بین الملل

امیرعبداللهیان در گفتگو با همتای اوکراینی: با جنگ مخالفیم

به گزارش مخبران، امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی بار دیگر بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ تاکید کرد و گفت: همانطور که از ابتدای بحران اعلام کرده ایم با جنگ در افغانستان، یمن، فلسطین مخالفیم. ، و از جمله اوکراین.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: سیاست عملگرایانه ما در راستای همین اصل است و با هرگونه اقدامی که منجر به ادامه و تشدید درگیری ها شود مخالفیم.

امیر عبداللهیان که اتهامات بی اساس اخیر مشاور امنیت ملی آمریکا به کشورمان مبنی بر ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ با اوکراین را رد کرد، در سفر بایدن به فلسطین اشغالی چنین ادعاهایی را مطرح کرد. مناطق را با توجه به اهداف و اهداف سیاسی خاص بخوانید.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مواضع اصولی و صریح جمهوری اسلامی در مخالفت با جنگ و حمایت از توقف مخاصمات، مانند رویکرد دوگانه برخی کشورهای غربی مبتنی بر دوگانگی نیست.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران به تلاش های خود برای پایان دادن به جنگ و حل بحران سیاسی اوکراین ادامه می دهد.

امیرعبداللهیان گفت: تهران آماده توسعه و گسترش همه جانبه روابط با کیف از جمله در زمینه های اقتصادی و کشاورزی است.

دمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین در این گفتگوی تلفنی با تشکر از مخالفت جمهوری اسلامی ایران با جنگ تاکید کرد: ما برای ارتباط مستمر وزیران امور خارجه ایران و اوکراین ارزش قائل هستیم. روزهای سخت آغاز جنگ را هم می دانیم

وزیر امور خارجه اوکراین افزود: من با شما موافقم که نباید اجازه دهیم اتهامات دیگران به روابط صمیمانه کیف و تهران لطمه بزند.

وزیر امور خارجه اوکراین آمادگی خود را برای گسترش همه جانبه روابط فیمابین و آمادگی کیف برای گشودن فصل جدیدی در روابط با تهران اعلام کرد.

وی ضمن تشریح آخرین وضعیت جنگی کشورش، از تلاش های تهران برای کمک به برقراری آتش بس و تمرکز بر راه حل سیاسی تشکر کرد.

وزیر امور خارجه اوکراین از امیر عبداللهیان برای سفر به این کشور دعوت کرد.

311311

دکمه بازگشت به بالا