استان ها

خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی با حفظ حرمت ماه رمضان انجام گیرد

به گزارش خبرگزاری مخبران استان چهارمحال وبختیاری غلامعلی حیدری در نشست ستاد خدمات سفر نوروزی این استان افزود: نوروز امسال با توجه به اینکه از بحران شیوع کرونا گذر کرده و همچنین در خصوص بارش سنگین برف استان اطلاع رسانی در سطح ملی انجام گرفت پیش بینی می شود با جمعیت قابل توجهی از مسافران در استان روبرو شویم که باید در این خصوص آمادگی لازم ایجاد شود.

وی ادامه داد: در همین راستا ضروری است تا اقداماتی در شان مردم کشور در جهت کسب رضایتمندی آنها انجام گیرد و کمیته ستاد سفر در تمامی شهرها برگزار شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت اسیب شناسی برنامه های سفر سال گذشته استان تاکید کرد و گفت: علاوه بر آن به صورت سرزده به شهرستانها سفر کرده و برنامه ها و آمادگی آنها را در این خصوص از نزدیک مورد بررسی قرار می دهیم.

حیدری با اشاره به اینکه نوروز امسال همزمان با ماه مبارک رمضان است، اظهار داشت: باید به گونه‌ای عمل شود که حرکت این ماه حفظ و در ملاعام روزه‌خواری نشود که به همین منظور باید هتل‌ها، مراکز اقامتی و مدارس برای اسکان مسافران به میزان کافی تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و فرهنگسازی در خصوص کاهش تصادفات از اهمیت بالایی برخوردار است و لازم است در این خصوص بسته‌هایی تهیه و در اختیار رسانه‌ها و نشریات قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری، زیباسازی شهرها را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید ورودی شهرها به اندازه یک کیلومتر پاکسازی و زیباسازی انجام گیرد.

حیدری افزود: همچنین نمازخانه‌های بین راهی، امامزادگان و مساجد نیز زیباسازی و مهیای پذیرایی از مسافران نوروزی شود.

وی، ایجاد دست یکم، یک بازارچه فروش صنایع دستی در شهرستانها را الزامی دانست و گفت: باید در این بازارچه ها علاوه بر معرفی اماکن دیدنی و تاریخی استان، محصولات صنایع دستی به فروش برسد.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: کشیک نانوایی‌ها و اصناف خدمات رسان نیز مهم است و باید در این خصوص برنامه ریزی شود.

گفتنی است در این نشستف اعضای ستاد و فرمانداران ۱۱ گانه استان گزارشی از برنامه های شهرستانهای خود برای سفر نوروز ۱۴۰۲ را ارائه دادند.

46

دکمه بازگشت به بالا