علمی و پزشکی

توزیع موارد حمایتی وزارت بهداشت فراگیر نیست

مدیر عامل شرکت شاهد سالم گفت: اگرچه بار درمان به بسیاری از مراکز خارج از وزارت بهداشت رسیده است ، اما این وزارتخانه نگاه جامعی به تحویل موارد حمایتی ندارد و چشم انداز آن در داخل وزارتخانه ها است.

به گزارش مخبران ، حمید چوبینه در خصوص توزیع واکسن آنفلوانزا در بین کادر پزشکی مراکز درمانی شهرداری تهران گفت: بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت ، بیماری کرونا قلب در کشور رو به افزایش است و تعداد مراجعه به کلینیک های مختلف به ویژه درمانگاه های شهرداری تهران در حال افزایش است. انجام داده است

وی ادامه داد: مراجعات نیمه کرونا همراه با اینکه می توان با اطمینان بیشتری عروق کرونا را در نظر گرفت بیش از هر زمان دیگری است و پزشکان مراکز درمانی ما از افزایش مراجعات خبر می دهند.

دکتر. چوبینه ادامه داد: متأسفانه وزارت بهداشت نگاه كلی به توزیع موارد حمایتی ندارد و با وجود ورود به مراكز خارج از وزارت بهداشت ، چشم اندازی در وزارتخانه ها دارد. مراکزی مانند مراکز درمانی ما از روز اول شیوع تاج با وزارت بهداشت همکاری کرده اند ، اما وزارت بهداشت فضایی برای همکاران ما فراهم نمی کند و این شکایتی است که من از همکارانم در وزارت بهداشت دریافت کرده ام.

وی تاکید کرد: مراکز درمانی شهرداری تهران نیز باید در طبقه بندی و در نظر گرفتن امکانات پشتیبانی از جمله واکسن آنفلوانزا لحاظ شود.

مدیرعامل شهر سالم اخیراً در مورد آمار ارجاع تاج برای مراکز درمانی شهرداری گفت: “در برخی از مراکز ما مراجعه های روزانه قابل توجه است.” به عنوان مثال ، در مرکز پزشکی منطقه 5 ، روزانه 120 تا 150 نفر مراجعه می کنند. در مراکز دیگر تعداد مراجعه کمتر است و ما از 5 تا 10 نفر در روز به 120 نفر در روز هستیم.

وی درباره مراجعه زیاد به مراکز درمانی شهرداری تهران گفت: بیشترین مراجعه در مناطق 3 ، 1 ، 8 و 6 بوده است. البته از آنجا که این مراکز شبانه روزی هستند ، درصد بازدید کنندگان از آنها نیز زیاد است.

چوبینه با بیان اینکه افزایش بیماری کرونا قلب در شهرداری تهران با شیب کمتر از سطح جامعه مشاهده شده است ، گفت: “خوشبختانه هیچ عفونت گسترده ای در شهرداری مشاهده نشد ، زیرا پروتکل های بهداشتی رعایت می شود.

وی پرسید آیا وزارت بهداشت برای واکسیناسیون کادر پزشکی شهرداری سهمیه تعیین کرده است؟ وی گفت: هیچ سهمیه ای اختصاص نداده ایم. در پروتکل وزارت بهداشت ، نام شهرداری هایی که این حوزه را شامل می شوند ، شامل حدود 20 مرکز در شهر تهران است ، ذکر نشده است.

دکتر شعوبینه ، مدیرعامل شرکت شاهد سالم ، در پاسخ به این س whetherال که آیا کارکنان پزشکی شهرداری تهران هیچ مشکلی در پرداخت ندارند یا خیر. وی گفت: “هرچه درآمد یک شرکت بیشتر باشد ، شرکای ما نیز از مزایای بیشتری برخوردار خواهند شد.”

وی با بیان اینکه بودجه و امکانات خارج از مجموعه به ما تحویل داده نشده است گفت: سیستم های بهداشتی ما ماهیانه حدود 8 میلیارد تومان ضرر کرده اند که باید توسط شریان کرونا تحت کنترل دولت تأمین و جبران شود. اما ما هنوز بودجه را پرداخت نکرده ایم.

چوبینه افزود: متأسفانه هیچ پولی به ما تعلق نگرفته است از طرف دیگر در این مدت دسترسی بیماران فقط به بیماران کرون محدود بود و برای سایر موارد پزشکی درآمد نداشت و در نتیجه سطح درآمد ما پایین بود. ما به همکاران یارانه می دادیم ، اما جوابگو نبود زیرا سطح درآمد شرکت پایین بود. البته تصمیم گیرندگان دولت برای تأمین این هزینه ها از حمایت ما برخوردارند.

وی در مورد تاخیر در پرداخت حقوق به کادر درمانی شهرداری گفت: با حمایت های انجام شده در پرداخت حقوق پزشکان و پرستاران ما تأخیری وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت شهار سالم با اشاره به هشدار رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر تهران در مورد تخلیه کادر درمانی شهر سالم گفت: انتقال به سیستم به معنای حمایت از منطقه درمانی و عدم انتقال آن به کلاس درمان است.

وی گفت: گاهی ممکن است نظر مدیر داخلی بر اساس جابجایی باشد ، بهتر است خدمات حفظ شود. این یک مشکل داخلی است و بحث های آن در سطح مدیریت کلانشهرها نیست ، بلکه در ساختارهای پایین مجموعه برای ارائه بهترین خدمات ممکن به مردم است.

به گزارش روابط عمومی شهر سالم ، چوبینه تأکید کرد: وقتی شخصی وارد سیستم می شود به او گفته نمی شود ، شما تنها نیرو در این کلینیک هستید ، آن شخص جذب گروه می شود و ممکن است مأموریتش تغییر کند. ما همیشه سعی کرده ایم امکانات بهتر ، مرتبط تر و در دسترس تری را برای همکاران خود فراهم کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا