استان ها

تشکل‌های انقلابی، حلقه‌های میانی برای تاریخ‌سازی هستند

مخبران/قزوین سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: تشکل‌های انقلابی همان حلقه‌های میانی هستند که می‌توانند در گام دوم انقلاب و شرایط امروز که با پیچیده‌ترین جنگ ترکیبی مواجه هستیم تاریخ‌سازی کنند.

عباس کاظمی در  همایش ملی تشکل‌های شاهد و ایثارگر که امروز ۱۴ تیر ماه با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور و معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: ویژگی بسیار مهمی انقلاب اسلامی که نباید آن را فراموش کنیم مردمی بودن آن است و تجربه ثابت کرده هر وقت این ویژگی را فراموش کردیم خسارت‌های زیادی متحمل شدیم.

وی افزود: زمانی که امام شعار نه شرقی و نه غربی را به عنوان یکی از شعارهای بنیادین مطرح کردند این سؤال ایجاد شد که چگونه می‌توانید در دنیایی که محاسبات جهانی مبتنی بر حمایت و پشتیبانی دو قدرت شکل می‌گیرد انقلابی را بدون تکیه بر شرق و غرب سامان دهید و بی‌اعتنا به محاسبات و معادلات حاکم راه سومی را در پیش بگیرید، پاسخی که امام عنوان کردند این بود که انقلاب همواره با تکیه بر مردم موفق بوده است.

این مسئول بیان کرد: مهم‌ترین ویژگی انقلاب از آغاز نهضت، پیروزی و تا به امروز تکیه به مردم و سپردن امور به مردم است؛ آن جایی که توانستیم این ویژگی را به صورت کامل در جامعه پیاده کنیم و وفادار به این عهد باشیم از پیچیده‌ترین و بزرگترین موانع عبور کردیم و در مقابل آن جایی که دیوان سالاری و بروکراسی ما را غرق در خود کرد گله‌مندی و اعتراضات شکل گرفت.

وی تصریح کرد: تمام نهادهایی که امام خمینی(ره) تأسیس کردند از جنس مردم بود و در آن زمان که سازمان اطلاعاتی وجود نداشت تا توطئه‌ها شناسایی شود امام پیامی صادر کردند که در مملکت اسلامی همه مردم باید سازمان اطلاعاتی باشند و امروز راه اصلاح فضای اجتماعی که سطح نگران کننده‌ای را به خود گرفته، اتکا به مردم و نقش آفرینی مردم است تا از این طریق مشکلات در جامعه حل شود.

کاظمی در ادامه گفت: تشکل‌های انقلابی همان حلقه‌های میانی هستند که می‌توانند در گام دوم انقلاب و شرایط امروز که با پیچیده‌ترین جنگ ترکیبی مواجه هستیم تاریخ‌سازی کنند.

وی عنوان کرد: نظام دیوانی و بروکراسی ما هرگز حاضر به فائق آمدن بر مشکلات نیست و آنچه می‌تواند ما را از بزنگاه‌های سخت و پیچیده عبور دهد تکیه بر ظرفیت‌های مردمی به معنی واقعی کلمه و نه نگاه تشریفاتی و شعاری است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین افزود: با حاکم شدن گفتمان واقعی انقلاب در دولت سیزدهم و احیای شعار و اهداف اساسی می‌توانیم انحرافات بزرگ از پیش ایجاد شده را اصلاح کنیم و از فرصت‌ها حداکثر بهره را ببریم تا تشکل‌های انقلابی تقویت و توانمند شوند.

این مسئول در پایان گفت: ده‌ها دستگاه عریض و طویل برای حل مسئله وارد میدان می‌کنیم اما به نتیجه مناسبی دست پیدا نمی‌کنیم در حالی‌که هر زمان تشکل‌ها با حداقل هزینه به میدان آمدند اتفاقات مثبتی رقم خورده است.

الگوسازی تشکل‌های مردم نهاد برای فرهنگ شهادت

سمیه اسمعیلی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، نیز در این همایش اظهار کرد: با توجه به بیانات رهبر فرزانه انقلاب، تشکل‌های مردم نهاد به‌ویژه تشکل‌های شاهد و ایثارگر می‌توانند فرهنگ ایثار و شهادت را با تبیین سیره و منش شهدا و به تصویر کشیدن سبک زندگی آن‌ها برای مردم و نسل جوان الگوسازی کنند.

وی بیان کرد: یکی از چشم‌اندازهای بنیاد شهید و امور ایثارگران، مردمی‌سازی کارها و برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف به‌ویژه مسائل فرهنگی، کمک به ایثارگران و تشکل‌های ایثارگری است که باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط خود ایثارگران، تعامل و هماهنگی بین مردم و دولت و پیشبرد امور می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین مسئول افزود: علاوه بر این برون‌سپاری و واگذاری فعالیت‌های فرهنگی، هنری، آموزشی و ورزشی، برگزاری نمایشگاه‌ها، همایش‌ها، کارگاه‌ها، نشست‌ها و سمینارها و تشکل‌های مردم نهاد در راستای مردمی‌سازی است.

اسمعیلی در پایان گفت: مردم با شرکت در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های مربوط به فعالیت‌های فرهنگی، احساس مالکیت و مسئولیت در قبال فرهنگ و جامعه دارند و همین آثار و برکات فراوانی در حوزه ترویج ارزش‌ها که نیاز امروز جامعه به‌ویژه نسل جوان با توجه به جنگ ترکیبی دشمن در حوزه‌های اقتصادی، اعتقادی و فرهنگی دشمن است، را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا