اسلامی ایران در استان فارس شورای بهداشت دانشگاه را به صورت هدفمند تشکیل داده است.

مدیرکل آموزش و تحقیقات معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: این ستاد بلافاصله درمورد موضوعات مربوط به اقدامات پیشگیری و کنترل بیماری در بخش های دانشگاه پیگیری شد.

وی ادامه داد: “برای انجام این کار مهم ، معاون رئیس جمهور دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس ، معاون رئیس جمهور علوم پزشکی ، بلافاصله ستاد گزارش دهی ، کنترل و پیشگیری از ویروس های تاج را در تاریخ 27 مارس با حضور اعضای واحدهای دانشگاهی در استان تأسیس کرد.”

وی افزود: در همین جلسات ، ستاد اول ، آخرین اطلاعات و توصیه های بهداشتی در مورد پیشگیری از بیماری به همراه دستورالعمل های بهداشتی برای مقابله با تاج در سایت های آموزشی و اداری ، سلف سرویس ، پاکسازی خوابگاه ها و خدمات حمل و نقل دانشجویی و پاکسازی خدمات درمانی و مواد آموزشی عمومی انجام می شود. کورونا به اعضای گروه ارائه شد. “

مدیرکل آموزش و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس تصریح کرد: پوسترهای آموزشی مربوط به اماکن آموزشی و اداری ، سلف سرویس ، خوابگاه و وسایل حمل و نقل دانشجویی به واحدهای دانشگاه برای نصب در محلات مربوطه ارائه شده است.

به گفته دبیر اداره پیشگیری از تاج گذاری و کنترل در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس ، کلیه واحدهای دانشگاهی در استان موظف به اجرای این موارد بوده و گزارش روزانه را به معاون رئیس جمهور علوم پزشکی ارسال می کنند.

الببانی گفت: “یکی از اقداماتی که ستاد برای مقابله با شیوع بیماری Koid 19 انجام داده ، نصب زنان باردار و پوسترهای آموزشی ، جلوگیری از هاله در ورودی های ساختمانها ، ادارات و محیطهای آموزشی در دانشگاه و تمیز کردن محیطهای آموزشی و اداری و کل منطقه است.” واحدهای دانشگاهی در فرمانداری ، بهداشت سرویس های بهداشتی و خدمات حمل و نقل برای دانشجویان و کارمندان ، توزیع ژل و راه حل های ضد عفونی کننده و ماسک در بین کارکنان دانشگاه ، قرار دادن پوسترهای پیشگیری و کنترل بیماری در وب سایت دانشگاه و ارسال پرونده های آموزشی آشنا با ویروس Corona به کلیه کارمندان با ذکر بله.

وی اضافه کرد: علاوه بر اجرای توصیه های بهداشتی در زمینه پیشگیری از بیماری و دستورالعمل های بهداشتی برای مقابله با بیماری کورو ویروس در واحدهای تابعه ، دانشگاه آزاد اسلامی در ایران داوطلبان و گروه های بهداشتی جهادی را در بین دانشجویان پزشکی ، اساتید و کارمندان واجد شرایط پزشکی شناسایی کرد که بسیاری از این نامزدها برای سامانه ثبت نام کرده اند. اکنون 4030 مشغول کار هستند. “

رویای بیابان

مدیر کل آموزش و تحقیقات به معاون رئیس جمهور علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «داوطلبان حضور و خدمت در مراکز درمانی و بیمارستان ها به دانشگاه شیراز و کرایه برای علوم پزشکی ارائه شده اند تا در سه گروه جداگانه همکاری کنند.

البیبانی با قدردانی از زحمات و تلاشهای دلسوزانه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در استان فارس و روسای واحدهای دانشگاه ، خاطرنشان کرد: “با پیگیری رئیس جمهور دانشگاه آزاد اسلامی در فارس ، کارگروهی برای تولید ضد عفونی کننده تشکیل شد و مواد لازم تهیه و در اختیار همه کارمندان و دانشکده های استان قرار گرفت. “

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: “فعالیت دیگری که در واحدهای دانشگاهی استان در زمینه مبارزه با ویروس کرونا انجام شده است ، کار دانشگاه آزاد شیراز برای نصب دستگاه حرارتی (دوربین حرارتی) در ورودی پروازهای بین المللی در فرودگاه است.” “شهید دستغیب از شیراز برای شناسایی بیماران مبتلا به کروناویروس و طراحی و ساخت دستگاه تولید ازن در مرکز تحقیقات فماتو (نانو) ، دانشگاه را تمیز کردن و تمیز کردن سطوح شهری توصیف کرد.”

وی عضو انجمن هلال احمر انجمن دانشجویان دانشجویان دانشگاه اسلامی الخونج آزاد در ایستگاه کنترل و آزمایش ویروس کرونا در ورودی شهر با همکاری کمیته بحران داراب کورونا در توزیع بسته های بهداشتی و اعلام توصیه های لازم در سطح شهر توسط دانشگاه آزاد دارب است. آنلاین مرودشت با بسیج اساتید و کارمندان و بسیج دانشجویان دانشگاه اسلامی آزاد در مروشت از دیگر فعالیت های دانشگاهیان در استان فارس نام برد.

انتهای پیام / 4117/4062 /


همه محتوای سایت بر اساس پرتال پیشرفته خبری، اقدام به بازنشر می نماید، بنابراین مسوولیت نوشته های سایت بر عهده سایت های منبع بوده و مخبران هیچ مسوولیتی در قبال همه محتوای سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا