علمی و پزشکی

همه سرماخوردگی ها اومیکرون است

شروین شکوهی با اشاره به تعداد بیماران مبتلا به امیکرون گفت: در حال حاضر هر بیمار سرماخوردگی مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا است و باید قرنطینه خود را در منزل تجربه کند.

وی گفت: افراد مبتلا به سرماخوردگی نیازی به آزمایش کرونا ندارند و همه سرماخوردگی ها باید با امیکرون درمان و به قرنطینه منتقل شوند.

شوکی با توجه به اینکه کیت های Omicron تفاوتی با Delta ندارد، افزود: تست کرونا برای بیماران مبتلا به Omicron با سایر سویه های کرونا تفاوتی ندارد و با همان تست کرونا قابل تشخیص است، بنابراین اشتباه است که بگوییم Omicron یک نوع خاص است. تست.”

رئیس بخش اپیدمیولوژی بیمارستان لانگمن حکیم گفت: افزایش تعداد بیماران روزانه در ایالات متحده و کشورهای اروپایی نشان می‌دهد که شیوع اومیکرون به قدری بالاست که لازم است محدودیت‌هایی برای حفظ سلامت عمومی اعمال شود. ” و اگر وضعیت عادی تلقی شود، باید روزانه با افزایش تعداد بیماران مواجه شویم.

وی بیان کرد: نباید به Omicron دست کم گرفت و این ساده سازی ها تعداد بیماران در روز را از 3000 نفر به 9000 نفر افزایش داده است.

شهيد بهشتي، عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي گفت: واكسيناسيون تاثير بسزايي در كاهش مرگ و مير دارد.

شکوهی گفت: تافته اومیکرون به صورت تکی بافته نمی شود و باید مانند گونه های قبلی کرونا با آن برخورد کرد و کمتر کشنده است.

دوره قرنطینه برای بیماران مبتلا به امیکرون

وی در خصوص تعداد روزهای قرنطینه Omicron تاکید کرد: در آمریکا با توجه به اینکه روزانه بیش از یک میلیون نفر به این بیماری مبتلا می شوند، تعداد روزهای قرنطینه مورد نیاز با علائم خفیف 5 روز و 10 روز اعلام شده است. مردم باید تا زمان بهبودی کامل در خانه های خود بمانند تا از شیوع بیماری جلوگیری شود و زنجیره انتقال قطع شود.

این متخصص اپیدمیولوژی گفت: درصد کمی از مبتلایان به ویروس سرماخوردگی ممکن است امیکرون نداشته باشند اما برای گسستن زنجیره توصیه می کنیم همه افراد با کوچکترین نشانه سرماخوردگی خود را محدود کنند و نیازی به بررسی نیست. توجه داشته باشید که با زندگی مردم سازش نکنید.

وی ادامه داد: تعداد مبتلایان به بیماری عروق بیماری کرونا قلب قطعا چندین بار اعلام شده است، زیرا این آمار تنها مربوط به افرادی است که از نظر حیثیتی مثبت شده اند و با توجه به خطای 50 درصدی در آزمایشات می توان گفت که این آمار بیشتر است. “

شکوهی تاکید کرد: طی یکی دو هفته آینده انفجاری در تعداد بستری ها خواهیم داشت و از اواخر بهمن ماه روزها و ماه های بدی خواهیم داشت.

رئیس بخش اپیدمیولوژی بیمارستان لوگمان حکیم افزود: آمار مرگ و میر در این منطقه کمتر از دلتا است، اما تعداد بیماران مبتلا به دلتا چندین برابر است، بنابراین تعداد بیماران و بستری‌ها به طرز نگران‌کننده‌ای زیاد است. “

لزوم شروع مجدد تحریم ها

شکوهی در خصوص کودکان نیز گفت: کودکان و دانش آموزان بزرگترین منبع عفونت در خانواده هستند، بنابراین وقتی دانش آموزان اعلام می کنند که باید حضوری به مدرسه بروند اشتباه است. همه ما می دانیم که آموزش حضوری بهتر از مجازی است، اما در این شرایط باید بدترین و بدترین را انتخاب کنیم.

وی در خصوص واکسیناسیون کودکان نیز گفت: توصیه می شود والدین نسبت به کودکان آسیب پذیرتر از دیگران واکسینه شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: مگر اینکه فردی در آمریکا و اروپا واکسینه شود! واکسینه شده اند اما تعداد مبتلایان به امیکرون در این کشورها بسیار زیاد است و آینده ما باید با تدابیر و پیشگیری و محدودیت های لازم به این آینده برسد و نظام سلامت متضرر نشود. ما نمی توانیم تعداد بیماران را متوقف کنیم، اما می توانیم شیب را کاهش دهیم.

شکوهی در خصوص پیک ششم گفت: در پیک 4 و 5 همه این موارد را قبل از رسیدن به پیک گفته ایم و مذاکرات علمی لازم برای پیک ششم انجام شده و فکر می کنم مسئولان تصمیم درستی بگیرند.

دکمه بازگشت به بالا