حوادث

انسداد حدود ۵۰۰ صفحه مجازی مرتبط با اراذل و اوباش و فروش سلاح

فتا فراضا فرمانده نیروی انتظامی از مسدود شدن بیش از 260 صفحه اینترنتی مرتبط با فروش سلاح و مهمات و 241 صفحه اینترنتی مرتبط با اراذل و اوباش خبر داد.

به گزارش مخبران، سردار وحید مجید وی در دوازدهمین گردهمایی روسای پلیس فتا سراسر کشور با حضور خبرنگاران در حاشیه این مراسم گفت: در این نشست راه های ارتباطی پلیس فتا با مردم بررسی شد.

وی با بیان اینکه مردم به دو صورت ارتباط با مرکز ارتباط پلیس فتا و چت آنلاین باید با پلیس ارتباط برقرار کنند، گفت: راهکارهایی برای سهولت ارتباط وجود دارد.

فتا فراضا، رئیس پلیس راهور ادامه داد: پرونده دیگری نیز در نظر داریم و آن انسداد حساب هایی است که از آنها شکایت شده است. با ثبت پرونده کلاهبرداری در پلیس فتا، پلیس اکانت مورد نظر را مسدود کرده و پس از ارائه مدارک لازم، حساب کاربری رفع انسداد خواهد شد. روند رفع انسداد کمی طول کشید و طولانی شد و برخی از افراد در این زمینه با مشکلاتی مواجه شدند. بر این اساس این کاهش زمان از دیگر موضوعاتی است که در این همایش مطرح شد.

وی بعداً درباره تخلفات سایت‌های خرید و فروش اقلام و لوازم دست دوم گفت: به مدیران این سایت‌ها اعلام کرده‌ایم که از کسی شکایتی نداریم و جلسات متعددی با آنها برگزار شده است. تراکنش های بانکی این سایت ها بالاست و این سایت ها باید بر احراز هویت کاربران خود نظارت داشته باشند.

سردار مجید گفت: پلیس فتا با موضوعاتی از جمله کلاهبرداری اینترنتی، افترا و مزاحمت اینترنتی برخورد می کند. افسران پلیس جرایم مربوط به امنیت عمومی از جمله فروش اسلحه و مهمات در فضای مجازی را نیز رصد می کنند.

فرمانده انتظامی فتح فراضا درباره اقدامات انجام شده برای تامین امنیت فضای سایبری در خصوص سلاح و مهمات و سارقان و سارقان گفت: بیش از 241 صفحه اوباش شناسایی، مسدود و پاکسازی شده است.

وی درباره جرایم عمده ای که ماموران پلیس فتا در آن نقش دارند، تصریح کرد: انصراف اینترنتی و کلاهبرداری غیرمجاز از جمله جرایم بزرگی است که ماموران پلیس فتا با آنها برخورد می کنند.

سردار مجید با بیان اینکه پس از اجرای آیین نامه دوم پویایی، دست مجرمان در این زمینه بسته شده است، گفت: در یک سال اخیر شاهد وقوع جرایمی در کشور در حوزه اپراتورها بوده ایم. این جرایم با ارسال لینک های آلوده به افراد از طریق پیامک اتفاق می افتد و در صورت بازکردن آنها، تلفن همراه آنها آلوده می شود. در واقع مدیریت گوشی های مردم به دست هکرها افتاده و از این طریق به مخاطبان تلفن همراه قربانی پیام می فرستند و دست به اعمال مجرمانه می زنند. بررسی های زیادی در این زمینه انجام داده ایم و در این زمینه جلساتی را با وزارت ارتباطات و یکی از اپراتورهای تلفن همراه برگزار کرده ایم و امیدواریم در این زمینه به نتیجه برسیم.

رئیس پلیس سایبری کشور در پایان گفت: در واقع مدیریت تلفن همراه این افراد در اختیار هکر قرار می گیرد که وی می تواند از طریق آن به مخاطبین قربانی پیامک ارسال کند و اهداف مجرمانه وی را دنبال کند. مدیران، جلسات زیادی برگزار کرده ایم، امیدواریم این موضوع به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا