استان ها

راه‌اندازی خط تولید بسته‌بندی و کنسرو کارخانه رب اسدآباد ظرف ۳ ماه آینده

مخبران/همدان مدیر کارخانه رب اسدآباد گفت: با تأمین اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی ظرف دو تا سه ماه آینده خط تولید بسته‌بندی و کنسرو رب این کارخانه راه‌اندازی خواهد شد.

مهدی رستمی در گفت‌وگو با مخبران، اظهار کرد: کارخانه رب اسدآباد از حدود ۱۵ روز پیش پس از چهار سال دوباره احیاء شده و توسط سرمایه‌گذار جدید به چرخه تولید بازگشته است.

وی با بیان اینکه خط تولید کارخانه رب اسدآباد به عنوان تنها صنایع تبدیلی این شهرستان کامل است، خاطرنشان کرد: برای حلقه تکمیلی این کارخانه با تأمین اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی خرید و نصب خط آسپتیک و حلقه تکمیلی بسته‌بندی و کنسرو رب کارخانه به عنوان یکی از اولویت‌ها در سال‌جاری در دست اقدام است.

رستمی با اشاره به اینکه در حال حاضر رب کارخانه به صورت فله‌ای تولید می‌شود، گفت: با راه‌اندازی خط تولید بسته‌بندی و کنسرو کارخانه، رب فله تولید شده در خط تولید بسته‌بندی کارخانه کنسرو خواهد شد و دیگر نیاز به ارسال رب فله به استان‌های شمالی کشور نیست.

وی با اشاره به اشتغال ۱۰۰ نفر در کارخانه رب اسدآباد تصریح کرد: با راه‌اندازی خط تولید کنسرو رب کارخانه تعداد اشتغال این واحد نیز به طور قطع افزایش پیدا خواهد کرد.

رستمی با بیان اینکه این کارخانه روزانه ظرفیت دریافت و خریداری ۱۰۰۰ تن گوجه‌فرنگی را از گوجه‌کاران دارد، تصریح کرد: این کارخانه هم‌اکنون با توجه به میزان گوجه‌فرنگی تحویلی روزانه ۷۰۰ تن گوجه‌فرنگی از شهرستان اسدآباد به‌ویژه منطقه چهاردولی و نیز شهرستان نهاوند، مهاجران همدان و زنجان در حال دریافت و خریداری دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه مذاکراتی نیز با برخی از کشورها از جمله کشور رومانی برای انعقاد قرارداد به منظور صادرات رب گوجه‌فرنگی کارخانه انجام گرفته است، یادآور شد: با راه‌اندازی خط جدید آسپتیک کارخانه، صادرات رب این واحد نیز با توجه به مذاکرات انجام شده به کشورهای هدف صادر می‌شود.

رستمی در پایان گفت: ظرفیت اسمی این کارخانه ۱۳۰۰ تن بوده و این کارخانه روزانه تولید ۲۰۰ هزار قوطی رب گوجه‌فرنگی را دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا