علمی و پزشکی

اعلام دستورالعمل جدید تزریق نوبت سوم واکسن کرونا و واکسن مسافران

معاون وزیر بهداشت در نامه‌ای به نمایندگان بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور آخرین مصوبات و به‌روزرسانی‌های دور سوم واکسن کرونا و مسافری مصوب کمیته ملی واکسن کووید را اعلام کرد.

به گزارش مخبران و به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، متن این نامه به شرح زیر است: مورخ 8/11/1300 در خصوص واکسیناسیون مسافران، دستورالعمل فوق طبق مصوبات به روز می شود.

– افرادی که واکسن های غیرفعال را برای بار اول و دوم واکسینه کرده اند (سینوفرم، بهارات بیوتک و کوایران برکات) باید برای بار سوم از واکسن غیرفعال استفاده کنند، البته ممکن است آسترازنکا یا پاستوکوکس پلاس را نیز دریافت کنند.

افرادی که برای اولین و دومین بار با واکسن AstraZeneca واکسینه شده اند، ممکن است واکسن AstraZeneca، Pastococcus Plus یا Sputnik V (به عنوان Sputnik Lite) را دریافت کنند.

افرادی که برای بار اول و دوم واکسن Sputnik V را دریافت کرده اند می توانند برای بار سوم واکسن AstraZnca یا Pastorakus Plus را دریافت کنند.

– برای داوطلبان شرکت کننده در کارآزمایی بالینی واکسن پاستئوکوک در دو شهر که سه بار واکسن را دریافت کرده اند، نوبت سوم باید بعد از 6 ماه با واکسن پاستوکوکس پلاس، نوبت چهارم (یادآوری) داده شود.

– افرادی که دو دوز واکسن غیرفعال (سینوفورم، بهارات بیوتک یا کوایران برکات) دریافت کرده اند و به دلیل نیاز به سفر، اخذ رضایت و ارائه مدارک سفر می خواهند دو دوز AstraZanka را تزریق کنند، می توانند حداقل دو دوز AstraZanka مصرف کنند. بجز. ماه ها را بین شیفت ها بپذیرید.

– افرادی که با دو دوز اسپوتنیک وی واکسینه شده و به دلیل نیاز به سفر دو دوز آسترازنکا تزریق می کنند، پس از دریافت رضایت آگاهانه و ورود به مطالعه تحقیقاتی، می توانند دو دوز آسترازینکا دریافت کنند. این مطالعه باید به تایید کمیته اخلاق برسد.

افرادی که برای بار اول و دوم با واکسن پروتئین نوترکیب (اسپیکوژن) واکسینه شده اند، می توانند برای بار سوم همین واکسن را دریافت کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا