استان ها

جاهلیت مدرن ریشه مشکلات عصر جدید است

مسئول نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی:

به گزارش خبرنگاران خبرگزاری آنا از بندرعباس ، هوض الاسلام محمد شریفانی در جلسه شورای استانی دانشگاه آزاد اسلامی در استان هرمزگان دین را مورد توجه قرار داد و گفت که تنها راه محافظت از انسان در برابر جهل ، اعتماد به این عقیده است که انسان باید به عقل گرایی و تقویت اعتماد کند. ریشه مشکلات و مشکلات انسان امروز در عصر جدید ، پرهیز از فضایل اخلاقی و غرق شدن در خاک جهل مدرن است.

وی با بیان اشکال جهل از منظر قرآن کریم گفت: جهل فکری ، جهل در قضاوت ، جهل در رفتار و جهل اخلاقی مهمترین عواملی است که انسان و هر جامعه را به ورطه نابودی سوق می دهد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: روش های م usedثر پیامبر در مبارزه با جهل شامل استفاده از روش های هوشمندانه ، بخشنده ، هوشمند و روش های جدی است.

شریفانی با تأکید بر کاربرد سیره پیامبر اسلام درباره چگونگی مبارزه با جهل در جامعه خاطرنشان کرد: تبیین و اشاعه فرهنگ اسلامی ، ترویج و پرورش سطح اندیشه ، دعوت از عبادت ، افزایش صبر و شکیبایی هنگام مواجهه با ناملایمات و ایجاد امید. دانشجویان را در دانشگاه تقویت کنید.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم و اهل بیت او پیشوایان انسانی به سوی فضایل و ارزشهای ماورایی انسان و الهی هستند و معرفی شخصیت و ابعاد مختلف این پیشوایان الهی بهترین توشه برای کسانی است که به دنبال حقیقت و از طریق سعادت و کمال هستند.

رئیس نمایندگی رهبری دانشگاه آزاد اسلامی در مورد توانایی های دانشگاه آزاد اسلامی کشور توضیح داد: امکانات سخت افزاری و نرم افزاری موجود در دانشگاه به اساتید دانشگاه این فرصت را داده است که با تخصص و تجربه آموزشی خود تعهد و تعهد داشته باشند. کاردان نقش خواهد داشت.

راهکارهای دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان برای تقویت حق دینی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تقدیر از تلاش ها و مشارکت های سازمان رهبری دانشگاه در پیشبرد برنامه های این مجموعه گفت: حضور سازمان رهبری در دانشگاه مایه برکت است و امیدواریم با مشارکت این نهاد ، حل مشکلات جامعه یک قدم باشد.

احسان کامرانی ادامه داد: کاوش در محورهای مرحله دوم انقلاب ، گفتمان سازی ، محافل معرفتی ، کارگاه های تفکر از جمله برنامه های ترویج فرهنگ اسلامی و تقویت قدرت دینی دانشگاهیان در دانشگاه آزاد اسلامی در استان هرمزگان است.

انتهای پیام / 4121 /

دکمه بازگشت به بالا