اقتصادی

صنعت خودروسازی از نوآوری دانش‌بنیان‌ها استقبال کند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از طرح جامع ملی فناوری انتقال بی سیم برق وسایل نقلیه برقی متحرک رونمایی و بررسی کرد.

به گزارش مخبران، سورنا با رونمایی و بازدید از این سامانه ساخت ایران تاکید کرد که بخش مرده حمل و نقل به ویژه صنعت خودرو باید از نوآوری شرکت های دانش بنیان و خلاق استقبال کند تا این بخش نوآورانه و رقابتی شود. ما شاهد یکی از این دستاوردها هستیم. صنعتی شدن و دسترسی این فناوری ها به بازار مستلزم استقبال صنعت خودرو و ایجاد زمینه نفوذ این فناوری ها به بدنه صنعت است.

وی در ادامه مرزهای صنعتی شدن و دانش این طرح فنی ادامه داد: شارژ سریع خودروها و موتورسیکلت های برقی با این فناوری انجام می شود که به کاهش هزینه استفاده از خودروهای برقی کمک می کند. مسیرهای خاص..

در توسعه فناوری شارژ بی سیم خودرو با دنیا همراه باشید

محمد صادق وازاده، استاد و مجری پروژه در گروه مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران گفت: طرح جامع ملی انتقال بی سیم برق خودروهای متحرک برقی مشکل شارژ خودروها را حل می کند. زیرا باتری گران، سنگین و مشکلات زیادی در بازیافت دارد. شارژ باتری زمان بر است و ناوبری خودرو را محدود می کند. این امر منجر به انقباض باتری و نصب یک سیستم الکتریکی در زیر سطح مسیرها شده است که به صورت بی سیم نیرو را به گیرنده انرژی در کف ماشین منتقل می کند.

وی با اشاره به همکاری و مشارکت معاونت علمی و فناوری و کارشناسان و فعالان و کارشناسان دانشگاه تهران در اجرای طرح نیمه صنعتی این طرح ملی فناوری، گفت: صنعتی شویم. امیدواریم بتوانیم مسیر طولانی صنعتی شدن را با اطمینان بیشتری ادامه دهیم.

وازاده با اشاره به فعالیت 6 کشور توسعه یافته در فاز نیمه صنعتی و صنعتی گفت: پیش بینی می شود این پروژه تا دو سال آینده تجاری سازی شود زیرا پتانسیل بالایی دارد و همچنین در تلاش هستیم این پروژه را به صنعتی و صنعتی برسانیم. سطح تجاری و بازار

توسعه فناوری انتقال برق بی سیم

به گفته معاون علمی رئیس جمهور، اجرای این طرح نزدیک به دو سال به طول انجامید و به عنوان طرح ملی فناوری کلان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرایی شده است. .

معضل وابستگی حمل و نقل به سوخت های فسیلی در حال حاد شدن است و با نیاز به کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها، توجه بیشتری به استفاده از خودروهای برقی شده است. با این حال، یکی از چالش های اصلی محبوبیت سریع خودروهای برقی، هزینه بالای این خودروها به دلیل هزینه بالای باتری است.

با استفاده از سیستم‌های شارژ بی‌سیم پویا در خودروهای برقی، چالش‌های فوق را می‌توان حل کرد و به طور موثری به جامع، ارزان و استفاده آسان این خودروها کمک کرد.

شارژ بی سیم دینامیک خودروهای برقی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در آزمایشگاه تحقیقاتی سامانه های حرکتی پیشرفته دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران اجرا می شود. این صندوق توسط محققان و تکنسین های مادر کشور تامین می شود.

این پروژه در زمینه فناوری انتقال برق بی سیم، از جمله قطار، درایوهای الکتریکی و اتومبیل استفاده می شود. در این پروژه انرژی از هوا عبور می کند و به وسیله نقلیه در حال حرکت می رسد. بنابراین نیازی به پارک خودرو در جایگاه شارژ نیست.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا