حوادث

بارش باران در کشور در مقایسه با سال گذشته


افزایش اخبار Sun:

کل بارندگی در کشور در سال گذشته (اول سپتامبر تا اول سپتامبر) و از اول آوریل تا اول آوریل به 2.9 میلی متر رسیده است که حاکی از کاهش بارندگی در سال جاری است.

میزان بارندگی امسال نسبت به سال گذشته کاهش می یابد ، در حالی که میانگین مصرف آب در کشور ما 5 برابر میانگین جهانی است.

بارش باران در کشور در مقایسه با سال گذشته

این روزها به دلیل شیوع بیماری عروق بیماری کرونا در کشور ، مصرف آب رو به افزایش است و ادامه مصرف آب اضافی احتمال بروز بحران کمبود آب را در ماه های آینده افزایش می دهد.

این در حالی است که آخرین گزارش دفتر مطالعات مدیریت منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می دهد که میزان بارش باران فعلی در مدت 6 ساله طولانی با 5/1 میلی متر بارندگی 5 درصد افزایش یافته است.

روند بارندگی در سطح اصلی آب کشور به گونه ای که تنها در حوضه های اصلی آبریز میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مثبت است.

براساس مطالعات دفتر مدیریت منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران ، میزان بارندگی در حوضه دریای خزر از اکتبر تا آوریل امسال 4.9 میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که در آن میزان بارش 2 میلی متر بوده است ، یک کاهش است. بده

این روند همچنین در حوضه های خلیج فارس و دریای عمان کاهش یافته است که حوضه حوضه در سال گذشته 2.9 میلی متر باران دریافت کرده است و تا 10 آوریل تنها 1 میلی متر باران را نشان می دهد.

بارش باران در حوضه دریاچه ارومیه نیز در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است که میانگین بارندگی آن 1.5 میلی متر و دریافت 1.5 میلی متر باران در سال جاری است.

روند بارندگی در منطقه فلات مرکزی نسبت به سال آبی سال گذشته روند مثبتی دارد.

سال گذشته میزان بارندگی در حوضه از ابتدای سال آبی (اول اکتبر) تا 5 آوریل 1.5 میلی متر بود ، در حالی که امسال 1.2 میلی متر بود.

مرز شرقی حوضه نسبت به سال گذشته روند بارندگی قابل توجهی را تجربه می کند ، با بارش سالانه حوضه از ابتدای سال آبی (1 اکتبر) تا اول فروردین فقط 2 میلی متر ، در حالی که امسال از 3.5 میلی متر رنج می برد. است


انتشارات سایت طبق استخراج اخبار روز، اقدام به انتشار خبر می نماید، فلذا مسوولیت این نوشته از سایت بر عهده مراجع اصلی بوده و سایت مخبران هیچ مسوولیتی در قبال نوشته های سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا