علمی و پزشکی

برای اعمال محدودیت‌های جدید در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری خواهد شد

مخبران/ خراسان رضوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص اعمال محدودیت های جدید تصمیم گیری می شود و قطعا این محدودیت ها در شهرهای قرمز و نارنجی بیشتر خواهد بود. .

بهرام عین اللهی در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای سلامت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در روز میلاد امام کاظم (ع) 700 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به نمایندگی از 7000 نفر از فارغ التحصیلان رشته های پزشکی به قرائت سوگندنامه پرداختند. حرم مطهر امام مهربانی ها اولین بار در حضور حضرت محمد (ص) ساخته شد.

وی بیان کرد: این فارغ التحصیلان خدا را شاکر هستند که به آنها کمک کرد تا وارد حرفه مقدس پزشکی شوند و مانند نسل های گذشته جامعه پزشکی به مردم خدمت کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این مکان مقدس را افتخاری بزرگ برای همه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانست و جوانان حاضر در این جشن در محضر امام رضا (ع) حضور یافتند. آنها تابع فرمانده خود هستند و امام رضا(ع) و امام زمان(عج) را فرمانده خود می دانند و سوگندهایی که در این مکان مقدس اقامه کردند نشان می دهد که جوانان ما همیشه در مسیر آرمان های انقلاب قدم خواهند گذاشت. ، امام و رهبری و بسیار ارزشمند و مناسب است. از همکاری آستان قدس رضوی برای برپایی این جشن ویژه و ویژه در حرم مطهر امام رضا (ع) تقدیر و تشکر می کنم.

دکتر. عین اللهی افزود: در سال 63 افتخار جشن فارغ التحصیلی خود را در جبهه های حق علیه باطل داشتم، در آن سال به همراه تعداد زیادی از دوستانم به مناطق جنگی اعزام شدم که تعدادی از آنها به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. نام و یادشان را گرامی می داریم و بسیار خوشحالم که جوانان آینده دار راه پرافتخار پیشکسوتان عرصه پزشکی را به خوبی طی کردند و در محضر امام رضا (ع) سوگند یاد کردند. همیشه تابع فرمانده آنها باشید.

6 مرکز تولید واکسن کرونا در کشور راه اندازی شده است

علم پزشکی در کشور ما یکی از پیشرفته ترین علوم است و با افتخار می گوییم که در زمینه علوم مختلف پزشکی جزو پیشتازان منطقه و جهان هستیم: ایران یکی از کشورهای پیشرو در جهان است. ضوابط انجام واکسن کووید و اقدامات در زمینه پیشگیری و درمان ویروس کرونا و تاکنون 6 مرکز ساخت واکسن کرونا در کشور راه اندازی شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مهمترین موضوع ثابت شده در بحث پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، اجرای واکسیناسیون کووید است و اهمیت آن در موج هفتم بیش از پیش دیده می شود. بیماران بستری، سرپایی، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از کرونا افراد واکسینه نشده یا ناقص واکسینه شده اند.

سویه ba5 شیوع بالایی دارد / هر بیمار می تواند ویروس را به 18 نفر منتقل کند

عین اللهی افزود: در زمان شیوع بالای ویروس کرونا نکته مهمی که باید بر آن تاکید شود، تزریق دوز یادآور برای جلوگیری از آسیب آن است. هر فردی که بیمار می شود باید به مدت یک هفته قرنطینه شود، به خصوص زمانی که سویه BA5 بسیار مسری است. ، که 18 نفر را مبتلا می کند. مردم درگیر می شوند.

وی گفت: در کنار دریافت واکسیناسیون کامل و دوز یادآوری، نباید اهمیت فراوان ماسک را برای حفظ سلامت خود و دیگران به ویژه در مکان‌های بسته و شلوغ مانند مترو نادیده گرفت. اتوبوس ها و مجالس شادی در بحث انتقال و شیوع این ویروس بیش از هر زمان دیگری مورد تاکید قرار گرفته است، غم و اندوهی که بیشترین خطر را به همراه دارد.

در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره اجرای محدودیت‌های جدید تصمیم‌گیری می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره اعمال محدودیت‌های جدید کرونا پس از ورود به موج هفتم بحران کرونا، گفت: در جلسه شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره این درخواست تصمیم‌گیری می‌شود. محدودیت های جدید و قطعا این محدودیت ها در شهرهای قرمز و نارنجی بیشتر خواهد بود.

300 نفر از کارکنان بهداشت و درمان در 29 ماه کرونا در کشور به شهادت رسیدند

وی با اشاره به اینکه از مردم می خواهیم با رعایت تمامی توصیه های بهداشتی و حضور بیش از پیش در مراکز واکسیناسیون کرونا، بهورزان را در برون رفت از وضعیت بحرانی موج هفتم یاری کنند، گفت: خوشبختانه در موج قبلی، ما را در مسیر برون رفت از وضعیت بحرانی موج هفتم یاری کنند. توانستند به موقع بر شرایط بحرانی غلبه کنند. بیایید اول کمتر از امواج آن را مدیریت کنیم و کاهش آمار مبتلایان، بیماران سرپایی، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از کرونا و قطعا اثرات مثبت آن را ادامه دهیم. واکسیناسیون گسترده از این طریق به خوبی دیده شده است و امیدواریم در موج کنونی واکسیناسیون شاهد آمار کمتری باشیم.بیایید ویروس کرونا باشیم و بدون شک با همکاری مناسب مردم بتوانیم در مدت کوتاهی بر موج کنونی غلبه کنیم. .

وی گفت: جامعه پزشکی ما در دوران انقلاب و دفاع مقدس امتحان خود را پس داده است و اوج درخشش بهورزان در دوران بحران کرونا به بهترین شکل دیده شد و حق داریم نام و یاد 300 نفر را گرامی بداریم. . شهدای حافظ سلامتی

با اجرای دارآور یوجانا هزینه های پرداختی مردم را کاهش داده و میزان پوشش بیمه ای را افزایش می دهد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: اجرای طرح دارور حاصل تلاش 6 ماهه جوانان برومند و دانشمندان و متخصصان حوزه پزشکی بوده است. با هدف ارائه خدمات هدفمند به مردم در قالب بسته های ارائه شده در این طرح هیچ گونه افزایش قیمتی برای استفاده کنندگان از نسخه و بیمه وجود نخواهد داشت و قیمت های گزاف نیز کنترل می شود.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عین اللهی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح درور میزان پوشش بیمه ای داروها افزایش یافته و با قیمت تمام شده دارو برای بیماران کاهش یافته و برای همه ضروری است. برای بهره مندی از این طرح، فرد باید بیمه شود تا بتواند از خدمات آن استفاده کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: بیمه شدگان از پرداخت هزینه های بالای درمانی، درمانی و بیمارستانی معاف می شوند و از ظرفیت بیمه ای برای پرداخت این هزینه ها استفاده می کنند.

عین اللهی افزود: مقاومت به واکسن کرونا در کشور ما با ثبت 151 میلیون دوز واکسن تزریقی نسبت به سایر کشورها کمتر است، هرچند معتقدیم نباید در یک حد باشد.

وی با تاکید بر حضور به موقع مردم برای واکسن کرونا گفت: تاکنون 95 درصد از مردم نوبت اول و 86 درصد نوبت دوم را دریافت کرده اند و با فراخوان نوبت سوم و چهارم نیز به خوبی مراجعه کرده اند. و این فرصت را دارند که از مردم برای خدمتگزاران خود در بخش سلامت حمایت کنند، از آنها تقدیر و تشکر کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا