استان ها

تشکل‌های مردم‌نهاد اجازه فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی ندارند

به گزارش خبرگزاری مخبران از قزوین؛ محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین در همایش تشکل‌های مردم‌نهاد، گروه‌های جهادی و مراکز خیریه استان قزوین اظهارکرد: دولت در زمینه تشکل‌های مردم‌نهاد وظیفه تسهیل‌گری و حمایت را دارد و سعی می‌شود این وظیفه دولت در استان قزوین به بهترین شکل ممکن اجرایی شود.

او افزود: تشکل‌های مردم‌نهاد و مجموعه‌های مردمی باید در جامعه اغنایی ایجاد کنند که بسیاری از مسئولیت‌ها بر عهده خود مردم است و مردم باید در موضوعات مختلفی نقش‌آفرینی کنند و دولت هم نقش حمایتی و تسهیل‌گری را انجام دهد.

اعلایی گفت: در استان قزوین تشکل‌هایی حضور دارند که دامنه اثرگذاری خدمات آن‌ها بسیار فراگیر است که این مهم نشان‌دهنده غنای مجموعه‌های مردمی در استان است.

این مسئول ادامه داد: ظرفیت‌های فوق‌العاده انسانی موجود در استان قزوین در کنار سایر ظرفیت‌های این استان زمینه‌ساز تلاش بیشتر در جهت کسب توفیقات است و به طور طبیعی انتظار از این مجموعه‌ها زیاد است و مجموعه مدیریتی استان هم با تمام توان در کنار آن‌ها است.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ، افزود: تشکل‌ها به عنوان مجموعه‌های مردم‌نهاد اجازه فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی ندارند ولی می‌توانند با ورود غیرمصداقی و بیان شاخص‌ها در مسیر انتخاب درست نقش‌آفرین باشند و مطالبه‌گری و تشویق مردم برای حضور در انتخابات را دنبال کنند تا بدین‌وسیله جامعه به این باور برسد که توجه به انتخابات در سرنوشت مردم تاثیرگذار است.

استاندار قزوین اظهارکرد: موثرترین نهاد اثرگذار برای آینده کشور مجلس شورای اسلامی است و مجلس از انتخاب مردم شکل می‌گیرد و بی تفاوتی در انتخاب درست بی تفاوتی به آینده و نسل آینده است و به طور قطع هیچ جامعه ای به دلیل عدم تاثیرگذاری در آینده مورد تشویق و تعریف قرار نمی‌گیرد.

گفتنی است؛ این همایش با حضور آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، کاظمی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین و تعدادی از مسئولان استانی و دبیران تشکل‌های مردمی، برگزار شد که خورشیدی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به بیان مهم‌ترین اقدامات این دفتر به جهت حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد پرداخت، همچنین تعدادی از دبیران مجموعه‌های مردمی به بیان مهم‌ترین دغدغه‌ها و مطالبات خود پرداختند.

46

دکمه بازگشت به بالا